Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Burnley


Old Game

Kampens beste  

29 stemmer

  1. 1. Hvem var banens beste mot Burnley?

    • Edwin Van Der Sar
      1
    • Gary Neville
      1
    • Jonny Evans
      0
    • Wes Brown
      0
    • Patrice Evra
      0
    • Antonio Valencia
      15
    • Luis Nani
      2
    • Michael Carrick
      1
    • Paul Scholes
      2
    • Dimitar Berbatov
      4
    • Wayne Rooney
      1
    • Michael Owen (innbytter)
      0
    • Anderson (Innbytter)
      0
    • Mame Biram Diouf (Innbytter)
      2
  2. 2. Fornøyd med kampen?

    • Ja
      12
    • Nei
      5
    • Midt på treet
      12


Anbefalte innlegg

b_12.png vs b_70.png

 

16-01-2010 Kl. 16:00 @ Old Trafford

Vises på: CanalPluss_Sport_2_100x70.gif

 

3582994464-soccer-barclays-premier-league-burnley-v-manchester-united-turf-moor.jpg

 

-------------------------------------------------------

 

Lørdag ettermiddag gjester Burnley Old Trafford for første gang på 34år. Den gang ble bortelaget sendt hjem med 4-0 i sekken etter en god oppvisning av Ron Atkinsons menn i ligacupens andre runde. Mens Man United er ligaens sterkeste bortelag med 19 poeng, er The Clarets på sin side det desidert svakeste og har på 10 forsøk kun plukket med seg ett poeng. Det ene poenget fikk de riktignok på sin forrige visist i Manchester by, da en sen utligning sikret 3-3 i en thriller på COMS. Hjemmelaget Manchester United har definitivt noe å revansjere etter 0-1-tapet på Turf Moor i August og etter en serie med skuffende resultater forventer de fleste et tent mannskap og en oppløftende prestasjon. De røde djevlene kan få tilbake en hel bråte av spillere fra skade, mens Brian Laws får sin ilddåp som Clarets-sjef.

 

 

 

*Drakt*

 

 

Burnley

 

 

Foreløpig tropp:

 

Denmark.png Brian Jensen

Peru.png Diego Penny

 

England.png Clarke Carlisle

England.png Richard Eckersley

England.png Stephen Jordan

Scotland.png Brian Easton

England.png Michael Duff

Norway.png Christian Kalvenes

Jamaica.png Tyrone Mears

 

England.png Wade Elliott

Scotland.png Graham Alexander

England.png Chris Eagles

Scotland.png Kevin McDonald

Iceland.png Joey Guðjónsson

Ecuador.png Fernando Guerrero

Scotland.png Steven Thompson

 

England.png Robbie Blake

Scotland.png Steven Fletcher

England.png David Nugent

 

 

 

4201578496-soccer-barclays-premier-league-burnley-v-manchester-united-turf-moor.jpg

 

Burnley startet sesongen fremragende og vant alt av hjemmekamper. Senere har hjemmeformen avtatt, og bortekampene har aldri gått the Clarets vei. Lancashire-laget er ett av to lag som ikke har vunnet på fremmed gress denne sesongen, men det eneste bortepoenget kom i nettopp Manchester - mot Uniteds erkerival City. Det skiller kun to poeng ned til nedrykksplass for Burnleys del, og sesongen blir etter alle solemerker en kamp for å overleve.

 

For få dager siden forlot den eksentriske og dyktige manageren Owen Coyle skuta og forsvant til Bolton Wanderers. Coyle var ikke snau i sitt forsvinningsnummer og tok likegodt med seg hele trenerapparatet inkludert materiellforvalteren. Bortelaget håper naturligvis på en ”ny manager” effekt og frisk innputt, men de interne urolighetene kan neppe sies å være gunstig før en visitt til Englands største fotballklubb. Brian Laws, en tidligere Boro, Forrest og nettopp Burnley spiller, er mannen som har fått ansvaret med å få skipet på rett kurs igjen. En formidabel oppgave, spesielt dersom man kikker på hvilke spillere som ikke er tilgjengelig.

