Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vertikale striper på skjermen, ingen respons fra PC

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en helt ny PC med XFX HD 5770. Her om dagen satt jeg og spilte Fallout 3, satte på pause og gikk ut av rommet i noen minutter. Da jeg kom tilbake var skjermen full av svarte og hvite vertikale striper, og PC'n reagerte ikke på noen tastekombinasjoner. Jeg endte med å trykke på reset-knappen, når den startet opp fikk jeg beskjed i post: "Warning! EES is turned off... please use software to turn it back on. Press any key to continue." (eller noe lignende). EES viste seg å være "Easy Energy Saver" som fulgte med Gigabyte hovedkortet mitt (GIGABYTE GA-MA790XT-UD4P AM3 ATX), så jeg skrudde da dette på igjen.

Siden har jeg ikke opplevd noe galt, men er dette en feil som er vanlig med ATI sine kort? Leste noe om det et annet sted. Kan jeg "regne med" at det vil skje igjen hvis det først har skjedd en gang?

Så vidt jeg vet har jeg alle de nyeste driverne.

Alle temperaturene ligger ifølge speedfan på rundt 30-40 grader, litt høyere under spilling.

Jeg er egentlig ikke bekymret i øyeblikket, siden jeg vet PC'er kan ha en dårlig dag, men tenkte jeg skulle spørre likevel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det du opplever med skjermkortet ditt er noe som jeg også har opplevd på mitt nye HD5870. Skjedde to ganger i går (28.01.10) Under et raid på WoW.

fenomenet heter Gray Screen, slik jeg har tolket det. du kan lese rundt på nettet om dette problemet, tror det er noe med driverne til ATI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...