Gå til innhold

[PS3][FIFA10] FIFA SuperCup XIII


steen_jadd

Anbefalte innlegg

post-142804-1266243468_thumb.jpg

 

Det startes opp en ny SuperCup ettersom den forrige er ferdigspilt. Jeg vil presisere at det er blitt gjort endringer i reglementet. Dvs. at fra nå av vil jeg bedømme hvem som går videre ut fra hvem som har vært mest aktiv i denne tråden om en kamp ikke blir spilt. Gamle brukere vet at denne regelen i realiteten alltid har vært, men at den nå er skriftlig.

 

Ellers gratulerer vi Grandi0sa som vinner av forrige cup. Det er sterkt å komme inn å vinne cupen på første forsøk. :)

 

Cupen starter opp så snart vi er 16 påmeldte. Alle nye brukere er velkomne til å delta. Vennligst oppgi både ønsket lag og PSN når dere melder dere på!

 

Diverse informasjon:

 

 

Hall of Fame:

 

 

post-142804-1266068467_thumb.jpg

 

 

 

Seedingsystem er fortsatt gjeldene og blir regnet ut på bakgrunn av prestasjonene i de siste fem turneringene:

 

post-142804-1266056277_thumb.jpg

 

 

 

Jeg ber nye deltakere om å lese gjennom reglene:

 

Et lag gjennom hele turneringen.

 

Kampene spilles rangert. Om spillerne ikke lykkes i å møtes på denne måten skal kampen spilles via BAP metoden.

 

Om forbindelsen blir brutt under en kamp så skal en ny kamp "arrangeres". Det vil si at en ikke begynner å spille før tiden og resultatet er det samme som da forrige kamp ble brutt.

 

Det gis en kamp karantene for rødt kort. Spillerne er selv avsvarlige for å rapportere om røde kort.

 

16 lag deltar og det spilles 4 grupper hvor alle lag møtes to ganger.

 

De to beste lagene går videre. Om to lag har lik poengsum avgjøres avansement på innbyrdes oppgjør og deretter eventuelt målforskjell.

 

Om en spiller trekker seg i gruppespillet strykes alle spilte kamper mot denne spilleren.

 

Om det står likt i en knock-out kamp spilles en tredje kamp med eventuelle ekstraomganger.

 

I finalen spilles kun en kamp.

 

Det deles ut seedingspoeng. Seedingen blir basert på de 5 siste spilte turneringene.

 

Det er ikke pålagt å spille bronsefinale. Men om spillerne selv ønsker er dette mulig og det deles ut 15 seedingspoeng.

 

Om en kamp ikke spilles innenfor tidsfristen, og kampen(e) er av avgjørende betydning, vil jeg ta en avgjørelse basert på aktivitet i tråden om hvem som går videre. Det vil si at om en prøver å få spilt kampene, men motstanderen ikke møter opp, vil en ikke ryke ut. Jeg vil ta min avgjørelse på aktiviteten i denne tråden. Dvs. at jeg ikke tar hensyn til aktivitet på PM, MSN, Skype o.l.

 

 

 

Guide i hvordan sette opp spilløkt:

 

Sende spillinvitasjon:

1. Motstanderen din må være lagt til i vennelisten.

2. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSERi hovedmenyen.

3. Velg deretter MITT FIFA 10 ONLINE.

4. Velg så SE SPILLERHUBB.

5. Hold inne L1 og velg Adressebok.

6. Finn motstanderen din på lista, og trykk X.

7. Velg Inviter til spill.

8. Trykk pil høyre to ganger. Da skal Spilltypevære lik "rangert", og Privat økt skal være satt på "ja". Trykk X når ferdig.

9. Du vil nå befinne deg i menyen for en vanlig spilløkt. Nå er det bare å vente på at motstanderen dukker opp. Motstanderen vil forøvrig få en spillinvitasjon i sin Hovedmeny.

 

 

Utfordre i lobby:

1. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSER i hovedmenyen.

2. Velg deretter ONLINeLOBBYER.

3. Velg så OPPSETT AV FIFA 10-KAMP.

4. Gå inn på ONLINELOBBYER.

5. Trykk pil høyre/venstre for å bla i menyen. Bla til du finner menyen SALONGER.

6. Trykk pil opp/ned for å bla i lobbyene. Trykk X for å gå inn i avtalt lobby.

7. Du vil nå kunne se de andre spillerne som befinner seg i den valgte lobbyen. Finn motstanderen din på listen og trykk X når markøren er på motstanderens navn.

8. Velg INVITER TIL SPILL.

9. Velg instillinger, i denne cupen spiller vi Rangert. Fullfør ved å trykke på INVITER TIL SPILL.

10. Den som setter opp spillet vil nå befinne seg inne på menyen hvor en velger lag.

11. Den som er blitt utfordret befinner seg ennå inne i lobbyen. Denne spilleren vil nå kunne se et ikon av et lyn ved siden av navnet til motstanderen. Lynet betyr at denne personen har utfordret deg. Trykk X når markøren markerer motstanderens navn.

12. Godta invitasjonen og spill.

 

 

Be A Pro metoden (BAP metoden):

1. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSER i hovedmenyen.

2. Velg ONLINE LAGSPILL.

2. Velg deretter SPILL MED VENNER og trykk X to ganger.

3. Velg motstanderen din fra vennelisten og trykk X.

4. Det skal nå velges lag. Dette gjøres ved å trykke på trekant. Det kan hende det må skiftes drakter. Det gjøres ved å trykke på firkant.

5. Motstanderen vil nå få en spillinvitasjon i sin Hovedmeny.

6. Når dere har valgt ferdig lag og drakter og ingen andre er inne i spilløkten kan dere begge trykke X.

7. Dere setter opp taktikk og lag som vanlig.

8. Når dere kommer til neste meny skal dere velge spiller(e). Her er det viktig at begge velger ALLE. Da vil dere styre hele laget, i stedet for èn enkelt spiller.

9. Hvis noen har problemer med kameravinkel og menyer på skjermen så kan dette forandres i instillinger. Dette er ikke noe vanskelig å forandre på og kan endres permanent i hovedmenyen (anbefales!).

 

 

 

Påmeldte:

 

1. Steen_jadd (Manchester United)

2. Jgiggs (England)

3. Danielzu (Liverpool)

4. man_utd100 (Barcelona)

5 .Monsterboy456 (Spania)

6. Kriss_94 (Inter)

7. Grandi0sa1 (Valencia)

8. Aunron (Frankrike)

9. z1ndr3 (real Madrid)

10. Trust47 (Barcelona)

11. Autzen89 (Manchester United)

12. lleyhewitt (Liverpool)

13. Brann1989 (Barcelona)

14. nextlivee (Frankrike)

15. andrebjorn (Arsenal)

16. msivers (Liverpool)

17. Alt-Ctrl (Real Marid)

18. Martindani (AC Milan)

19. Holy_diver92 (Inter Milan)

20. RuFu87 (Barcelona)

21. Hamit47 (Chelsea)

22. Cryflopp (Atletico Madrid)

23. Kozybear96 (Chelsea)

24. Persfival (Chelsea)

 

 

 

Tabeller for innledende gruppespill:

 

 

post-142804-1267641143,4496_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Tabeller for mellomspill:

post-142804-1269033347,2768_thumb.jpg

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...