larsere Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Ser det er mange som sliter med lav FPS/høy latency. Dette kan bli fikset hvis du kjører spillet i DirectX 9. Har du Vista/7 og et DX10 grafikkort vil spillet automatisk kjøre i DX10, dette kan medføre lav fps og etterslep på musa. Slik forcer du DX9: 1. Gå til: C:\Users\Larsera\Documents\BFBC2Beta (Dokumenter\BFBC2Beta) 2. Opne Filen "settings" i Notepad 3. Finn linjen "DxVersion=auto" 3. Erstatt den med "DxVersion=9" 4. Start spillet og kos deg ! Jeg kan ikke sette AA i DX9 ? Du må nok force AA i grafikkdriveren. Da ungår du også etterslep på musa, AA i driveren er heldigvis ikke så krevende og jeg med mitt oppsett kan kjøre 2xAA(Boxed) og likevel ha full flyt i spillet. Jeg lover, AA gir MYE bedre grafikk i dette spillet. For all del, ikke slå på HSAO med mindre du har noen syke grafikkort. Og husk at dette spillet bare er i beta så ikke klag på ytelsen, det blir nok mye bedre etterhvert See you on the battlefield ! Endret 2. februar 2010 av lars_era Lenke til kommentar
ZepukkU Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Takk skal du ha. Er en del som sliter med dette her Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 La ikke merke til noe spesielt lagg egentlig når jeg bare spilte for første gang. Så testa jeg bare denne metoden over her, og du verden for en ny spill opplevelse. Det var veldig mye bedre å spille i forcet dx9, Anbefales. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 HSAO is Ambient Occlusion which gives shadows more depth, at the cost of tearing your framerate in half. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Det med å skru av HSAO gjør ikke grafikken så veldig mye dårligere, det er egentlig ment til å bruke i DX11 via compute shader. Det har blitt raportert at folk får mye dårligere ytelse av denne funksjonen, men du Nizzen har jo en syyyk rigg så bare spill med HSAO Og husk at spillet bare er i beta da så det blir nok mye bedre etterhvert Endret 2. februar 2010 av lars_era Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hva menes med etterslep? At siktet beveger seg etter du har stoppet bevegelsen med musen? Lenke til kommentar
larsere Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Etterslep i denne situasjonen betyr at bildet du ser på skjermen kommer merkbart etter at du har dratt musa i samme rettning. Optimalt er det ingen form for merkbar etterslep, altå at når du drar musa så følger bildet etter uten noe opphold. I noen spill som BC2 så kan du også få lavere sens på musa ved etterslep. Håper du forstår Endret 2. februar 2010 av lars_era Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Håper du forstår Jepp, har hatt det problemet flere ganger i gamle spill. Har det heldigvis ikke i BC2. Var bare litt usikker på hva som mentes med etterslep på musa Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hva mener du med å slå på AA i grafikkdriveren?. Jeg er helt håpløs når det gjelder dette heh . Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Ser det er mange som sliter med lav FPS/høy latency. Dette kan bli fikset hvis du kjører spillet i DirectX 9.Har du Vista/7 og et DX10 grafikkort vil spillet automatisk kjøre i DX10, dette kan medføre lav fps og etterslep på musa. Slik forcer du DX9: 1. Gå til: C:\Users\Larsera\Documents\BFBC2Beta (Dokumenter\BFBC2Beta) 2. Opne Filen "settings" i Notepad 3. Finn linjen "DxVersion=auto" 3. Erstatt den med "DxVersion=9" 4. Start spillet og kos deg ! Jeg kan ikke sette AA i DX9 ? Du må nok force AA i grafikkdriveren. Da ungår du også etterslep på musa, AA i driveren er heldigvis ikke så krevende og jeg med mitt oppsett kan kjøre 2xAA(Boxed) og likevel ha full flyt i spillet. Jeg lover, AA gir MYE bedre grafikk i dette spillet. For all del, ikke slå på HSAO med mindre du har noen syke grafikkort. Og husk at dette spillet bare er i beta så ikke klag på ytelsen, det blir nok mye bedre etterhvert See you on the battlefield ! Eller du kan bruke DETTE programmet Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 støtter ikke betaen DX11? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) støtter ikke betaen DX11? Det er dx 11 i beta ja For dem med 5 serie av ATI skjermkort Endret 3. februar 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 fint, noe som jeg bør skru ned på for å slippe etterslep? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 fint, noe som jeg bør skru ned på for å slippe etterslep? Har man rask nok pc, så blir det ikkje etterslep. Det er jo bare å skru ned grafikken til det ikkje er noe mere etterslep Prøv deg frem med forskjellige instillinger. Tror spillet må restartes for at nye instillinger skal virke. Altså gå ut av spillet, deretter gå inn igjen. Lenke til kommentar
BajBaj Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Er det slik å forstå at om man har win7 og et 5800 serie kort, så velger BC2 automatisk DX11, eller må man enable det på noen måte? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Den velger Auto, så om du har ett kort som støtter DX11, velger den det. Du kan endre det i settings.ini eller noe sånt. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Har et problem nå. Når jeg prøver å bytte tilbake til auto, eller dx10 eller 11 for den saks skyld går alltid spillet inn i "windowed-mode". Jævlig irriterende, tenkte jeg skulle prøve dx11 igjen etter den siste oppdateringen. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Har et problem nå. Når jeg prøver å bytte tilbake til auto, eller dx10 eller 11 for den saks skyld går alltid spillet inn i "windowed-mode". Jævlig irriterende, tenkte jeg skulle prøve dx11 igjen etter den siste oppdateringen. I Settings.ini, pass på at Fullscreen står på "true" Lenke til kommentar
larsere Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Har et problem nå. Når jeg prøver å bytte tilbake til auto, eller dx10 eller 11 for den saks skyld går alltid spillet inn i "windowed-mode". Jævlig irriterende, tenkte jeg skulle prøve dx11 igjen etter den siste oppdateringen. I Settings.ini, pass på at Fullscreen står på "true" Det er nok løsningen ja, hvis ikke det bedrer seg så prøv ALT+ENTER Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Takker, men den står på true allerede Merkelig greie det her, men er heldigvis ingen krise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå