Dragen Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei. Kjøpte den 11. desember en HD2 fra Amentio. Jeg har i løpet av de siste 5 ukene hatt flere problemer med telefonen. * Utgående SMS stoppes helt tilfeldig, og er vanskelig å gjenta med vilje. Problemet er velkjent, og HTC er klar over problemet. * Alarmfunksjonen er ustabil. Ofte ringer den ikke i det hele tatt, men kun viser en melding på skjermen om at jeg må stå opp. Dette funker jo selvfølgelig ikke, og jeg har kommet for sent på jobb flere ganger på grunn av dette. * SMS-lyden er ustabil. Omtrent som alarmen. * Henger seg til tider, gjerne når det ikke passer. Alt dette er programvare-feil, vanskelig å gjenta, og direkte irriterende. Har jeg mulighet til å heve kjøpet hos Amentio? Sende den inn som DOA? Jeg har ikke lyst på en ny HD2, da disse problemene går igjen hos mange andre. Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Siden du ikke sendte inn telefonen innen èn uke fra du mottok den har du ingen mulighet til å ta den på DOA. Eneste mulighet jeg kan se som du har er å sende den inn på service. De har da to muligheter til å utbedre feilen(e), dukker samme feilen opp en tredje gang kan du heve kjøpet. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Rart. Min HD2 har ingen av disse feilene. Har du kjørt de siste patch'ene? Amentio har vel etter forbrukerkjøpsloven rett til å forsøke å reparere feilen, selv om det er en softwarefeil. Så du kan ikke heve kjøpet uten videre. Har du hørt med dem? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Hva hjelper det å sende inn til service? Det er jo ikke noen problemer med telefonen som kan bevises der og da, da de skjer tilfeldig. Jeg gidder ikke betale flere hundre kroner hver gang en SMS ikke blir sendt, eller når alarmen ikke går av. Jeg hadde ikke problemer den første uka. Rart. Min HD2 har ingen av disse feilene. Har du kjørt de siste patch'ene? Amentio har vel etter forbrukerkjøpsloven rett til å forsøke å reparere feilen, selv om det er en softwarefeil. Så du kan ikke heve kjøpet uten videre. Har du hørt med dem? Selvfølgelig. Har også testet å oppdatere til WinMo 6.5.3 for å se om det var OSet som var skyld. Lenke til kommentar
martingee Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Å heve kjøpet eller registrere som DOA kan du bare glemme dessverre. Men hvis det er en programvarefeil, hvorfor fungerer det ikke med software upgrade? Kan du ikke nullstille telefon / legge inn ny firmware? Endret 19. januar 2010 av martingee Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Her har dere en tråd fra XDA, hvor det er 38 sider med diskusjon rundt SMS-problemet. Flere ganger har det blitt nevnt og vist at HTC vet om problemet. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=584696 Å heve kjøpet eller registrere som DOA kan du bare glemme dessverre. Men hvis det er en programvarefeil, hvorfor fungerer det ikke med software upgrade? Kan du ikke nullstille telefon / legge inn ny firmware? Fordi HTC ikke klarer å fikse problemet? Lenke til kommentar
martingee Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Her har dere en tråd fra XDA, hvor det er 38 sider med diskusjon rundt SMS-problemet. Flere ganger har det blitt nevnt og vist at HTC vet om problemet.<a href="http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=584696" target="_blank" rel="nofollow">http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=584696</a> Å heve kjøpet eller registrere som DOA kan du bare glemme dessverre. Men hvis det er en programvarefeil, hvorfor fungerer det ikke med software upgrade? Kan du ikke nullstille telefon / legge inn ny firmware? Fordi HTC ikke klarer å fikse problemet? Send det inn på service da. Hvis de ikke klarer å utbedre feilen så får du jo en swap. Relativt sjelden samme feilen oppstår på en swap (ny telefon med unikt imei). Men det kan selvfølgelig være at du er like uheldig. Rart HTC ikke har tilbakekalt modellen hvis det har vært SÅ mye feil på de og i TILLEGG sagt at de IKKE VET hvordan de skal løse feilen... skeptisk. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Så du mener egentlig at alle som har sagt at de har nøyaktig samme problem, har forsøkt samtlige av tips og triks for å fikse det, lagt inn begge SMS-hotfixene til HTC, og fortsatt sier de har problemet, de har ikke problemet? Og hvis serviceverkstedet ikke finner problemet, så vil de returnere telefonen og kreve gebyr. Jeg er ikke villig til å betale for å høre at verkstedet ikke finner problemet. Lenke til kommentar
