Jonulf Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hei alle sammen. Jeg bestilte en Motorola Milestone fra expansys.no igår. Idag fikk jeg en mail fra dem hvor de ber om en kopi av framsiden på Visa-kortet jeg brukte til betaling, kopi av ID(sertifikat eller pass eller noe i den duren) og en kopi av en regning av strøm eller noe til huset mitt som bevis på at leveringsadressen faktisk finnes. Jeg synes alt dette virker veldig mystifistisk, og tror ikke jeg har lyst til å sende all denne infoen. Er det noen som har handlet hos dem før, eller vet noe mer om denne plassen? Jone Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) jeg ville ALDRI gitt ut den info`n på mail ihvertfall. Ring Expansys og snakk med dem, regner med at det er noen andre som prøver å tømme kontoen din, eller stjele identiteten din. Endret 13. januar 2010 av aklla Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg ringte og snakket med dem før idag. Snakket da med en svensk dame, og hun bekreftet at de hadde sent en mail til meg og bedt om denne personlige infoen. Hun sa at de trengte det fordi de ikke brukte Visa verified og at de var i Frankrike og ikke hadde noen butikk i Norge. Selvsagt sa jeg at jeg ikke ville gi ut slik informasjon. Da sa hun at jeg kunne bare gi henne personnummeret mitt. Glem det, var svaret mitt. Dette er mailen jeg fikk. Det følger og med en kryptert link til å laste opp bildet. Dear customer, To dispatch your order we require a copy of the credit card used as a method of payment (the front side is enough) and a copy of your ID (passport, ID card or driving licence). Furthermore we require a proof of the delivery address (gas, electricity, telephone bill less than 3 months old). If the delivery address corresponds to your office, please send us a document with the name of your company and your professional e-mail address. We apologize for this unusual request but it will help us and our bank protect you from the frauds by credit cards. This request is made the first time a customer orders on our web site only. As soon as we receive your data you will become our customer and you won't need to send those data anymore when placing new orders. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Da kjøper du Motorolaen et annet sted. Det der høres shady ut. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 å si man trenger info`n for å beskytte kunden er jo det eldste trikse i boka... jeg ville ikke kjøpt noe derifra nei. høres også suspekt ut at de plutselig er fornøyd med bare person-nummeret. Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Ser at det er noen rundt om her i landet som har levert inn den infoen, og ingen av de har nevnt noe om tappet konto eller en eller annen utlending som har dukket opp på døren med samme navn og personnummer. Sendte allikevel en mail til de nå og sa at jeg ikke kom til å gi ut infoen. Får se hva de gjør videre nå. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 da jeg bestilte nettverksløsninger fra et hostingfirma for en liten stund siden, så ba de meg om kopi av leg. Sendte inn en scan av bankortet hvor det mest sensitive var sensurert(persnunmmer, kontrollnummer etc). De godtok dette uten problem, var et norsk firma også btw. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Vet at mange, seriøse amerikanske firma ber om kopi av både kortet som ble brukt til betaling, legitimasjon og bekreftelse på at adressen er riktig. Det er nok bare noe Expansys gjør for å hindre at folk svindler til seg varer (og dermed holdes jo kostnadene og dermed prisene nede). Uansett ville jeg aldri bestilt noe fra Expansys. Hvis det er i nærheten like mye tull med de som et annet fransk selskap, Pixmania, hva angår service og rettigheter, så er det bedre å legge noen kroner ekstra i det og kjøpe i Norge om mulig. Da er du sikret bedre rettigheter, og det er lettere å forhandle med firmaet i ettertid om det skulle være noe. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Jeg kjøpte fra Expansys.. måtte også oppgi noe ID.. Sendte kopi av fremsiden av bankkortet mitt og en liten del av en regning jeg hadde fått.. Jeg dekket til det alle meste av regningen, viste kun avsender og mitt navn.. I motorola milestone tråden er vi en hel gjeng som har brukt expansys! Endret 14. januar 2010 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
Equanox Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Dette er det mange selskaper som bruker. Det er kun for å identifisere deg som person, og at adressen er reel, hvis ikke så kan kostnadene til expansys bli veldig store, samt mye tull. Det er bare å dekke til alt annet enn navn på visa-kortet. Samme med den andre ID'n du bruker og en regningen for å verifisere adressen din. Expansys har heller ikke samme tullet som pixmania når det gjelder kundeservice. Retur vet jeg ingenting om, men antar at de får DHL til å hente på døren din. Har selv bestillt to stk telefoner derfra. Ingen problemer. Endret 16. januar 2010 av Equanox Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Men når jeg betaler med kredittkort så kan de trekke beløpet når varen blir sendt. Hva har de med hvilken adresse jeg vil ha varen til?? Idioti...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå