Illuzions Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hallois Jeg har svært lyst til å spille Mass Effect 2, så jeg lurte på om det er nødvendig å ha vært igjennom enern. I utgangspunktet kan jeg tenke meg å hoppe rett på den siste utgivelsen, men hvis dersom historien er mye knyttet til det forrige spillet er jeg usikker. Så, hva tenker med erfaring fra begge romeventyrene? Takk Lenke til kommentar
Rgr00n Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Hallois Jeg har svært lyst til å spille Mass Effect 2, så jeg lurte på om det er nødvendig å ha vært igjennom enern. I utgangspunktet kan jeg tenke meg å hoppe rett på den siste utgivelsen, men hvis dersom historien er mye knyttet til det forrige spillet er jeg usikker. Så, hva tenker med erfaring fra begge romeventyrene? Takk 1'aren først, enkelt og greitt Ikkje på liv og død nødvenidg, men garantert fint å ha historien i bakhodet. Du vil merke mange små og store tilbakekomster av forskjellige ting som er morsomme å få med seg osv. Endret 31. januar 2010 av Rgr00n Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Det er ingen grunn til å hoppe over ME1, så spill det først. 2-eren inneholder masse spoilere og referanser. Spiller ME2 nå, men føler kanskje jeg burde runde eneren en gang til først for å friske opp. Endret 31. januar 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hallois Jeg har svært lyst til å spille Mass Effect 2, så jeg lurte på om det er nødvendig å ha vært igjennom enern. I utgangspunktet kan jeg tenke meg å hoppe rett på den siste utgivelsen, men hvis dersom historien er mye knyttet til det forrige spillet er jeg usikker. Så, hva tenker med erfaring fra begge romeventyrene? Takk Du kan lett spille Mass Effect 2 uten å ha spilt den første. Men du går glipp av masse bakgrunns fortelling. Du treffer folk, og ting som har referanser fra den første. Selv om det er ikke nødvendig, så ville jeg anbefalt at du spiller den første først. En annen ting er at valgene du tar fra den første vil ha virkning i 2'ern. Om du ikke har spilt 1'erne så automatisk tar den valgene for deg, men det er ikke like kult som å ha stått ansvarlig for hvordan tingene er. Lenke til kommentar
Illuzions Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Takk skal dere ha! Er det forresten noen som vet hvor lang tid det tar å komme seg igjennom enern? Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg har spilt me2 og noen ganger tenkte jeg bare: WTF er det han snakker om? Har ikke spilt eneren Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Takk skal dere ha! Er det forresten noen som vet hvor lang tid det tar å komme seg igjennom enern? Hvis du holder det til Missions (som er hovedhandlingen) og dropper å gjøre Assignments, så bør du klare det på 2-3 dager, avhengig av hvor lenge du spiller om gangen. Jeg brukte 4 dager og gjøre bare Missions, spilte bare ca.2-3 timer dagen. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det tar ikke så fryktelig lang tid om du stresser, men du burde ta deg god tid til å spille 1eren også. ME2 går ikke noen steder, så det er jo ingen grunn til å stresse? Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Du bør uten tvil spille ME1 før ME2! Spillet er genialt og du kommer ikke til å angre. ME1 gjør faktisk ME2 til et bedre spill da historien blir mer sammenhengende. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Pluss, overlever din Shepard i ME2 kan du ta med ME1-karakteren også til 3-eren! Slike anbefalinger fører til flere salg selvfølgelig, men jeg unner dem det. Dette er meget gode spill. Lenke til kommentar
AntieX Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg spilte ikke 1ern før jeg gikk gjennom den 2. Angrer en god smule på det, men det var fortsatt en episk story å gå gjennom. Blir nok nødt til å spille ME1 ganske snart bare for å få den lille "Ahaaa, det var det de mente med det ja" opplevelsen! ^^ Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Som mange andre her sier, kjøre mellom ME1 først....da får du mye mere glede av ME2. Samnt det er snakk om flere spill fremover...så hopper du over så er det som å se en halv film. ME1 får du billig på steam, hvis ikke andre steder. Kjøpte det akkurat for å friske opp litt før jeg kjører på ME2 Lenke til kommentar
Hamburgesmauet Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Story-messig er det en stor fordel å ha spilt gjennom eneren, da den er meget god. Spill-messig ser jeg ingen åpenbar grunn til å ikke bare hoppe over ME1. Synes ME1 var spillmessig dårlig. I hvert fall i forhold til toeren. Min mening i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå