Gå til innhold

MW2. Hva bør forbedres? (PC)


Anbefalte innlegg

Hva mener du mangler eller bør ordnes i spelet Modern warfare 2?

 

Infinity ward har laget et kjempe spel som har vært på markedet no siden November 10, men en del ting bør ordnes. Jeg tenkte vi kunne dele opp i forskjellige kategorier og diskutere hva er nødvendig for at spele skal bli bedre.

 

Kategorier for no er: Gameplay, Options, Class, Barracks osv. (Kjem mer senere gjerne PM)

 

Dedicate server for MW2 meine eg vi kan holde utenfor diskusjonen og heller konsentrere oss om spelet

 

Matchmaking:

 

Som flere sier er matchmaking ofte veldig dårlig å gjer at eit spel blir eit stort iretasjonsmoment for folk. IWnet bør fokusere mest på og ordne dette på ein måte som er bra for begge partne. Det er ofte eg vill heller ta party med folk sån eg blir "host" pga IWnet slenge oss heller oss folk som ikkje har ressursene eller nettlinjen til og hoste. Her har IWnet eit stort arbeid framfor seg. Kanskje EA tar med seg spelerene på Bad Company 2 fordi matchmaking øydelegere rett og slett for spele lysten for spelerene deres.

 

Gameplay:

 

1. Grenade launcher

 

Hva bør gjerast for at GL skal ikkje vere "overpower" eller misbrukt for mye i maps som Domination? maksimalt ammo by deaths? uansett pearks?

 

Options:

 

1. Lydinnstilling: Mulig og slå av mp3 i lobby og ingame eller meir avansert insilinger for lyden generelt

 

Synest det er veldig irriterande høre på den lobby musikken mens du venter på ein venn skal joine party eller du er ingame og den byrje å spille unødvendig lyd når du treng lyden så mest fordi ein har plantet bomben osv.

 

2. FPS test.

 

Burde vere ein fps test under video på Options. Det finnest alternative måter og sjå fps som xfire til døme eller du bruke "Optimalisering" som skal gi "bra fps" men synest at eit spel der man er opptatt at man har høg fps bør man kunne velge sjølv med at du får ein test med avg frame rate

 

Kom med dine meninger og la diskusjonen begynne!

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg forstår hatet mot GL (Grenade launcher) men meine at GL er ein del av spelet men bør bli fikset sån den mister litt av den funksjonen den har.

 

Ofte på Domination til døme blir GL brukt sammen med one man army og danger close får og holde flag spawns. Eg synest at GL burde bli vanskeligare å bruke, og fjerning av pick up ammo for GL. Då ville GL blitt brukt meir balansert men andre våpen.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Eg forstår hatet mot GL (Grenade launcher) men meine at GL er ein del av spelet men bør bli fikset sån den mister litt av den funksjonen den har.

 

Ofte på Domination til døme blir GL brukt sammen med one man army og danger close får og holde flag spawns. Eg synest at GL burde bli vanskeligare å bruke, og fjerning av pick up ammo for GL. Då ville GL blitt brukt meir balansert men andre våpen.

 

Heilt Einig;-) Eg kan ikkje komme på noko anna negetivt om spelet, utanom dedicated serverar men det har du jo allereie nemnt. Bra spel!

Lenke til kommentar

1. Dedikerte servere.

2. Bedre matchmaking generelt.

3. Kniv er for overpowered, i.e folk kan løpe igjennom et kuleregn og knive før de dør av kulene.

4. Granade launcher exploiten med one man army bør fikses.

5. Range på Shotguns bør være mer realistisk.

6. Cheats bør bannes.

7. Bedre randomization på maps, i.e på søndag spilte jeg vel 6-7 timer i strekk og endte opp med å spille Derail 1 gang og Invasion over 20 ganger.

Lenke til kommentar

IWnet sin serverløsningen har våre ganske dårlig. Det er desverre veldig ofte at man joiner server der host er såpass dårlig at serveren ikkje er brukene.

 

Ting som må forbedres med IWnet er:

 

Valg av maps, kunne forkaste servere med dårlig host, kunne bestemme om du vill joine eit spill som driv på og spele eller vente til lobby har ledig plass.

 

IWnet har forsatt eit stort arbeid rundt sjølve matchmaking. Dedicate server kunne fikset litt av problemet men ikkje alt. Men det må finnest en løsning som er bedre en den vi ser i dag

Lenke til kommentar

Angånde knife meine eg at den ikkje er 100% overpowered. Men pearks sån som commando må fiksest. Når commando er aktiv med ca 4-6 m avstand fra target tar den ned target altfor enkelt. Grunnen har litt med at commando øker farten veldig på slutten at man blir totalt immun mot close range bullets.

