Old Game Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) vs Carling Cup semifinale kamp 1 19-01-2010 Kl. 20:45 @ City of Manchester Stadium Vises på: ------------------------------------------------------- Som følge av kong vinters vrede over balløya de senere uker ble kommende oppgjør utsatt for snaue to uker siden, da banemannskapet på CoMS ikke maktet å hanskes med glatte parkeringsfasiliteter. Det er ikke lengre et aktuelt problem og tirsdag er det omsider duket for det første oppgjøret i ligacupens semifinale mellom byrivalene fra Manchester. Kontrastene mellom de respektive klubbenes suksess-historikk kunne knapt vært mer markant og således kan et David mot Goliat stempel forsvares. Dykker vi dypere i materien og kikker på troppene vil enkelte hevde at forskjellene i nåværende kvalitet på mange måter er utvisket. Nyrike City har kjøpt i dyre dommer og vaker rundt en topp 4 posisjon i ligaen og derved Champions League kvalikk på bekostning av et Liverpool i fritt fall. Legg til at Man Utd er i svak form til mesterne å være, samt mulige rokeringer på laget, og vi har et uhyre interessant oppgjør i vente. Med hjemmebanefordel vil noen til og med hevde at de lyseblå er små favoritter, noe man ikke har kunne påstå siden trollmannen Billy Meredith herjet i hvit/rødt for over hundre år siden. Som kuriositet nevner man at den eksentriske waliseren senere i karrieren tok den korte turen til Old Trafford og nøt suksess i helrødt, på bekostning av City som mistet stjernespilleren grunnet økonomisk korrupsjon. De ja vu? Manchester City Foreløpig/estimert tropp: Stuart Taylor Shay Given Michael Richards Javier Garrido Sylvinho Pablo Zabaleta Kolo Touré Vincent Kompany Gareth Barry Nigel De Jong Martin Petrov Shaun Wright-Phillips [Tvilsom] Vladimir Weiss Craig Bellamy Rouqe Santa Cruz [Høyst tvilsom] Carlos Tevez Robinho Benjani Mwaruwari Mens mesterne tradisjonelt har brukt turneringen til eksperimentering og ungdomssatsning, har hjemmelaget på sin side røket i turneringens tidlige faser og er faktisk i sin første semifinale, uansett turning, på en mannsalder. De lyseblå har ikke løftet en pokal på 34 år og er derfor lillebror på alle mulige vis når de helrøde tar spaserturen til Eastlands og City of Manchester Stadium. De lyseblå er desperate etter å skrive seg inn i historiebøkene i andre spalter enn negative overgangrekorder og vil være ekstremt motivert i forkant av matchen. Spesielt ex red Carlos Tevez, som ble pepet ut på Old Trafford da lagene møtes i september, vil gi kjenne for sitt vrede ovenfor gamleklubben. Argentineren har for øvrig nettet seks mål på røde rappen og må følges med argusøyne av United forsvarene om det ikke skal bli sør amerikansk nettsus og påfølgende dans. Man City har generelt vært sterke på hjemmebane denne sesongen og har blant annet tatt skalpene til både Chelsea og Arsenal ganger to. Klubben er inne i en god formkurve og har fire strake seiere om man ser borti ifra helgens tap mot Everton på Goodison Park. Nyervervelsen av Roberto Mancini på bekostning av United legenden Mark Hughes har gitt ønskede resultater, men det spørs om ikke ”ny manager” effekten er i ferd med å gi seg for italieneren. Velkommen til England! Se filmen hos Youtube Skadesitusjonen: Santa Cruz, Stephen Ireland, Michael Johnson, Wayne Bridge, Joleon Lescott, Nedum Onuoha er alle skadet og uakutuelle, mens Shaun Wright Phillips regnes som tvilsom. Adebayor er i skrivende stund med landslaget i Afrika etter at lagbusen til Togo ble peppret med kuler i forkant av ACON mesterskapet og er naturligvis heller ikke aktuell. Manchester United Foreløpig/estimert tropp: Edwin van der Sar Ben Foster Tomasz Kuszczak Gary Neville Patrice Evra Wes Brown Rio Ferdinand [skadet] Nemanja Vidic [Høyst tvilsom] Jonny Evans Fabio Rafael Ritchie de Laet Anderson Darron Gibson Ryan Giggs 13 Ji-Sung Park Michael Carrick Paul Scholes Darren Fletcher Antonio Valencia Gabriel Obertan Zoran Tosic Michael Owen Dimitar Berbatov [Høyst tvilsom] Wayne Rooney Daniel Welbeck Mame Biram Diouf Carling Cup’s mestere har foreløpig hatt en forholdvis knirkefri vei til semifinalene og har i god tradisjon kunnet spe på med et ungt mannskap. Sir Alex har tidligere uttalt at han vil anvende ungguttene også mot City, men det spørs om han ikke han har endret noe mening etter den pinlige cupexiten i rosenes kamp mot tredjedivisjons laget Leeds for knappe to uker siden. Les et relevant intervju om nettopp dette med D. Irwin på Manutd.com United er inne i en svak periode selv om det ble seier mot Burnley i helgen. Poengtapene har ikke latt vente på seg og spillet har vært forholdvis labert, noe de røde må gjøre noe før kampen mot i-form City. Det største problemer har vært på det defensive plan og derfor er det gledelig at både Vidic og Rio er på vei tilbake fra sine skadeplager. Det spørs nok om ikke denne kampen kommer i tidligste laget for verdens beste stopperduo, men det er likevel lov til å håpe i det lengste at Rio blir klar. Wes Brown har nå fått flere kamper under beltet og danner etter all sannsynlighet midtstopperduo med Jonny Evans – en kombo som ikke har fungert spesielt godt så langt i sesongen. Vi krysser hendene for at Iren og Manchester fødte Brown har en god dag og holder Tevez/Bellamy/Robinho i skyggen. Diskusjonstema: - 4.5.1 ? -Berbatov ute, duket for Mame Biram Diouf fra start ? Skadesitusjonen: Som presisert ovenfor er Vidic ute, mens Rio er høyst tvilsom. O’shea, Berbatov, Hargreaves og Macheda er foruten disse to de enste som er uaktuelle. En skadeliste som lyder som søt musikk med de siste måneders skadehevete friskt i minne. Dommeren: Mer informasjon kommer. Endret 18. januar 2010 av The Game Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Goooood shit. Er bekymret for tap mot et City som tror LC er et trofè. Men bryr meg igrunn lite sånn sett. Bra med gjennomkjøring for den yngre garde. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Veldig bra førstepost, Game! Gleder meg til kampen Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Er det i morgen!? Trodde det var onsdag jeg. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Meget bra 1. tråd, gleder meg til denne kampen Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Er ikke helt likegyldig, men CC er et stort hakk ned fra FA, PL og CL, så kommer til å være ganske rolig. Og på mange måter er det godt. Ingen hjertestopp. Slippe å røyke to sigaretter samtiding. Ikke noe riving i håret. Endret 18. januar 2010 av Limbeck Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Får håpe kampen blir like bra som første post. Jeg frykter at posten kanskje blir høydepunktet i denne kampen... Lenke til kommentar
fox Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Vil egentlig ikke se Man.Utd. med flere pokaler, men Man.City?!? Nei, det får meg til å ombestemme meg GOGO! Lenke til kommentar
RyanReynolds Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Er svært spent på hvordan laget kommer til å være fra start. Tipper det blir noe slik: Tomasz Kuszczak Rafael - Brown - Evans - Fabio Obertan - Anderson - Gibson - Park/Welbeck Owen - Diouf Dette laget blir litt for urutinert, spør du meg, men er det ligacup så er det ligacup. Kuszczak får nok sjansen siden det er cup, selv om Edwin trenger å spille kamper for å komme seg i form, så ikke utenkelig at ringreven starter. Rafael starter garantert på høyreback, siden han ikke spilte mot Burnley i helgen som var. Brown & Evans i midten, ikke at det er så mange andre valg, så fremst at ikke Vidic blir spilleklar. Fabio får sikkert sjansen på venstreback fra start. Ovenfor har jeg satt opp en 4-4-2-formasjon, men det mest taktiske er nok å starte med 4-5-1/4-3-3 og det tviler jeg ikke på at Ferguson velger å gjøre. Men å spille 4-5-1 med Owen som oppspillspunkt kan neppe være en god løsning.. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 VdS trenger da ingen kamper for å spille seg i form Han er sjefen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Så flotte kamptråder dere lager, ren nytelse å lese førsteposten. Kudos til TS. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Bra tråd! Mangler bare "forventet lagoppstilling". Når det gjelder kampen, frykter egentlig det verste. Driter i mikkemuscupen, men bare tanken på å la City vinne denne kampen grøsser meg. Blir vel tap i morgen, så tar vi dem på OT. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Taper i morgen garantert. Det VIKTIGSTE for meg er at Gibson - Anderson ikke starter sammen. Det er GRUSOMT å se på. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Kudos til The game. Får virkelig håpe at dette ikke blir så ille som jeg tror. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Goooood shit. Er bekymret for tap mot et City som tror LC er et trofè. Men bryr meg igrunn lite sånn sett. Bra med gjennomkjøring for den yngre garde. LC er framleis eit trofé sjølv om det ikkje er like stort å vinne det som dei andre. Det blir jo ekstra viktig å gå videre til finalen sida det vil hindre $hitty å få sitt første trofé på evighetar Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Er ikke helt likegyldig, men CC er et stort hakk ned fra FA, PL og CL, så kommer til å være ganske rolig. Og på mange måter er det godt. Ingen hjertestopp. Slippe å røyke to sigaretter samtiding. Ikke noe riving i håret. Hehe, sier det hver gang før en LC kamp jeg og, men det blir serious business as usual når kampen først er i gang- Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Merkelig det der, hehe Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Som alltid The Game, så har du kvalitet i førsteposten og det skal du ha kudos for Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Taper i morgen garantert. Det VIKTIGSTE for meg er at Gibson - Anderson ikke starter sammen. Det er GRUSOMT å se på. Hjertelig takk for du at minte meg på den varianten r2d2. Om gibbo starter tør jeg ikke se kampen engang. Anderson-Fletcher tar lurven av hvem som helst midtbane i væra, så kan vi heller krydre kantrollene med unggutter. Obertan, Nani, Tosic osv. Ligacupen betyr ingenting, det som derimot betyr mye er å slå ut City så de ikke kan vinne turneringen. B'burn/Villa i finalen er overkommelig selv for City. Edit: Takk for skryten Endret 18. januar 2010 av The Game Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 Pff Anderson. Mannen kan jo omtrent ikke treffe en ball rent. Men ja, jeg vil også se Anderson. Men i motsetning til dere sammen med Gibson. Gibson har hatt flere gode kamper, og 1 dårlig (mot Leeds). Han fortjener absolutt ikke å ta skylden for det resultatet alene. Den skylden legges på spillerne med mest erfaring (type Rooney, Brown og Berbatov). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå