Gå til innhold

Trafikanten for android


Anbefalte innlegg

http://code.google.com/p/trafikanten/

 

NÅ PÅ ANDROID MARKET! Det kommer fortsatt til å komme oppdaterte builds på hjemmesiden lenge før android, men stabile versioner er nå på android market!

 

Nyeste build : se hjemmeside.

Signup på http://groups.google.com/group/trafikantenandroid for å få melding om nye builds. Den er read only list så den spammes ikke.

 

Raporter feil/kom med forslag/gi info på ting som er forvirrende!

- Det blir ikke bedre hvis jeg ikke vet om problemer!

 

Info om utgivelse:

Nightly builds der, har ikke fått klarsignal fra trafikanten for å release på android market ennå (det ligger en build der nå som jeg fikk lov til, men det er ett test build fra... evigheter siden, dette er en full rewrite).

 

Skal poste i denne threaden hver gang jeg oppdaterer, ihvertfall til det kommer på android market. Så folk kan få med seg nye releaser.

 

Generelt Tips : Hvis du sjekker rute tabellen og ser en rute som ikke vises i sanntids data, ikke stol på rute tabellen! Sanntid data er oppdatert mye oftere!

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PGA barnesikering i forumet kan jeg ikke bumpe egen post (legges da inn som svar).

 

For intereserte i prosjektet se : http://groups.google.com/group/trafikantenandroid?hl=en_US

 

//edit, ser det fungerte nå, men vet ikke hvordan reglene for det er. Uansett blir dette tungvint, bruk heller mailinglisten. Kom uansett gjerne med tilbakemeldinger her.

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar

Dette ser veldig bra ut, jeg har testet alle andre trafikanten-apps jeg har kommet over og dette er den mest oversiktlige og mest avanserte (og kjappeste virker det som).

 

Ønskene jeg har etter å ha testet appen litt er allerede rapportert på prosjektets nettside, så jeg skal ikke gjenta dem her :)

 

Takk for en bra app!

Lenke til kommentar

Er ikke så bevandret i Google Code og kom ikke over noe sted å sende inn ønsker, men hadde det vært mulig å få implementert et filter?

 

Endel stoppesteder har massevis av busser, og ofte er man jo bare interessert i en (eller et par) linjer. Hadde vært kjekt om det gikk an å knytte et fast filter til et stoppested også, som igjen bør kunne skrus av og på med rimelig lite fikling. Sånn mens jeg er kravstor ;)

 

Eks: Jeg velger stoppested Vika Atrium og er bare interessert i linje 31E (og f.eks. linje 21). Jeg setter legger inn dette i filteret og i fremtiden når jeg klikker på dette stoppestedet får jeg kun data for 31E og 21 så sant jeg ikke velger å vise alle (fjerne filter midlertidig eller helt).

Endret av Saiko
Lenke til kommentar

Jeg har vurdert å legge til mulighet for å highlighte noen avganger. Da er det veldig lett å se hvilke avganger man leter etter.

 

Ellers kan du legge inn ønsker under "Issues" -> "New Issue" -> Type "Type-Enhancement".

Og om du stiller noe feil, legger inn en bug istedet spiller det ingen rolle, det skal være ekstremt mye saker før det er ett problem å rette opp i sånt.

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar

Flott! :), eneste som irriterer meg nå er at rute planleggeren er lite oversiktlig. Det er ikke noe som er fikset på en par dager, så det blir i fase 2. Neste steg nå er å få klar signal fra trafikanten på å gi den ut. Etter det vil beta buildene bli litt mere beta ;)

Lenke til kommentar

Kanke klage på dette _neuron_, ser veldig bra ut :) Setter pris på at du bruker tid og krefter på å gjøre appen enda bedre.

 

Sånn av nysgjerrighet, er grunnen til at Trafikanten må godkjenne appen at de må undersøke hvor mye last den genererer og sånt? Trafikanten servere virker jo hårreisende treige, så sånn sett hadde ikke det vært noen overraskelse. Dette er definitivt den beste trafikanten-appen tilgjengelig!

Lenke til kommentar

Det er flere ting involvert her. En av de store blokkene har vært jernbaneverket, de vil ikke at noen skal sitte på tog å overvåke api som er work in progress.

 

Jeg hadde rewrite av den versionen som ligger på android market klar etter påske i 2009 ;), etter det har jeg vært gjennom noen nye api, men nå blir det snart!

 

//edit, Google gir ut nexus one til alle som har over X nedlastinger og over X rating på android market. Heldigvis hadde jeg annen software oppe på android market, jeg får en nexus one av google. Hvis ikke hadde jeg nok blitt en smule iritert pga all ventetiden ;)

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...