Gå til innhold

Guide: Hvordan force DX9 i BC2, unngå etterslep på musa.


Anbefalte innlegg

Ser det er mange som sliter med lav FPS/høy latency. Dette kan bli fikset hvis du kjører spillet i DirectX 9.

Har du Vista/7 og et DX10 grafikkort vil spillet automatisk kjøre i DX10, dette kan medføre lav fps og etterslep på musa.

 

Slik forcer du DX9:

1. Gå til: C:\Users\Larsera\Documents\BFBC2Beta (Dokumenter\BFBC2Beta)

2. Opne Filen "settings" i Notepad

3. Finn linjen "DxVersion=auto"

3. Erstatt den med "DxVersion=9"

4. Start spillet og kos deg !

 

Jeg kan ikke sette AA i DX9 ?

Du må nok force AA i grafikkdriveren. Da ungår du også etterslep på musa, AA i driveren er heldigvis ikke så krevende og jeg med mitt oppsett kan kjøre 2xAA(Boxed) og likevel ha full flyt i spillet.

Jeg lover, AA gir MYE bedre grafikk i dette spillet.

 

For all del, ikke slå på HSAO med mindre du har noen syke grafikkort. Og husk at dette spillet bare er i beta så ikke klag på ytelsen, det blir nok mye bedre etterhvert ;)

 

See you on the battlefield !

Endret av lars_era
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med å skru av HSAO gjør ikke grafikken så veldig mye dårligere, det er egentlig ment til å bruke i DX11 via compute shader. Det har blitt raportert at folk får mye dårligere ytelse av denne funksjonen, men du Nizzen har jo en syyyk rigg så bare spill med HSAO ;)

 

Og husk at spillet bare er i beta da så det blir nok mye bedre etterhvert :)

Endret av lars_era
Lenke til kommentar

Etterslep i denne situasjonen betyr at bildet du ser på skjermen kommer merkbart etter at du har dratt musa i samme rettning. Optimalt er det ingen form for merkbar etterslep, altå at når du drar musa så følger bildet etter uten noe opphold.

I noen spill som BC2 så kan du også få lavere sens på musa ved etterslep.

 

Håper du forstår :)

Endret av lars_era
Lenke til kommentar
Ser det er mange som sliter med lav FPS/høy latency. Dette kan bli fikset hvis du kjører spillet i DirectX 9.

Har du Vista/7 og et DX10 grafikkort vil spillet automatisk kjøre i DX10, dette kan medføre lav fps og etterslep på musa.

 

Slik forcer du DX9:

1. Gå til: C:\Users\Larsera\Documents\BFBC2Beta (Dokumenter\BFBC2Beta)

2. Opne Filen "settings" i Notepad

3. Finn linjen "DxVersion=auto"

3. Erstatt den med "DxVersion=9"

4. Start spillet og kos deg !

 

Jeg kan ikke sette AA i DX9 ?

Du må nok force AA i grafikkdriveren. Da ungår du også etterslep på musa, AA i driveren er heldigvis ikke så krevende og jeg med mitt oppsett kan kjøre 2xAA(Boxed) og likevel ha full flyt i spillet.

Jeg lover, AA gir MYE bedre grafikk i dette spillet.

 

For all del, ikke slå på HSAO med mindre du har noen syke grafikkort. Og husk at dette spillet bare er i beta så ikke klag på ytelsen, det blir nok mye bedre etterhvert ;)

 

See you on the battlefield !

 

 

Eller du kan bruke DETTE programmet :thumbup:

Lenke til kommentar
fint, noe som jeg bør skru ned på for å slippe etterslep?

 

Har man rask nok pc, så blir det ikkje etterslep. Det er jo bare å skru ned grafikken til det ikkje er noe mere etterslep :) Prøv deg frem med forskjellige instillinger. Tror spillet må restartes for at nye instillinger skal virke. Altså gå ut av spillet, deretter gå inn igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et problem nå. Når jeg prøver å bytte tilbake til auto, eller dx10 eller 11 for den saks skyld går alltid spillet inn i "windowed-mode". Jævlig irriterende, tenkte jeg skulle prøve dx11 igjen etter den siste oppdateringen.

I Settings.ini, pass på at Fullscreen står på "true"

20Feb_Saturday_h6dd45.png

 

Det er nok løsningen ja, hvis ikke det bedrer seg så prøv ALT+ENTER :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...