 

Av kuriositeter nevner jeg at den tidligere United unggutten Richard Eckersley, født og oppvokst i Salford, er med i troppen til Laws. Det samme er Chris Eagles som ser ut til å endelig ha fått ut litt potensialet sitt. Eagles har vært en av Burnleys beste spillere for året og er en kreativ fare våre gutter må være oppmerksome på.

 

Se også opp for: Eagles og Steven Fletcher, spillere som kan skape noe på egenhånd

 

Skadesituasjonen:

 

Burnley får tilbake Stephen Jordan og Tyrone Mears fra suspensjon, men Andre Bikey er borte på landslagsoppdrag i Afrikamesterskapet. Clarke Carlisle er ansett som tvilsom med en lyskestrekk, mens Chris McCann, Martin Paterson og Jay Rodriguez er satt på sidelinjen med skade. Det samme er også fundamentale Steven Caldwell, noe som vil si at Burlney mangler midtstopperduoen som har vært bærebjelken defensivt. Det er sannsynlig at Graham Alexander blir flyttet ned og vil figurere som midtstopper, noe igjen som betyr rokeringer også i sentrallinja på midten.

 

 

 

mush.png

 

 

Manchester United

 

Foreløpig tropp:

 

Netherlands.png 1 Edwin van der Sar

England.png 12 Ben Foster

Poland.png 29 Tomasz Kuszczak

 

England.png 2 Gary Neville

France.png 3 Patrice Evra

England.png 6 Wes Brown

Serbia.png 15 Nemanja Vidic [Tvilsom]

Northern_Ireland.png Jonny Evans

Brazil.png 20 Fabio

Brazil.png 21 Rafael

Belgium.png Ritchie de Laet

 

 

Brazil.png 8 Anderson

Wales.png 11 Ryan Giggs

South_Korea.png 13 Ji-Sung Park

England.png 16 Michael Carrick

England.png 18 Paul Scholes

Ecuador.png 25 Antonio Valencia

France.png 26 Gabriel Obertan

 

England.png 7 Michael Owen

Bulgaria.png 9 Dimitar Berbatov

England.png 10 Wayne Rooney

England.png 19 Daniel Welbeck

Senegal.png 32 Mame Biram Diouf

 

 

Mame_Biram_Diouf_738894p.jpg

 

De røde djevlene henger med i kampen om ligagullet og har i øyeblikket ett poeng opp til serielederne Chelsea med én kamp mer spilt. Arsenal ligger to poeng bak de regjerende mesterne, men har også en kamp til gode. Nå har man kommet til perioden i sesongen hvor United vanligvis finner flyten og seiersrekkene tradisjonellt blir lengre, men skal vi håpe på en reprise av foregående år må laget presterte jevnere herfra og ut.

 

Etter en serie med svake resultater har guttene våre fått et etterlengtet treningsopphold i sol og varme, da klubben tidligere i uken dro til Qatar. I følge uttalser fra bl.a Sir Alex skal gjengen ha trent godt og er i god form før lørdagens dyst. Og det bør vi være, for her er alt press på United og vi har ikke råd til flere bananskall dersom £.FC skal få kamp til døra.

Skadesituasjonen:

 

Endelig slipper man å liste opp doruller med skader, som har blitt en vane før kamper de siste årene. Edwin meldes frisk og rask og starter etter all sannsynlighet i kassa, mens Kuz derved henvises til benken. Ben Foster er tvilsom til oppgjøret, men det skulle vi overleve med den store Nederlenderen tilbake der han hører hjemme, nemlig i vår målgård. Det er uvisst om Vidic er skadefri og klar til kamp, men Rio, O’shea og Hargy er garantert ute – dernest som vanlig. Darren Fletcher er heller ikke disponibel som følge av karantenen han pådro seg i forgående ligakamp.

 

Se opp for: Valencia og Vidic om sistnevnte blir klar. Burnley mangler luftwaffe til oppgjøret og det kan en spiller som Vidic/Brown utnytte.

 

Dommeren:

 

Dommer er 37 år gamle Lee Probert. Pipeblåseren har hatt ansvaret for elleve Premier League-oppgjør denne sesongen, og har delt ut totalt 35 gule kort og to røde kort.

