tomsi42 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Etter ønke, så gjentar vi suksessen fra i fjor. Her skal vi feire oss selv og lage en kavalkade over 2009. Gå igjennom de bildene dere har postet i bildekritikken, brukerbildetrådene, levert i utfordringene, vist i Akam-treff-trådene og deltatt i fotokonkurransene med. Velg så ut det bildet du synes er best, og post det her. Men kun ett bilde. Det er det som er utfordringen her. Reglene er enkle. Du må ha tatt bildet. Du kan kun legge ut ett bilde. Bildet må postet i bildekritikken, brukerbildetrådene, i en utfordring, i en akam-treff bildetråd, eller i en av fotokonkurransene i 2009. Du må legge ved en link hvor bildet var postet opprinnelig. Bilder i liggende (landskap-) format skal ikke være større enn 1280 piksler i lengden. Bilder i stående (portrett-) format skal ikke være større enn 1024 piksler i høyden. Ingen frist denne gangen. Det er lov til å kommentere innlagte bilder, men dette er ingen avansert bildekritikk. Tom Endret 13. januar 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg er visst først ute jeg. Fra oktoberfesten. Var jammen meg vanskelig å velge et bilde. Jeg har tatt så mange forskjellige bilder i løpet av året. Valgte dette fordi det er et bilde mange kan kjenne seg igjen i, og fordi det har en historie. Var veldig gøy å se gjennom trådene igjen. Det siste bildet i junifesten blir fortsatt (!) brukt som profilbilde på facebook av han på bildet. Kjempegøy! Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Tror jeg kun lastet opp et bilde ifjor.. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Det må bli dette, som tross tekniske svakheter nok er det beste portrettet jeg har tatt: Opprinnelig postet i Akambrukernes bilder - desember 2009 Edit: Ikke fra BK, men fra desember Endret 21. februar 2010 av kaian Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Ikke stor tvil om hvilket bilde jeg skulle velge.. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 La ikke ut så mye ifjor, men kan stille opp med dette. Kult bilde, sn0dig! Kan tolkes på flere måter Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Mitt favorittbilde fra 2009 kommer nok fra Aprilfesten, hvor det het Fra kaos stiger orden, men i hodet mitt har det etter hvert fått tittelen Love is Enormous - hentet fra teksten til Groupers superfantastiske Heavy Water/I'd Rather Be Sleeping, som jeg begynner å nynne på hver gang jeg ser bildet: Bildet ble tatt på en særdeles tåkefull dag. Jeg hadde kjørt barna til Nes i Ådal for å overlevere dem til farmor og farfar for påskeferie på fjellet, og jeg hadde irritert meg grønn over at jeg ikke bare kunne stoppe og hoppe ut å ta bilder - enslige trær på tåkelagte jorder etc. Så på hjemveien satte jeg meg fore å ta bilder, men tåken hadde begynt å lette! Jeg jaget tåken nedover dalen, fant et motiv, men før jeg rakk å parkere bilen og klargjøre kameraet, var tåken lettet og øyeblikket borte. Etter noen halvgode bilder satte jeg kursen hjemover, litt misfornøyd, men så kom jeg til Tyrifjorden, og der, i tett trafikk og 70-sone på svingete vei, åpenbarte motivet seg foran meg. Jeg kastet bilen inn i en busslomme, rev med meg kameraet, løp over den tett traffikerte veien, hoppet over autovernet, delvis løp, delvis skled ned en bratt skråning, og snublet inn i noens hage... Der satte jeg raskt opp tripoden, fokuserte (en AIs 55/2.8 Micro med ødelagt blendermekanisme), komponerte , gjorde én eksponering, og løp tilbake til bilen med en fantastisk god følelse. Edit: kanskje på sin plass å nevne at bildet ikke er s/h-konvertert. Endret 14. januar 2010 av Anew Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg får vel også legge ut et. Det blir et fra Augustutfordringen, da jeg sneik meg mot en (veldig tam) rein. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Får bli et fra aprilfesten fra meg også. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Vanskelig å plukket ett bildet, jeg har jo så jækli mange gode bilder fra 2009 Men siden det skal ha blitt postet på dette forumet må det bli denne, den var enkel å finne. "Rød vårblomst" Link Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Et i fra Oktoberfesten fra meg. Trodde jeg hadde tatt flere bilder i 2009, men var visst ikke så mange... Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg hadde litt lyst å legge inn det første bilde jeg la ut her på Akam, i og med det var et av de bildene som fikk meg til å interessere meg for foto. Det var den første posten min på forumet her. Nå når jeg så på det et halvt år etterpå, så må jeg innrømme ovenfor meg selv at det ikke er mitt beste forumbilde i 2009. Da må det jo bli et tåkebilde! Bilde ble tatt i fredagen i Uke 50mm. Jeg ble veldig godt fornøyd med stemningen i bilde og for en gang skyld irriterte jeg meg ikke over den gule utebelysningen som blir brukt i kommunen jeg bor. Link til orginalpost Tåkeheimen Lenke til kommentar
Palme Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Fra min lille tur til Livorno. Svippet innom Pisa for å knipse litt. Orginalpost Endret 15. januar 2010 av Palme Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Vanskelig valg; dette. Det ble en del bra i løpet av året; særlig april og junifestene hadde mye å by på. Men jeg endte opp med dette fra desember-bilde-tråden: Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Er vel lite som slår dette av mine egne bilder i 2009 Høsttåke Bildet ble tatt under oktoberfesten, men med feil objektiv, og er postet i oktober-tråden for akam-brukernes bilder. Endret 18. januar 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Har ikke postet så veldig mye bilder i år, men jeg plukker ut dette fra photowalken i Trondheim: Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Et relativt lite spenstig bilde, men det er likevel det bildet jeg selv liker best fra i fjor. Det var en flott solrik kveld i oslo sentrum med lange skygger, og en blind mann kom gående nedover gata. Han så ut til å gå langs en av skyggene, kanskje var han bare svaksynt? Walking the line Nikkormat FTn & 50mm: Fuji Superia 200 Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Kan vel poste mitt fyrste bilete i bildekritikken nokonsinne. Fekk brukbar kritikk for det, så det var jo veldig oppmuntrande for ein heilt fersk fotograf. Opprinneleg posta her. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Usikker på valget, men tror dette er mitt beste fra 2009: Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Eg var med på Aprilfesten, men har elles ikkje posta noko, so eg har iallfall eit begrensa utval bilete å velge i. Likevel ikkje heilt lett å velge, men her er det som stod att til slutt, frå 25. april: Endret 18. januar 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå