Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelska i broren til bestekompis. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre?

Jeg er en jente å 16 år, som er forelsket i storebroren til bestekompisen min. Det er helt klart at han har følelser for meg også - men vi kommer aldri noen vei på grunn av kompisen min - lillebroren hans som ikke akkurat er begeistret for situasjonen.Det er to år mellom dem. Å droppe komipisen min er ikke noe alternativ, og jeg klarer heller ikke glemme denne gutten. Vi roter alltid på fylla(det har vi gjort i 2 år nå) og han "lyser opp" alltid når jeg kommer inn i rommet.

Hva gjør jeg? Gutter; hvordan kan jeg få kompisen min til å akseptere et evt. forhold mellom meg og broren hans, og hvordan får jeg han til å ta det første skrittet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg er helt blåst, men ser ikke problemet i det du skriver.

Du liker storebroren til bestekompisen din? Er det ikke bare til å kjøre på og se hva som kan utvikle seg, du sier også at han har et øye for deg også.

Forstår ikke hvorfor det skal stoppe deg at det er broren til bestekompisen din.

Kanskje jeg har blingset på det større bilde. :blink:

Lenke til kommentar

Når gutter er "bestevenn" med ei jente ligger det stort sett mere følelser bak enn jenta tror. Han sier kanskje ikke hva HAN føler fordi han er redd for å "ødelegge vennskapet" med å overraske henne. Så glunten er rett og slett sjalu på storebroren sin. Og da ryker sannsynligvis vennskapet mellom alle 3.

Lenke til kommentar
Når gutter er "bestevenn" med ei jente ligger det stort sett mere følelser bak enn jenta tror. Han sier kanskje ikke hva HAN føler fordi han er redd for å "ødelegge vennskapet" med å overraske henne. Så glunten er rett og slett sjalu på storebroren sin. Og da ryker sannsynligvis vennskapet mellom alle 3.

OK. Kanskje det er sånn i din situasjon, men det er nok ikke sånn for de aller fleste. Gutter og jenter kan være venner uten at det er noe mer enn vennskap mellom dem.

Lenke til kommentar

du kan jo høre med kammeraten din?

Edit: Når jeg har fått tenkt meg litt om, hadde jeg vært kamreaten din å hatt følelser for deg ville jeg aldri innrømt det i denne situasjonen. Det lureste er sikkert å konfontrere ham. Bare husk å se etter signaler..

OK. Kanskje det er sånn i din situasjon, men det er nok ikke sånn for de aller fleste. Gutter og jenter kan være venner uten at det er noe mer enn vennskap mellom dem.

Det er fort gjort, enten man vil eller ikke.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Men det ligger jo i kortene at det er noe guff her, siden lillebroren ikke tolerer at venninna er sammen med storebroren hans.

Kanskje lillebroren er sjalu/eiesjuk, og ønsker ikke at storebroren har et nærmere forhold til jenta enn han selv. Rett og slett et konkurranseinstinkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...