 

probert_lee_small.jpg

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg. Revansjesugne etter tapet tidligere i sesongen, og etter de to siste kampene (Leeds/Birmingham). Ingen tvil, vi MÅ vinne denne kampen. Blir det ikke tre poeng, er det farvel til ligagullet. Greit at ligaen er mer åpen enn noen gang, men det holder ikke med så mange elendige resultater. Håper på noe overbevisende, gjerne 4-5 mål også.

Lenke til kommentar

Burnley har vært ekstremt svake, og sluppet inn mange mål på bortebane denne sesongen. Jeg tror de kommer til å slite, og vi vil utspille dem. Hadde vært gøy om Diouf får spilletid denne kampen, enklere å komme innpå her enn da vi var en mann mindre i forrige kamp!

Broren min er i England og ser denne kampen, så får satse på litt Rooney / Giggsy magic! :D

Tipper 4-0

Lenke til kommentar

Dette er ikke bare en kamp som skal vinnes, men en kamp hvor vi får muligheten til å sette noe av godspillet som skal gi oss seier i de store oppgjørene. All respekt til Burnley, de overrasket oss i høst, men et så revansjesugent United-lag skal være overmakt på bortimot alle punkter.

 

Burnley vil selvsagt ikke gå ut i 120 for å vinne kampen. Antakeligvis vil de gjøre det de aller fleste lag utenfor "Big Four" gjør på OT, legge seg bakpå og håpe på en eller to muligheter for en kontring. Intet nytt på den fronten. Vi er vant med å måtte trenge gjennom en forsvarsmur, og bør klare det opptil flere ganger i morgen. Hvis vi sier at Birmingham eller Aston Villa er den kinesiske mur, så ligner Burnley mer på buskene i hagen hjemme. Spesielt på bortebane har de vist sin svakhet.

 

Nøkkelen blir å få satt stor fart på ballen i angrep, noe vi har slitt med å få til de siste kampene. Presisjonen har rett og slett vært for dårlig. En spiller som Rooney har gjort mye bra med ballen i beina, men slurvet voldsomt i avleveringene. Burnley er den perfekte motstander for å bygge opp litt selvtillitt i det offensive spillet. Klarer vi ikke å vinne denne kampen med flere mål, så er jeg bekymret for hvordan vi i det hele tatt skal kunne score på lag som Chelsea eller Milan.

 

Burnley har ny manager. I mange tilfeller vil dette ha en positiv effekt på laget. Tendensen er ofte at man overpresterer de første kampene under en ny manager, noe som er litt av grunnen til at Tom Nordlie har et ganske godt rykte som trener. Men akkurat denne situasjonen er litt annerledes. Her har Owen Coyle forlatt skuta, til tross for at laget har spilt langt over forventning så langt i sesongen. Få levnet Burnley sjansen til å få så mye som 20 poeng i løpet av hele sesongen, men Coyle oppnådde det på tjue kamper. Nå har han dratt videre, og laget som har levert over evne står igjen uten sin store inspirator. Et litt annet scenario enn i de fleste trenerbytter.

 

Så la gutta få sleppe seg løs, og send Burnley hjem med en haug baklengs i sekken.

Lenke til kommentar

Veldig enig med GBD her. Veldig bra pre-match innlegg rett og slett.

Ellers takk til The Game for veldig flott kamptråd.

 

Vi skal heilt klart vinne denne kampen. Vi MÅ nesten vinne denne kampen. Burnley kan nok fort få litt problemer med tapet av Coyle, og eg er heilt sikker på at det blir akkurat det. Trur neppe den nye leiinga i klubben får til så veldig mykje på so kort tid, og mtp at heile støtteapparatet har forsvunne så kan det i stor grad påverke ein klubb negativt.

 

Eg håpar og trur at vi kan få ein kamp der vi både dominerer, men også viser at vi kan spele god fotball, skape målsjansar og aller helst sette opptil fleire av dei. City til veka blir absolutt ikkje enkelt, og trass at det neppe blir eit likt lag som stiller i den kampen, så er det godt for laget å få inn litt sjølvtillit gjennom ei skikkeleg forestilling. Det har vore temmelig mykje rot med laget i det siste, med veldig varierande prestasjonar og så vidare, og det hadde vore veldig greit om vi kunne fått ei periode med nokre sigrar og helst med litt godt spel også.

Lenke til kommentar

Enig GBD og arch. Før denne kampen er jeg i "forlange-modusen" så forbred dere på ranting av dimensjoner om det går dårlig. Med dårlig tenker jeg på poengtap.

 

Bare meg som er spent på dommeren? Frykter at vi kommer til å stange lenge og at vi blir snytt for det ene og det andre. Heldigvis slipper vi klættenburg, som i mine øyne er den svakeste dommeren i PL's historie. Kan sammenlignes med par andre i dagens dommerstall riktignok, deriblant Marriner. Huff, blir helt gåen bare av å tenke på hvor mye skade inkompetansen deres volder.

 

Edit: 20 kroner på at Mame starter kampen. Lukter en overraskelse lang vei

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Tipper Owen Rooney jeg også. Vil egentlig at Giggs skal bli brukt igjen i sånne kamper fra start, ikke at han kommer inn sent i slitekamper når han ikke har fått spilt skikkelig på sånn 3-4 uker.

 

VDS

 

Rafael - Brown - Vidic (Evans hvis ikke) - Evra

 

Valencia - Carrick - Anderson - Giggs

 

Rooney - Owen

 

 

Selv ville jeg helst hatt Rooney - Welbeck i dag. Men det skjer nok dessverre ikke.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Wisbatovs Pre-Match Innlegg

Det er som tidligere nevnt en kamp vi skal og bør vinne hvis vi i det hele tatt skal følge med Arsenal og Chelsea. Premier League har vist seg jevnere i år, og alle kan tape for alle, men nå er tiden inne for at vi skal løfte spillet vårt og vise at vi er Manchester United nok en gang. Det er ikke Turf Moor vi skal spille på denne gangen, ikke den miniputtstadion til Burnley som tar mindre tilskuere enn triste Ullevål, men Old Trafford. The Theatre of Dreams som man sier, nesten 76.000 tilskuerplasser og forhåpentligvis samme trøkk i stemningen som under nedsablingen av Wigan.

 

La oss ikke glemme banneret på Stretford End Form Is Temporary Class Is Permanent. Vi er Manchester United, uavhengig om vi har artisten på banen eller ikke så er det alltid store spillere som har spilt og spiller for oss. Hvis noen har mulighet til å vinne et ligagull for 4. gang på rad så er det oss.

 

Stretford-End.jpg

 

Spillere som må prestere hvis Burnley skal ta med seg poeng:

Brian Jensen

The Beast som han kalles vil utvilsomt være Burnleys aller viktigste mann i morgen, slik som de fleste keepere er når de gjester Old Trafford. Dansken var en stor del av grunnen til at The Clarets fikk poengene sine på Turf Moor tidligere i sesongen og de fleste vil nok være enige når jeg konstaterer at Jensen må ha en god dag på jobben hvis de skal ta poeng.

 

0,,10794~4826023,00.jpg

 

Chris Eagles

De fleste av oss husker fortsatt Christopher Mark Eagles. Han tilbrakte jo tross alt åtte år i Manchester United, og selv om han aldri klarte å slå til for fullt i den røde trøya så skinner det igjennom at han har spilt i United. Hans tekniske finesser og kreative impulser gjør han til Burnleys store offensive trussel og finner han Steven Fletcher kan det fort bli mål. United-supportere bør sitte med en klump i halsen når 24-åringen går på mål for det kan godt hende at han repeterer denne tidligere bragden:

 

 

Steven Fletcher

Den skotske spissen som tidligere spilte for Hibernians bst ikke spesielt målfarlig på det tidspunktet, men er fortsatt en stor trussel. Hvis vi gir han rom til å operere vill han utnytte det. 22 åringen var kanskje ikke kjent for sin notoriske målscoringsevne, men har truffet nettet oftere etter overgangen til Burnley og står med 9 mål på 22 kamper, nesten ved det berømte 0,5 snittet som alle spisser håper å ligge på. God på hodet er han også, kanskje får vi vårt første mål imot på corner i denne kampen?

