**dp** Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hei på dere! Førstekommende fredag kommer www.digitalimpuls.no /jeg til å avholde ett lite klokketreff i kjelleren min her i Oslo. Følgende deltakere skal være med så langt: minhund m/sønn hifiking fluesopp (husker ikke nye nicket.. hehe) mulig knopflerbruce og Nizzen også tar seg en tur..? Dette begynte først med en liten tanke om å kjøre Morten (minhund) sin gulftown chip på nitro. Det skal vi selvfølgelig gjøre, men vi får også innspill fra andre cpuer som også er bygget på 32nm teknologi Følgende oppsett kommer det til å kjøres minusgrader på: EVGA Classified x58 E760 socket 1366 Intel i7 "gulftown" x980 (6 kjerner, 12 tråder) OCZ Blade 2133Mhz 4 x MSI 5870 Skjermkort Corsair 1000w Her vil det først og fremst prioriteres 3DMark, derav Vantage og 06. Andre riggen som jeg gleder meg til: EVGA Classified 200 P55 socket 1156 Intel i5 660 x1 Intel i5 661 x2 Intel i5 670 x1 Kingston 2000Mhz Dual channel kit Huntkey 800w PSU Jeg ser frem til denne riggen, rett og slett pga sykt potensiale i Super Pi 1M og 3DMark 05 med riktig skjermkort. Soppen tar vel med seg 2 x 5870 hvis han er snill gutt Vi kommer til å ha mellom 50-70L med flytende nitrogen, så jeg forventer meg gode scores i de respektive testene. Hifiking står for bilder og klokking på i5 plattform med soppen ved sin side. Mvh Haakon Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Dette blir gøy, gleder meg allerede Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Ser ut til å bli morsomt, skulle ønske jeg hadde tid til å være med. Btw, hva gjør du med cpu'ene etterpå ? (Trenger en rimlig 1156 cpu ) Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Damn...pm sendt Haakon. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg tar med en bråte med ddr2 og noen CPUer hvertfall (Celeron 450, e2180, e6300, e8500 (litt usikker på om jeg tør svi av denne riktig ennå... ). Har også et Biostar TPower I45 om nøden skulle bli enorm. Merk at jeg har ikke FSBtestet dette noe over 500, så det kan være en dud for alt jeg vet. Minnet har jeg heller ikke testet enda, så å lete seg fram til et bra sett KAN bli strevsomt, så anbefaler de som har noe å ta med selv likevel. Da er det ikke så nøye om det dør heller, man skal liksom ikke drepe andres utstyr Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hadde vært jævlig fett, hvor i Oslo er det og når er det? o_O Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 ikke for å være kjip, men er begrenset med plass i kjelleren min. vi er allerede "fullbooket", følg med i tråden, vi holder dere live oppdatert. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 ikke for å være kjip, men er begrenset med plass i kjelleren min. vi er allerede "fullbooket", følg med i tråden, vi holder dere live oppdatert. Uff :-P Kan dere streame stuff live med chat? :-D Og lage masse youtube filmer i HD ?? Det hadde vært awesome. Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Det er ved sånne anledninger man kan sitte å banne i timesvis fordi man uheldigvis må bo så jævli lang nord og ikke i Oslo traktene! Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 ikke for å være kjip, men er begrenset med plass i kjelleren min. vi er allerede "fullbooket", følg med i tråden, vi holder dere live oppdatert. Da fikser man en bedre plass. Hva med å satse på å ta det tidlig på dagen, og låne Sikamikanico eller noe i den duren? Da har man litt stereo for å få den riktige feelingen også. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Litt morsomt å se all aktiviteten og interessen for overklokking. Det er jo ikke lenge siden dere pratet om å få liv igjen i teamet og allerede nå så er interessen rimelig høy? Hadde vært morsomt med bilder og info fra treffet og hardware.no har jo også tilbytt seg å dekke saken Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) ikke for å være kjip, men er begrenset med plass i kjelleren min. vi er allerede "fullbooket", følg med i tråden, vi holder dere live oppdatert. Da fikser man en bedre plass. Hva med å satse på å ta det tidlig på dagen, og låne Sikamikanico eller noe i den duren? Da har man litt stereo for å få den riktige feelingen også. eller så innvaderer vi/dere den 50.2m2 kåken til Mr. Formann, i.....wait for it..... LARVIK EDIT: liten teaser... det er dessverre ikke kaldt nok ute, -196C it IS! Endret 2. februar 2010 av **dp** Lenke til kommentar
RBW Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hepp! Med litt mer planlegging kunne man kanskje funnet plass her på huset også. Vi har jo nok av arealer +++. Dog må slike utskeielser klareres av noen herrer med slips, så store spontansamlinger vil nok ikke fungere så bra. Lenke til kommentar
jonol Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 hadde vært kjempe kult vis dere kunne streame med f.eks ustream så vi som ikke kan være der kan se på Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) hadde vært kjempe kult vis dere kunne streame med f.eks ustream så vi som ikke kan være der kan se på Hadde vært awesome med streming, Endret 2. februar 2010 av Rudde93 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 jeg har dårlig upload.. men burde vel kanskje gå? skaffe meg webcam... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 jeg har dårlig upload.. men burde vel kanskje gå? skaffe meg webcam... Du kan låne linja mi :!: Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hepp! Med litt mer planlegging kunne man kanskje funnet plass her på huset også. Vi har jo nok av arealer +++. Dog må slike utskeielser klareres av noen herrer med slips, så store spontansamlinger vil nok ikke fungere så bra. Hvor er "her på huset"? Jeg aner at du ikke kommer til å si vestlandet, men det jo lov å håpe... Lenke til kommentar
RBW Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hepp! Med litt mer planlegging kunne man kanskje funnet plass her på huset også. Hvor er "her på huset"? I lokalene som HW.no disponerer i Oslo sentrum. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Hepp! Med litt mer planlegging kunne man kanskje funnet plass her på huset også. Vi har jo nok av arealer +++. Dog må slike utskeielser klareres av noen herrer med slips, så store spontansamlinger vil nok ikke fungere så bra. Hvor er "her på huset"? Jeg aner at du ikke kommer til å si vestlandet, men det jo lov å håpe... Han referer nok til hw.no-bygget i Oslo. Idéen om et hardware.no-overklokkingstreff har blitt luftet en gang før (etter første overklokkings-nm), men det ble aldri noe av. Gleder meg til å se resultater fra treffet! Clarksdale ser ut som en perfekt superpi-cpu. Har dere ES eller retail? Edit: Hadde ikke du sluttet å overklokke, Håkon? Endret 2. februar 2010 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå