Gå til innhold

Diskusjon rundt nettlesernes evne til å søke på store tekstmengder


hernil

Anbefalte innlegg

Dette er en OT-diskusjon splittet ut av Snedige ting du lurer på V.2 som startet med at innlegget under kommenterte på denne linken.

 

Jeg plasserer denne i Annet om programvare i mangel av bedre egnet kategori.

 

Og for de som lurer på hvordan jeg fikk førsteposten i denne tråden så hentet jeg frem et av mine gamle innlegg, fikset og trikset litt, siden en tråd er ordnet kronologisk etter innleggets opprettelsesdato :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hvis du vil plage nettleseren din så kan du trykke "ctrl + f" og søke på et tall mellom 0 og 9. sist gang jeg gjorde det med firefox på en side med pi og masse desimaler klikket PCen.

 

jeg er fristet til å prøve det igjen, men er redd for at firefox skal slutte å like meg da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

firefox likte bare ikke at det var veldig mange treff på søket, men jeg har jo en gammel sliten maskin da.

 

edit: det var når jeg valgte å markere teks at den klikket, men den måtte bare jobbe litt så roet den seg.

 

hvor mange nuller er det på den siden?

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

Prøvde å søke opp "1" i siden med en million desimaler og så markere alle enerne. Alt sto stille i ca 45 sekunder og i linja øverst sto det "not responding". Jeg kjører en 2.4GHz C2D og 4GB RAM på Windows 7 64-bit. Spennende.

 

edit: Bruker Firefox btw

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
hvis du vil plage nettleseren din så kan du trykke "ctrl + f" og søke på et tall mellom 0 og 9. sist gang jeg gjorde det med firefox på en side med pi og masse desimaler klikket PCen.

Etter mindre enn 1 sekund var søket etter 1-tall ferdig på pi-siden som ble nevnt.

Maskin: 7 år gammel 1,25 GHz PowerBook G4 (PPC) med 2 GB ram og Mac OSX 10.4.11. Nettleser: Safari 4.0.4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
hvis du vil plage nettleseren din så kan du trykke "ctrl + f" og søke på et tall mellom 0 og 9. sist gang jeg gjorde det med firefox på en side med pi og masse desimaler klikket PCen.

Etter mindre enn 1 sekund var søket etter 1-tall ferdig på pi-siden som ble nevnt.

Maskin: 7 år gammel 1,25 GHz PowerBook G4 (PPC) med 2 GB ram og Mac OSX 10.4.11. Nettleser: Safari 4.0.4.

 

 

the fuck? min blir helt kake av å finne alle av ett tall.

Lenke til kommentar
Prøvde å søke opp "1" i siden med en million desimaler og så markere alle enerne. Alt sto stille i ca 45 sekunder og i linja øverst sto det "not responding". Jeg kjører en 2.4GHz C2D og 4GB RAM på Windows 7 64-bit. Spennende.

 

edit: Bruker Firefox btw

 

Med opera og windows så gikk markering av alle ettall momentant, ingen merkbar ventetid.

 

AtW

Lenke til kommentar
Firefox går det tregt, selv på kjappe maskiner. Heldigivis legger den bare beslag på én kjerne, slik at systemet ellers kan brukes ganske greit.

I Opera (og tydeligvis Safari) går det momentant. Google Chrome bruker 10-20 sekunder, men viser samtidig en artig progressbar.

 

Uhm, hadde null problem med FF på den siden SeaLion linket til.

Tok kun brøkdelen av et sekund og søke både i topp og ned til bunn på den siden.

Og jeg har ikke en spesielt kjapp maskin.

Lenke til kommentar
Firefox går det tregt, selv på kjappe maskiner. Heldigivis legger den bare beslag på én kjerne, slik at systemet ellers kan brukes ganske greit.

I Opera (og tydeligvis Safari) går det momentant. Google Chrome bruker 10-20 sekunder, men viser samtidig en artig progressbar.

 

Uhm, hadde null problem med FF på den siden SeaLion linket til.

Tok kun brøkdelen av et sekund og søke både i topp og ned til bunn på den siden.

Og jeg har ikke en spesielt kjapp maskin.

 

Neida, men du skal markere all tekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...