Gå til innhold

Kommentartråd: Prosjekt | Vrengt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har fulgt med og syns det ser interessant ut :) men jeg skulle likt å sett en skisse av hvordan du ser for deg det ferdige kabinettet.

 

Syns de kjølerørene så fine ut, litt uvanlig løsning. Ser stort sett folk som putter inn en radiator med 3 vifter på. Har du tenkt å ha noen vifte som blåser på dem, eller la de kjøle passivt?

Lenke til kommentar

Ser bra ut det du har gjort hitil, men kan ikke helt si at jeg har fått med meg hvorfor du velger å ha det designet du har valgt fremfor et vanlig kabinett ? :)

 

Jeg synes vanlige kabinetter er litt kjedelig når det er så mye spennende inni kabinettet, derfor vrenger jeg det og har det på utsiden. Dette vil jo kreve endel mer vedlikehold, men vedlikeholdet blir til gjengjeld veldig enkelt når det ikke er noe som må åpnes(vedlikehold = støvblåsing)

 

 

Jeg har fulgt med og syns det ser interessant ut :) men jeg skulle likt å sett en skisse av hvordan du ser for deg det ferdige kabinettet.

 

Syns de kjølerørene så fine ut, litt uvanlig løsning. Ser stort sett folk som putter inn en radiator med 3 vifter på. Har du tenkt å ha noen vifte som blåser på dem, eller la de kjøle passivt?

 

Jeg kan komme med en skisse, men jeg har det i hode, og tar det litt som det kommer siden ting ofte blir annerledes når man ser det i virkeligeheten og da blir alt forandret underveis! skisser på ark blir spist forløpende av min 18 mnder gamle datter som hjelper til med bulker og andre småting :D

 

Hadde planer om at de skulle kjøle passivt på dette designet

Endret av opticus
Lenke til kommentar

ja, selvfølgelig, nå bare ligger harddisken å slenger midt i mellom alle de andre tingene, så jeg trenger noe til å holde den på plass. Det er en SSD enhet så den tar ikke så stor plass, og den støyer jo ingenting, så den skal få flytte inn over PSU på veggen der. Jeg skal jo gjøre noe mer moro enn å bare feste den, siden jeg trenger noe lys på "kassa", den er så forferdelig svart og tung der i mørket. Skal lage lignende opplegg for pumpa og powerknappen også. powerknappen skal få lov til å lyse bestandig, evt om jeg klarer lage noe som slukker lyset til powerknappen når pv skrur seg på, tenkte bruke 5vsb ledninger fra psu til å lyse den opp med en 3,1v diode og ca 100ohm motstand, er ikke så flink med elektrisitet, så jeg kan godt få noen forslag om noen har noen ang powerknapp og å få lyset til å slukke når jeg skrur på pc'n.

Lenke til kommentar

ja, selvfølgelig, nå bare ligger harddisken å slenger midt i mellom alle de andre tingene, så jeg trenger noe til å holde den på plass. Det er en SSD enhet så den tar ikke så stor plass, og den støyer jo ingenting, så den skal få flytte inn over PSU på veggen der. Jeg skal jo gjøre noe mer moro enn å bare feste den, siden jeg trenger noe lys på "kassa", den er så forferdelig svart og tung der i mørket. Skal lage lignende opplegg for pumpa og powerknappen også. powerknappen skal få lov til å lyse bestandig, evt om jeg klarer lage noe som slukker lyset til powerknappen når pv skrur seg på, tenkte bruke 5vsb ledninger fra psu til å lyse den opp med en 3,1v diode og ca 100ohm motstand, er ikke så flink med elektrisitet, så jeg kan godt få noen forslag om noen har noen ang powerknapp og å få lyset til å slukke når jeg skrur på pc'n.

 

 

Syntes dette ser bra ut. Ser du har valgt en kjøleløsning som jeg har hatt i kikkerten i mange år nå. Jeg har vært veldig fan av passiv kjøling, har du noen erfaringer å dele rundt kjøleløsningen annet enn det du har skrevet om allerede?

 

Bra arbeid, kjør på videre :-)

 

Frank

Stå på videre, bra arbeid :-)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å kjøle skjermkortet, venter på kjøleblokk til dette, hvis det fungerer med disse 10 rørene til skjermkortet i tillegg til NB og CPU er hvertfall jeg fornøyd, jeg blir sprø av viftestøy, var på en hørseltest og fant ut at jeg hadde uvanlig god hørsel så det kan jo være derfor :) Uansett utfall skal jeg komme med mer info når jeg har mer å dele.

 

Overklokket ligger temp mellom 33 grader og 44 alt ettersom hvor hard load det er på cpu. Jeg har ikke noe flowmeter så jeg har ingen anelse om hvordan flowen er i systemet, dette kommer også etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette blir jo bare bedre og bedre :) interessant prosjekt. I forhold til alle de vanlige hjemmelagde PC-kabinettene skiller ditt seg godt ut med de kjølerørene i ene enden. Noe som gjør den litt mer spennende å se på. Er bare om å gjøre å få organisert resten slik at det blir like stilig :)

Lenke til kommentar

den er faktisk helt uten vifter, men det er litt dårlig flow i systemet og temp ligger på rundt 45 grader ved spilling, men den er helt lydløs, har vurdert å lage ny versjon av denne allerede siden det er endel hull i kabinettet og ting har ikke blitt som jeg hadde tenkt, den er laget i kyssfinèr, noe som gjør at kassa faktisk flytter litt på seg og vrir seg litt så lakken har noen ugjevnheter. har allerede planen klar for hva jeg vil gjøre annerledes, men den fungerer helt fint som den er også. materiale for en evt ny versjon blir mdf og platene vil ikke bli montert i hverandre før de er lakket ferdig osv. er bare småplukk jeg ikke er helt 100% fornøyd med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...