 

Eg har opplevd at på server med bedre "ping" er det lettare og unngå knifen og ta dem før knifen kjem med "certain kill" Har også opplevd det motsatte at med elendig host er det veldig vanskelig å knife target på grunn av "ping difference"

 

Med at dei utnytte til døme: "care-package glitchen blir det endå vanskeligere og defende fra knifen.

 

Eg tru knifen kan bli ordnet med bedre optimalisering av hastigheten ingame og bedre hit point system for kulene fra våpen i close combat

Lenke til kommentar

Matchmaking. Mest irriterende med spillet. Jeg har NAT TYPE: OPEN, men må ofte sitte i mange minutter før jeg i det hele tatt får joina en match. Ofte i loadingscreen timer den ut, server disconnect, unable to connect, unable to migrate host, osv.

 

Ofte lagg i matcher, og når host leaver timer spillet ut, kasta ut i lobby.. Og skal ikke nevne alle gangene der man er i lobby, og det står "Finding best host" og så plutselig forsvinner alle untatt 3-4 folk fra lobby samtidig. Eller når man har venta 1min på at matchen skal starte og får opp "lobby closed".

 

Irriterer meg grenseløst.

Lenke til kommentar

Veldig enig med deg nazrm. Løsningen med ser i dag fungere rett og slett ikkje. Man skulle tru denne løsningen var i teststadiet og ikkje eit ferdig produkt. Det er ikkje lenge før Bad Company 2 kjem ut fra EA sin side og eg tru faktisk dette iretasjonsmomente vill gjere at folk går lettere over til Bad Company 2.

Lenke til kommentar

Dedikerte servere hadde fikset det meste (no-lagg, mods til klanspilling osv)

Lean hadde også vært kjekt men det er jo ikke spillet balansert for......

Punkbuster, fordi VAC er en vits. Har møtt på flere cheatere i den korte tiden jeg har spilt MW2 enn jeg har møtt i COD2, COD5 og MW1 tilsammen.

 

Men dette spillet er dødt for meg uansett. Heldigvis så kommer BFBC2, BF3 og COD7 om ikke så altfor lenge. :)

Lenke til kommentar

nazrm: Jeg håper du hater matchmaking bare fordi den ikke funker. Hadde den funket som den skulle hadde du nok elsket hvor fort den løser konflikter (slår sammen lobbyer etc..)

 

Jeg kunne godt tenkt meg en endring i hvordan den registrerer win/loss. Opplevde her en dag da jeg valgte å spille med en venn at jeg kom inn i lobby mens han ble kastet ut av party., sekundet etterpå startet loadingen av spillet og da jeg endelig var inne disconnecta jeg. Noe som da resulterte i et surt "loss" og jeg måtte invitere han inn i party igjen. Det at jeg disconnecta taper jo ingen på for det kommer alltids noen som joiner serveren og fyller tomrommet etter meg. Så det hadde vært toppers om det var tapsfritt dersom du disconnecta innen det første halve/hele minuttet for kampen er fortsatt ikke avgjort da.

Lenke til kommentar

Surerup, må eg si eg er uening med at det er meir juksere på Modern Warfare 2 forhold til andre spel i serien. Sjølvsagt kom jukserene veldig fort på pc versionen, folk som jukset med rank, wh aimbot osv. Men VAC har ein stor jobb framfor seg med cheat detection systemet, Punkbuster fungere ikkje bedre men det er ein stor jobb og ta dem som jukser og ikkje banne brukere pga andre ting som dei aldrig skulle bli bannet for.

 

Counter-Strike 1.6 har våre store slag mellom juksere og cheating system, Det har kommet enormt mangen cheat detection system som har fungerte til dei som står bak programmene finner ein bakveg og tjene meir peng på og selge juks man ikkje blir bannet for.

 

Me komme til å sjå mye av det samme på EA sitt nye stor spill med juksere. Så lenge folk betaler vill det vere juks som garantert fungere.

 

Men enig med Thor. Når man joiner en server med ein "feiltagelse" eller andre grunnen bør man kunne få gå ut uten det skal telle på "Loss." Kva med å gjere det så enkelt at den skal telle win and loss med at han har valgt "Play Game" etter loading screen? Eller man kan avbryte loading med escape? Så slepp man den ireterande bedsjeden at spelet blir reknet som eit tap.

 

Dei kunne også fjernet den fra Barracks og konsentrert meir informasjon om hit og K/D Ratio der man får % kor du helst treff med kuler?

 

Men bør vertfall få ein ordning der at win/loss vert beregnet om man virkeleg spele den matchen og ikkje at man joine "feil" server på grunn av feil med matchmaking eller andre feil som kan oppstå

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
nazrm: Jeg håper du hater matchmaking bare fordi den ikke funker. Hadde den funket som den skulle hadde du nok elsket hvor fort den løser konflikter (slår sammen lobbyer etc..)

 

Selvsagt.

 

Og angående cheating, VAC fungerer jo utmerket. Eneste grunnen til at man møter endel folk som cheater er jo at de har delayed bans. (for å unngå at de som lager cheats finner ut hvordan den ble detected)

Lenke til kommentar

Ja, er klar over delayed bans, men desverre er det nokre cheater som ikkje vert detected likevel pga av programmene vert oppdaterte før VAC har tatt dem. Dette har litt men grunnen at noen tjener "big bucks" på å lage jukseprogram får folk som betaler dem.

 

Anna ting menst vi er endå innpå Steam sin side angånde VAC. Flere som oppdaget "Steam connection lost" og mister match point bonus, xp og mer?

 

Hadde ein kamerat av meg som mistet 4 ranks på grunn av "Steam connection lost" pga av Steam clouding ikkje fungerte som det skal. Det er ikkje berre IWnet som har problemer med Modern Warfare 2.

Lenke til kommentar

1. Gi oss dedikerte servere. Serversystemet funker ikke skikkelig, spesielt ikke om fler skal spille sammen.

 

2. WAR. I CoD:WaW hadde de en fantastisk game-mod som het WAR. Ligner litt på domination, men det var kun et contested objective. Beste game moden IMO

 

3. Grenade Launcher. Off, vet ikke hva jeg skal si en gang. BLir vel noe slik: -,-

 

4. Kniv + perks. Marathon, Lightweight, Commando, Skjold og Kniv. Løpe rundt som en idiot og knive folk. Blir litt feil med middelalder taktikker i "Modern Warfare".

 

5. Maps. Jeg har ALDRI! noen gang spilt Rust online (prøvd den i private game med noen kompiser). Quarry og Underpass har jeg heller ikke spilt mye på. Rundown, Karachi, Invasion og Skidrow har jeg spilt... ALT for mange ganger.

Lenke til kommentar

Alt! Dette spillet er det nest dårligste jeg har kjøpt i år. Bare Operation Flashpoint var værre.

 

SP på MW2 var greit, ville gitt det en femmer på terningen.

MP var greit første uka, så ble det cheatfest. Prøvde å spille en time i sted, byttet server etter nesten hver runde, men allikevel endte hver eneste runde i tactical nuke. Er ikke mye "modern warefare" over det. Dette spillet er dødt som MP på PC.

Endret av ketle
Lenke til kommentar

Er du sikker på at dedikert server vill løse problemene? IWnet gjer ein ting bra er at dei "fuller" opp kver host med nesten alltid fult lag. Vist du ser på til døme: Counter-Striker er det mangen server som ikkje er fulle eller slit med å skaffe seg spelere. Men ein bedre løsning trengst, Dedikert server vill eg gjerne skal vere får at Klan match skal bli meir populert og aktiv valg for klanene.

 

Nye game-mod er eg ikkje i mot, men får mangen blir heller ikkje bra, Har faktisk ikkje spelt game-mod WAR men skal ta ein titt :=)

 

Grenad Lancher kan diskuterest eg synest min ide om og fikse sån at "unlimit ammo" vert umulig og begrense "ammo pick up" vill forbedre mye.

 

ketle angånde at folk får tactical nuker er ikkje juks i seg sjølv, eg har klart achivmenten for tactical nuke, men sjølvsagt er det vanskeleg. Men det hjelp svært lite at man bli tatt in i eit game der mostanderen din allerede har 23 kills og chopper gunner i luften er ikkje kjekt.

 

Men eg har spelt ganske mye online men har ikkje møtt så mangen juksere som du snakker om, vanelig spele eg med venner når eg spele spelet så ofte er eg host og server er optimal for venne gjengen. Kanskje derfor eg møte få juksere?

 

IWnet og steam har ein del arbeid som må gjerast. Det er sant, eg forvente at VAC vill forbedre seg dei neste par måndene og folk som ikkje skal spele blir kasta ut. Men desverre tar ting tid.

 

Resten skal eg heller komentere i morgon treng litt søvn :=)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...