Gå til innhold

Kamptråd - Arsenal vs Manchester United


Latias

Arsenal - United  

76 stemmer

  1. 1. Uniteds beste?

    • VDS
      0
    • Rafael
      0
    • Brown
      0
    • Evans
      3
    • Evra
      0
    • Nani
      52
    • Carrick
      1
    • Scholes
      1
    • Fletcher
      0
    • Park
      0
    • Rooney
      14
    • Giggs (innbytter)
      0
    • Berbatov (innbytter)
      0
    • Valencia (innbytter)
      0
  2. 2. Fornøyd med kampen?

    • Helt klart!
      58
    • Nei.
      0
    • Passe.
      1
    • Så ikke kampen/vet ikke.
      1
    • Er ikke United-supporter, hvorfor skal jeg være fornøyd?
      11
  3. 3. Peneste mål?

    • 1-0, Nani/Almunia (SM)
      45
    • 2-0, Rooney
      25
    • 3-0, Park
      1
  4. 4. Hvem vinner serien nå?

    • Chelsea.
      22
    • United.
      44
    • Andre.
      5


Anbefalte innlegg

b_1006.png VS b_12.png

 

Premier League

31-01-2010 Kl. 17:00 @ Emirates Stadium

 

 

Vises på: canalplussport1k.png

 

skysportsa.png

 

wayne-rooney-spot_1471913c.jpg

 

----------------------------------------------------

 

Det har blitt sagt at taperen av denne kampen mest sannsynlig er ute av tittelkampen. Det at man ligger bak Chelsea på tabellen (som faktisk også har en kamp til gode), gjør denne kampen ekstra viktig. For hvem ønsker vel å være 7-8 poeng bak lederen når det kun er igjen fire måneder av sesongen? Selv om mange av de store heltene er borte, er det fortsatt mye prestisje i denne duellen. En potensiell sekspoengskamp. Vinner Arsenal, vil de være to poeng foran United. Vinner United, vil de være fire poeng foran.

 

Dommer:

Manchester-United-Dugout.jpg

 

Chris Foy. Har dømt United tre ganger denne sesongen. Alle i forskjellige turneringer, men dette blir den første i Premier League. Var pipeblåser på Wembley i Community Shield (United-Chelsea), mot Burnley i ligacupen, og Leeds i FA-cupen. Har etter søndagens kamp dømt i alle engelske turneringer United har deltatt i, mannen kan stolt kose seg med fleksibel-prisen. Dømt Arsenal en gang, 2-2 kampen mot West Ham.

 

ARSENAL

 

_46290046_arshavin_getty766.jpg

 

Hjemmelaget har ikke tapt på ti kamper, og har kun en hjemmetap denne sesongen (Chelsea). Det ble riktignok tap i FA-cupen forrige helg mot Stoke og uavgjort mot Aston Villa i midtuka, men man skal ikke avskrive Arsenal så fort. Til tross for at de også har slitet med skader, så ligger de kun ett poeng bak United. Med seier vil man være forbi United, og for alvor med i gullkampen igjen.

 

Se opp for:

 

Francesc Fabregas

nfi_27324_041106400_1261927251.jpg

 

11 mål og 13 assists på 19 kamper sier det meste. Det tar en drøy time for hver gang han har ett målpoeng (mål/assist), og det gjør han til Premier Leagues største trussel. Må passes på dersom bortelaget har tenkt å ta poeng.

 

Skadesituasjon:

Eduardo og Abou Diaby er de seneste som har fått beskjed om at de ikke rekker United-kampen. Fra før er Djourou, Gibbs, van Persie og Merida ute. Det var først fryktet at forsvarskjempen Vermaelen hadde brukket benet og ville være ute i lang tid, men heldigvis for Arsenal skjedde ikke det. Han er dog ganske usikker til kampen, og Wenger kommer til å ta en stor sjanse dersom han bruker belgeren. En gladnyhet for Arsenal er at dansken Bendtner er tilbake fra skade, og mest sannsynlig kommer til å starte på topp.

 

Troppen:

Almunia, Sagna, Vermaelen, Campbell, Gallas, Clichy, Denilson, Song, Fabregas, Rosicky, Bendtner, Arshavin, Fabianski, Silvestre, Nasri, Walcott, Traore, Ramsey, Eastmond, Emmanuel-Thomas.

 

Mulig lagoppstilling:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Silvestre - Clichy

Denilson - Song - Fabregas

Rosicky - Bendtner - Arshavin

 

 

MANCHESTER UNITED

 

rooney_17.jpg

 

Årets viktigste kamp, ifølge Ferguson. Laget begynner å komme seg i form, etter en labber start på året. Først ble Hull slått 4-0, deretter ble finaleplassen i ligacupen sikret etter å ha utspilt rivalen City. Rooney er i målform, midtbanespillerne dominerer, og Fergie har et luksusproblem på høyrekant (både Valencia og Nani er i knallform). Nå er det bare det solide forsvaret fra forrige sesong som mangler, og det burde tettes igjen bakover nå som de fleste er tilbake fra skade. Har aldri vunnet en ligakamp på Emirates, og den første burde komme på søndag dersom man skal prøve og forsvare gullet.

 

Se opp for:

Darren Fletcher

Paul%20Scholes.jpeg

 

En mann for de store anledningene. Skuffer nesten aldri når det er store oppgjør på papiret. Står med tre ligascoringer, der to av de kom i 4-3 seieren over City. Etter å ha blitt plassert i forsvar i flere kamper før jul, har han begynt å dominere på midtbanen igjen. Og etter det røde kortet på samme bane som sørget for at han gikk glipp av CL-finalen, er det bare å forvente en tent Fletcher på Emirates.

 

Skadesituasjon:

O'Shea og Hargreaves er fortsatt ute. Ferdinand er suspendert, og får ikke spille engelske kamper før LC-finalen mot Villa. En gladnyhet for United, Nemanja Vidic kan være tilbake på banen for første gang dette tiåret.

 

Troppen:

Van der Sar, Kuszczak, Neville, Brown, Rafael, Vidic, Evans, Evra, Fabio, Park, Nani, Valencia, Carrick, Scholes, Fletcher, Gibson, Anderson, Giggs, Rooney, Owen, Berbatov, Diouf.

 

Mulig lagoppstilling:

 

van der Sar

Neville - Brown - Vidic - Evra

Valencia - Carrick - Fletcher - Giggs

Rooney - Berbatov

 

Tips: Arsenal 2-1 United

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare dårlige minner fra ligaspill på Emirates. Førsteåret så hadde vi en 1-0-ledelse og tapte 2-1 på overtid. Husker jeg knuste et par glass da på puben. Andreåret så tapte vi nok en gang poeng på overtid. I fjor tapte vi etter å ha brent fem-seks store sjanser.

 

Så optimist? Ikke for alt i verden. Arsenal got our number...

 

(PS: Jeg vet at vi slo de på Emirates i CL)

Lenke til kommentar
Vil tro det blir en hard kamp, men om vi har dagen kan vi nok dra det i land. Ekstra gira til denne kampen, for kjenner endel Arsenalfans. :)

 

Kjenner ikke så mange Arsenal-fans. Flesteparten av Arsenal-fans her i Norge er hvertfall ikke norske. Hver eneste gang Arsenal blir vist på div. puber rundt omkring i dette landet så sitter det en gjeng med 6-7 køllsvarte afrikanere bort i hjørnet.

 

Norske Arsenal-fans? Aldri sett.

Lenke til kommentar

4-4-2 eller 4-3-3, folkens?

 

Bortebane og sånt, blir vel 4-3-3. Selv vil jeg helst se Berba på topp sammen med Rooney, selv om 4-3-3 virket fett i andre omgang mot City. Var en eller annen i Arsenal-tråden som postet noe statistikk som sa at vi vinner flere kamper og scorer flere mål med bulgareren på banen.

Lenke til kommentar

Det blir veldig spanande på søndag. Tippar det blir ein jamn kamp, der begge laga byttar på å føre. Ser med gru for meg ein situasjon som første gangen vi spelte på Emirates, og vil for all del ikkje oppleve noko sånt igjen. Eg håpar laget har klart å ta med seg litt av det momentumet og den viljen vi viste mot City, for då trur eg Arsenal skal få problemer med å stå imot. Sol Campell i forsvar hadde ikkje gjort meg noko som helst, og så lenge Vermaelen ikkje blir klar så trur eg heilt klart at det vil vere ein fordel for oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...