 

steven-fletcher-1.jpg

 

 

Burnley har også sikret seg Brian Laws fra Sheffield United etter at Owen Coyle valgte å ta over Bolton etter Gary Megson, dermed kan vi aldri helt forutse hvordan troppen vil reagere på dette, men det er grunn til å tro at de vil slite med Laws som jeg aldri helt har hatt troen på.

 

Håper på:

 

Kuszczak

 

Rafael - Brown/Vidic - Evans - Evra©

 

Nani - Anderson - Fletcher - Obertan

 

Diouf - Rooney

 

Tror:

 

Kuszczak

 

©Neville - Brown - Evans - Evra

 

Valencia - Carrick - Fletcher - Giggs

 

Rooney - Owen

Spillere United er avhengige av at tar ansvar:

 

Wayne Rooney:

The White Pelè står med 14 mål på 19 Premier League kamper og er på vei til å gå imot en rekordsesong når det gjelder mål for hans egen del, kanskje er det Cristianos fravær som gjør at han endelig har tatt ansvaret for scoring. En dag Rooney er i toppform vil vi alltid ha en sjanse, men hvis Rooney går sur og ting butter i mot for han vil vi nok slite betraktelig mer

 

wayne-rooney.jpg

 

Ryan Giggs:

Min favorittspiller og forbilde, 824 kamper for klubben, 151 mål, utallige titler og fortsatt er sulten der, engasjementet og viljen til å vinne mer. Mye vil ha mer som det sies. Mange trodde for et par sesonger siden at den walisiske trollmannen var "over the top", men han har motbevist dem, det har han virkelig. Waliseren som gjorde sin debut i 91' har funnet gleden og evnene til å spille bedre enn han har gjort på mange år, enten det er om han blir plassert på venstrekanten eller mer sentralt og han har som Premier Leagues all-time assistleder fortsatt den gode jobben denne sesongen. Hvis Giggs har dagen er det få som kan stoppe han når han fører kula.

 

Den som ikke får tårer i øynene av dette er følelsesløs:

Se filmen hos Youtube

 

Taktikken:

B56B3638_0000570272_829232d.jpg

 

Burnley vil utvilsomt legge seg bakpå på Old Trafford og vil være fornøyd med å dra avgårde med et poeng, derfor vil det være enormt viktig for United å få en god start og forhåpentligvis et tidlig mål så vi slipper å stange og la frustrasjonen bygge seg opp utover i kampen. Høyt balltempo er essensielt for å få kampen inn i vårt spor. La spillet flyte og unngå å prøve på de vanskelige pasningene hver gang.

 

Football is simple, but the hardest thing to do is play simple football - Johan Cruyff

La ballen gå langs bakken og ha stor bevegelse foran ball, noe vi altfor ofte mangler. Det er bevegelsen som skal føre til pasningen og ikke pasningen som skal føre til bevegelsen. Det er liten vits i å slå inn innlegg i hodehøyde når vi aldri setter sjansene våre på hodet, dermed håper jeg på fine lave og harde innlegg. Korte cornere vil jeg ikke se i morgen, et under at SAF ikke har bannlyst de allerede. Den sentralemidtbanen skal og bør støtte opp spissene og være spillbare til enhver tid.

 

 

 

 

Jeg vil ønske alle lykke til i morgen. Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å være pålogget forumet under kampen, så derfor kommer pre-match innlegget nå, så satser jeg på et muntert post-match intervju i morgen.

Lenke til kommentar

Herlig innlegg og det er flott at brukere nå faktisk tar seg tid til å skrive gjennomførte innlegg titt og ofte. Forumet har i mine øyne tatt et kjempebyks i positiv retning det siste året.

 

To ting vil jeg kommentere. 1) Fletcher spiller ikke uansett hvor mye du skulle ønske det. Hehe. 2) Taktikken din er god, hvorfor legge til bilde av idioten Tjernås?

 

Giggs er forøvrig den spilleren i PL historie med flest assist også. 113stk er imponerende. 2.plassen har Henry med 82 og det sier litt om Giggsy. For å finne Captain Hyposhitt og tidenes LFC spiller må vi ned til 4.plass med 68.

 

Edit: Må lære meg å lese. Så ikke at du hadde med assist-delen. My bad

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...