Gå til innhold

Spørsmål, Ekstern vannkjøling


Gjest Slettet-Pqy3rC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har en cpu som klokker godt, men blir farlig varm. Så jeg må inn med vann... eksterne rad's. I den forbindelse tenkte jeg å spørre de mer erfarne i "vannleken";

 

A)

Er det noe sted de selger oppheng/stativ til eksterne radiatorer+pumpe eller blir det i tilfelle en rein DIY greie ?

 

B)

Finnes det noen enkle strømforsyninger som kan gi strøm til vifter på en eksternt montert radiator (+ evt pumpe) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en cpu som klokker godt, men blir farlig varm. Så jeg må inn med vann... eksterne rad's. I den forbindelse tenkte jeg å spørre de mer erfarne i "vannleken";

 

A)

Er det noe sted de selger oppheng/stativ til eksterne radiatorer+pumpe eller blir det i tilfelle en rein DIY greie ?

 

B)

Finnes det noen enkle strømforsyninger som kan gi strøm til vifter på en eksternt montert radiator (+ evt pumpe) ?

A)

Hvor eksternt vil du ha det?? :p

brukte selv en thermochill boks på ett tidligere kabinett.. http://www.sidewindercomputers.com/mciraho.html

ellers er det noen rad's med integrert pumpe her: http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...862dbaf7af70ea7

 

B)her har jeg ingenting foreløpig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Hvor eksternt vil du ha det?? :p

He, he... Jeg tenkte veeeldig. Altså å ha rad (2 stk 3*140), vifter, pumpe®, vannstrømindikator stående i et eget "stativ" og så ha slanger derfra og inn pc'en.

 

Denne PC'en vil ikke flyttes (bruker en annen om jeg skal bort noe sted).

Lenke til kommentar
Hvor eksternt vil du ha det?? :p

He, he... Jeg tenkte veeeldig. Altså å ha rad (2 stk 3*140), vifter, pumpe®, vannstrømindikator stående i et eget "stativ" og så ha slanger derfra og inn pc'en.

 

Denne PC'en vil ikke flyttes (bruker en annen om jeg skal bort noe sted).

hehe tenkte på noe lignende isted.. kan jo bygge/kjøpe ett lite kabinett for å bygge inn rad og pumpe.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...