martingee Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Så du mener egentlig at alle som har sagt at de har nøyaktig samme problem, har forsøkt samtlige av tips og triks for å fikse det, lagt inn begge SMS-hotfixene til HTC, og fortsatt sier de har problemet, de har ikke problemet? Nei. Jeg sa at det er relativt sjelden at samme problem oppstår når du får en ny telefon tilbake fra verkstedet (swap-enhet). Og hvis serviceverkstedet ikke finner problemet, så vil de returnere telefonen og kreve gebyr. Jeg er ikke villig til å betale for å høre at verkstedet ikke finner problemet. Det er riktig det du sier forsåvidt. Men siden feilen er såpass utbredt som det sies her i tråden (jeg har ikke hørt noe særlig) så har vel verkstedet mest sannsynlig fått det med seg. Hvis det ikke er mulig å reparere telefonen slik at den virker som den skal sendes det tilbake en swap-enhet. Dette koster ingenting fordi feilen dekkes av garanti. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Telefonen har enda en gang hengt seg. For rundt 15de gang i dag. Dette betalte jeg en månedslønn for. - Har nå sendt en mail til Amentio. Endret 19. januar 2010 av Dragen Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Alt dette er programvare-feil, vanskelig å gjenta, og direkte irriterende. Gjenta? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Gjenta? Fremprovosere. Edit: hvor ofte skrur du av og på telefonen din? Noen ganger lønner det seg å gi telefonene en reboot. Tipper PC'n din henger seg opp av og til slik at du må ta en restart. Det samme kan skje med telefonene. Spesielt hvis den blir fylt opp med mange tilleggsprogrammer, sms, musikk, bilder, videoer, spill osv osv. Endret 19. januar 2010 av Flodec Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Ah, for å bevise? I see Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Som sagt av andre; hvis dette er en kjent feil vil det ikke medføre noen fare for å bli fakturert for negativt feilsøk av verkstedet, og hvis du gir beskjed om at du har prøvd å oppdatere, nullstille og restarte telefonen flere ganger, tipper jeg de sender deg en swap... men det kan jeg selvsagt ikke garantere. For sikkerhets skyld kan du jo sende de linken du la ut tidligere i denne tråden. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Du kan jo prøve å påstå at det er noe galt med den. Men det kan vel kanskje bli litt vanskelig, siden dette problemet er tilfeldig. En annen sak som gjør det litt vanskelig er at dette gjelder langt fra alle telefonene. Mange opplever aldri problemet, selv med stock 1.43 som meg selv uten noen form for updates. Jeg ville nå først oppdatert stock rom til 1.48 og installert alle fixene, selv om de ikke virker relevante til SMS problemet. Samtidig hold telefonen fri for 3rd party programvare og se om problemet fortsatt er der. Husk GSM only under innstillingene for SMS nettverk. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Altså... i de fleste andre land i verden er lovverket så dårlig at du bare må godta crap som dette. I Norge har vi et lovverk som beskytter forbrukeren, men det tillater også at selger får anledning til å prøve å reparere feilen. Selv om du og andre på XDA-developers ikke har klart å fikse feilen ved å installere fix'ene fra HTC, betyr ikke at Amentio ikke har rett til å prøve å reparere telefonen. Du må sende den inn, beskrive problemet og forklare at det er en sporadisk feil. Referer saklig til beskrivelsene av feilen som finnes på nett. Du har ikke krav på å heve kjøpet. Lenke til kommentar
bloga Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Telefonen har enda en gang hengt seg. For rundt 15de gang i dag. Dette betalte jeg en månedslønn for. - Har nå sendt en mail til Amentio. Hihi.. At du har en luselønn er vel urelevant for Amentio ;---) Virker som alle nye telefoner sliter med de samme problemene.. At de henger seg osv.. Er vel bare noe vi må godta. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Telefonen har enda en gang hengt seg. For rundt 15de gang i dag. Dette betalte jeg en månedslønn for. Må da være noe spesielt galt med din telefon... Min har hengt seg to ganger den måneden jeg har hatt den. Begge skyldtes programmer jeg selv la inn... Lenke til kommentar
martingee Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Telefonen har enda en gang hengt seg. For rundt 15de gang i dag. Dette betalte jeg en månedslønn for. Må da være noe spesielt galt med din telefon... Min har hengt seg to ganger den måneden jeg har hatt den. Begge skyldtes programmer jeg selv la inn... OMG. Ta et hint TS! send den inn til service da. Finner de feilen så virker telefonen din mest sannsynlig når du får den tilbake. Klarer de ikke å utbedre feilen får du "garantert" en swap-enhet! Det høres jo veldig ut som en garantisak det her så vil ikke oppstå noen problemer vil jeg tro. Beskriv feilen godt og finn gjerne dokumentasjon på at dette er et kjent problem med denne modellen. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Så du mener egentlig at alle som har sagt at de har nøyaktig samme problem, har forsøkt samtlige av tips og triks for å fikse det, lagt inn begge SMS-hotfixene til HTC, og fortsatt sier de har problemet, de har ikke problemet? Og hvis serviceverkstedet ikke finner problemet, så vil de returnere telefonen og kreve gebyr. Jeg er ikke villig til å betale for å høre at verkstedet ikke finner problemet. Du har jo ikke prøvd en gang slik jeg ser det her - likevel forventer du nærmest at det skal skje. Du slipper ikke at selger av avhjel i dette tilfellet slik jeg ser det - du må dermed sende inne, om det er så er en månedslønn i mobil.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå