tho_kva2 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Jeg lurer på hva jeg kan få for denne PC-en, hvis den i det hele tatt er værdt å selg Det er en Dell PC, som jeg kjøpte for 3år siden og +/- 15dager.. Dell er jo ikke akkuratt kjent for å bruke hi-tec deler så 3år trekker vel på et "home made Dell motherboard" Det er en Dell XPS 420 Specs: Hovedkort: Er vel en eller annen dell selvlagd greie xD RAM: Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 x2 (altså 8Gb RAM) Lydkort: SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER Grafikkort: NVIDEA GeForce 8800 GT CPU: QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz Trådløst nettverkskort: Asus WL-138G V2 802.11b/g Wireless Network Adapter HDD: 600Gb (tror den står i raid0, er ikke sikker for jeg kan se 2harddisker i boksen, men ser kun 1 ellers) Endret 15. februar 2010 av tho_kva2 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 3-4000 med litt flaks. Jeg sier ikke at den er verd så mye, men mange selger faktisk dårligere maskiner enn det der til samme pris. Til spill duger den jo faktisk sånn halvveis fremdeles. MERK: Halvveis. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Det er jo en helt grei PC til mannen i gata som bare skalsurfe litt. Sikkert 2-3000. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 hehe.. vet den funker greit nok, hadde det KUN vært til spilling så hadde jeg sikkert beholdt den en liten stund til, men siden det er Dell så har den en del begrensninger (spesielt i BIOS). Jeg har lyst til å lære overklokking og litt sånt (går på IKT 2vgs..) Og selfølgelig også en PC som yter bedre i spill.. Da en selvlagd som jeg kan oppgradere når som helst Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Gjerne flere synspunket Noe mer jeg burde evt. ta med i en beskrivelse av PC-en? Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Om du skal gå 2 året IKT VGS, så kan det vel være verdt å beholde PC'en som server eller noe? Da kan du lære litt om nettverk, server o.l. Om 2. året på VGS kun har overklokking som pensum må du selvsagt kvitte deg med denne og bygge deg en ny Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Om du skal gå 2 året IKT VGS, så kan det vel være verdt å beholde PC'en som server eller noe? Da kan du lære litt om nettverk, server o.l. Om 2. året på VGS kun har overklokking som pensum må du selvsagt kvitte deg med denne og bygge deg en ny Det er kun 1år IKT på VGS Jeg har/skal gå: 1VGS - Media, 2VGS - IKT, 3VGS - påbygg (får almenn studiekompetanse) Tenkte tanken på å beholde den som server eller noe slikt, men jeg er ikke akkuratt rik så litt inntekter på denne hadde hjulpet på den nye =P Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Blås den ren for evt. støv. Rydd der inne hvis det er mulig og frist med en legitim versjon av Windows samt noen spill f.eks. Husk for all del å ta gode bilder som viser stasen fra sin beste side. Og vær relativt ærlig. Ikke "Fy fan ass, drar crysis på maks liksom! Syyyk gamer!" etc. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Den er grei, da jeg kjøpte den så følgte Vista 32bit med.. Kan vel legge med det siden jeg ikke trenger den, men står kansje i mitt navn? (vet ikke, hvordan det er..) Hva ville du lagt den ut for? etter at jeg gjort den fin og slikt.. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Tror nok du skal prøve på 4000. I annonsen skriver du at prisen kan diskuteres så får du se hvor du ender, men 3000 er nok ikke urealistisk. Smør deg med tålmodighet for jeg tviler på at folk vil kaste seg over maskinen med nebb og klør Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 hehe roger that! takk for svar Hvor burde jeg legge ut annonse? hardware.no og finn.no ? eller... Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Bruktmarkedet er jo gratis, men har inntrykk av at det er få lesere. Skader ikke dog. Finn.no koster 30kr eller noe. Det er nok det beste alternativet. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 oki.. det er som er gratis skal man ikke si nei til Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Mitt inntrykk er at det er mykje vanskeligare å få god pris på bruktmarkedet samanlikna med finn. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Ok, da blir det finn. For å betale de 30kr så må man bruke kort ikke sant? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Nja, du kan vel også bruke telefon så legges det på tlf.regningen. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 ok, bra for jeg har ikke kort som kan brukes på nett (17år..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå