Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Hull

Latias

United - Hull  

57 stemmer

1. 1. Uniteds beste...

• VDS
      0
    • Rafael
      0
    • Ferdinand
      2
    • Evans
      1
    • Evra
      0
    • Nani
      7
    • Scholes
      1
    • Fletcher
      0
    • Park
      0
    • Owen
      0
    • Rooney
      46
    • Gibson (innbytter)
      0
    • Berbatov (innbytter)
      0
    • Fabio (innbytter)
      0
  2. 2. Fornøyd med kampen?

• Ja
      44
    • Nei
      2
    • Passe
      3
    • Er ikke United supporter, så jeg er ikke fornøyd.
      5
    • Så ikke kampen/vet ikke
      3
  3. 3. Beste målet...

• 1-0, Rooney
      4
    • 2-0, Rooney
      13
    • 3-0, Rooney
      31
    • 4-0, Rooney
      9

Anbefalte innlegg

b_12.png VS b_26.png

Premier League

23-12-2010 Kl. 16:00 @ Old Trafford

Vises på: canalplussport1k.png

0,,12306~8054249,00.jpg

----------------------------------------------------

En snau måned etter å ha slått Hull på KC Stadium, tar United i mot tigrene på Old Trafford. Ettersom United skal spille LC-semifinale mot City i midtuka, og både United og Hull er slått ut av FA-cupen, ble denne kampen flyttet fra 26. til 23. januar. Dette er den eneste Premier League kampen denne helga, og det er viktig for hjemmelaget å ikke tape flere poeng nå. Tilsvarende oppgjør forrige sesong endte 4-3 til de røde, selv om resultatet løy ganske kraftig.

Får vi se et Old Trafford i gult og grønt lørdag ettermiddag? I supporterkretser oppfordres det til å kle seg i disse fargene (klubbens første farger i 1878), og ikke i de berømte røde draktene før Glazer er borte. Er hatet til Glazer virkelig så stort? Skru på Canal+ Sport på lørdag, og finn ut hvor mange på Old Trafford som virkelig har lyst til å bli kvitt Glazer!

Dommer:

1.5184472!img5184454.jpg

Steve Bennett. 49 år gamle Steve Bennett fra Kent er satt opp som dommer. Han har tidligere i sesongen vært involvert i 14 Premier League-oppgjør og benyttet anledningene til å trekke opp 50 gule og to røde kort. Har dømt United to ganger, seierne mot Everton og Wolves (begge på Old Trafford). Dømte Hull da de gjestet Emirates i desember, og hadde en het dag på jobben (seks gule kort).

MANCHESTER UNITED

1263665840914_41.jpg

Med seier inntar United tabelltoppen for første gang denne sesongen, riktignok med en og to kamper mer enn henholdsvis Arsenal og Chelsea. Kun seier er godt nok mot et bortesvakt Hull-lag, og det burde også fikses litt på målforskjellen. United liker ikke å tape to kamper på rad, og vi får garantert se et løftet United-lag etter tapet for de bitre blå rivalene i midtuka. En seier på fire kamper er en elendig start på året, og det verste er at begge tapene har kommet mot erkerivalene. En knallsterk hjemmestatistikk også denne sesongen, og det burde fortsette mot Hull på lørdag. Til tross for elendig start på året, ligger United kun bak Arsenal på formtabellen, noe som forteller litt om hvor åpen ligaen har blitt i år.

Se opp for:

Wayne Rooney

Wayne%20Rooney.png

Toppscorer både for United og i PL denne sesongen. 15 mål og fire assists, og vant kampen helt på egen hånd da lagene møttes i desember. Garantert den største trusselen til United, og også den viktigste spilleren i laget. Står med åtte mål på de ni siste kampene, og er i målform. Sammen med Valencia, og en ny spissmaker på topp (Diouf), blir Rooney helt klart farlig i denne kampen også.

Skadesituasjon:

O'Shea er muligens ute for resten av sesongen, Hargreaves også ute. United får tilbake Rio Ferdinand i forsvaret, noe som er en stor lettelse for laget. Selv om han hadde en elendig start på sesongen, har vi i det siste sett hvor mye denne forsvarskjempen er savnet. Berbatov er tvilsom, dersom han ikke blir klar kan vi få se Mame Biram Diouf på topp.

Mulig lagoppstilling:

van der Sar

Rafael - Brown - Ferdinand - Evra

Valencia - Carrick - Fletcher - Giggs

Rooney - Diouf

HULL

hullmanutd.jpg

Livet er hardt for tiden. Ikke siden november har det blitt seier for tigerne, og det har gått sju kamper uten seier nå. På fire av de siste seks kampene har Hull gått målløse av banen, ene gangen de scorte var på straffe mot nettopp United. På bortebane har ikke Hull vunnet siden forrige februar, med andre ord burde dette bli lett for hjemmelaget. Med flere av sine beste spillere utilgjennelige blir dette alt annet enn lett for Hull.

Se opp for:

Stephen Hunt

Chelsea%20v%20Hull%20City%20Premier%20League%20JCLT2VmNdjpl.jpg

En spiller som ikke er særlig populær i England, i hvert fall ikke blant Chelsea-fansen. Grunnen til at Cech må spille med hjelm resten av karrieren. Likevel, kanskje Hulls beste spiller for tiden. Fem mål og fire assists er kanskje dårligere enn Rooney, men det er livsviktig for Hull som kjemper for å unngå nedrykk. Må ha dagen dersom Hull skal ha den minste sjanse til poeng.

Skadesituasjon:

Daniel Cousin rekker ikke kampen, selv om Gabon er slått ut av Afrikamesterskapet. Olofinjana er også i Angola, med Nigeria. Ellers er de uten sin beste spiller, Jimmy Bullard.

Mulig lagoppstilling:

Myhill

Gardner - McShane - Dawson - Zayatte

Garcia - Kilbane - Boateng - Barmby

Fagan - Hunt

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at vi får se han fra start, men Mame var den klart beste spilleren for reservene forrige kamp og utnyttet alle sjansene. Han er også i mye større grad en spiss som liker å holde seg høyt på banen og løpe i bakrom, som kommentatorene påpekte "he's a real dream for the midfield isn't he?". Det er noe vi har savnet i det siste, og jeg liker han mer og mer selv om jeg siden begynnelsen har hatt tro på at han kan slå igjennom. Hodestyrken, styrken og hurtigheten er utrolig.

Lenke til kommentar

Blir gøy å se hvordan Rio gjør det, selv om vi ikke skal forvente altfor mye når han har slitt med ryggen så lenge som han har gjort. Blir også positivt overrasket om vi får se Diouf fra start, noe jeg tviler på ettersom han startet reservelagskampen :)

I denne kampen håper jeg som alltid å se solid forsvarsjobb og et kreativt angrepsspill, og innsatsen må absolutt være tilstedeværende! (!)

Denne kampen skal vi vinne uansett, men det ville vært ekstra morro å få se en skikkelig godkamp på 18-årsdagen min :)

Lenke til kommentar

Har ikkje vi vore oppe på førsteplass tidlegare denne sesongen? (jfr førstepost)

Endå ein kamp som vi nesten må, og aller helst bør vinne i dag. Håper vi kan ta med litt av innsatsen som blei vist mot slutten av City-kampen og at laget viser seg skikkelig fram, men er ikkje heilt overbevist om at vi vil kjøre over Hull. Det hadde vore gøy om Mame hadde vorte involvert i dag, og gjerne meir enn ti minutt også, men han startar nok uansett på benken om han blir tatt ut. Eg trur nok SAF syns det er litt tidleg med den første starten no, og med ein kamp i beina frå torsdag, så får han vel kanskje prøve seg etter 60+

Lenke til kommentar
Har ikkje vi vore oppe på førsteplass tidlegare denne sesongen? (jfr førstepost)

Tror faktisk ikke det. Chelsea/City vant de første 5-6 kampene, mens vi blant annet tapte mot Burnley i den perioden. Allerede da var vi litt bak, og kom aldri helt på topp. Så fikk vi noen julegaver av Chelseas motstandere, men vi tapte mot Villa og Fulham. Vi hadde sjansen mot Birmingham for to uker siden, men der misbrukte vi muligheten. :p

Lenke til kommentar

Var nesten det eg trudde ja. ;)

Spent på kampen i dag. Gledar meg skikkelig, sjølv om at eg trur vi må rekne med at det blir ein slitekamp. Det blir sjølvsagt klisjefylt, men så lenge vi ikkje scorar eit forholdsvis tidleg mål, så trur eg nok vi vil bli liggande og stange ganske lenge for å få eit mål. Har egentlig ikkje trua på ein storsiger, sjølv om at det hadde vore nydeleg om vi kunne sendt Hull heim i fillebitar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...