Gå til innhold

Spillertråd - Nicklas Bendtner

andre3028

Anbefalte innlegg

52. Nicklas Bendtner

gun__1254833847_player_bendtner.jpg

Fullt navn: Nicklas Bendtner

Draktnummer: 52

Nasjonalitet: Danmark

Fødselsdato: 16. januar 1988 (22 år)

Fødested: København, Danmark

Posisjon: Spiss

Høyde: 1.93 m

Overgang: August 01, 2004, fra Kjøbenhavns Boldklub.

Kontrakt: 2012?

Arsenal-debut: Sunderland (B) Carling Cup ,Oktober 25, 2005 3-0 (seier).

Tidligere klubber: Tårnby Boldklub , Kjøbenhavns Boldklub.

Han kom til Arsenal sommeren 2004 i en alder av 16. Han dannet en god angrepsduo sammen med Lupoli på Arsenals reserve lag og fikk sin debut mot Sunderland 2005 på Stadium og Light. I 2006 ble han utlånt til Birmingham City. Låneavtalen skulle varte frem til januar 2007. Han fikk sin debut for Birmingham 5. August 2006 mot Colchester, og scoret seiersmålet i kampen. Han scoret 3 mål på 3 kamper fra 25. november til 2. desember, og ryktene gikk om at Lyon og Milan var interessert i han. Låneavtalen med Birmingham ble forlenget ut 2006/07 sesongen siden Wenger mente at erfaringen ville være bra for Bendtner. Låneavtalen var ordnet slik at Arsenal kunne hente tilbake Bendtner i krisesituasjoner. 22. April, 2007 scoret han et av målene da Birmingham vant 3 – 2 over Wolverhampton. Det førte til at de inntok 1. plassen i Championship serien og kom opp i Premier League.

Hans første Arsenal mål kom mot Newcastle United i carling cupen september 25, 2007. Arsenal vant kampen 2 – 0. I mai 2007 signerte han en ny 5 års kontrakt med Arsenal, og han kom tilbake til arsenal i 2007- 08 sesongen. Wenger prøvde å få Bendtner til å bli partner med Adebayor når Van persie var skadet men de kom ikke overens. Bendtner scoret et selvmål mot tottenham da arsenal tapte 4 – 1 i carling cup finalen 2008. Adebayor og Bendtner begynte å krangle og de andre lagkammeratene måtte skille dem.

Før 2009-10 sesongen byttet han draktnummer fra 26 til 52. Han ville bytte fordi 52 er et spesielt nummer for han og han håper det bringer han lykke. Han har rekorden for det høyeste spiller nummeret i Premier League. Han fikk en skade mot Tottenham da Arsenal vant 3 – 0 på hjemmebane, og 10. November hadde han en opperasjon i Tyskland. Det går bra med han nå og han er tilbake i trening. Han er snart tilbake.

Endret av andre3028
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp. Håper han blomstrer for fullt nå og bøtter inn med mål. Høy er han og så vi får en som kan heade innleggene. Gleder meg til han er tilbake.

Håper han får spille midtspiss, er vel der han trives best. Så arshavin og eduardo/narsi på kantene.

Endret av andre3028
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
"If Eduardo is out, am I ready to come in? I wouldn't be here if I was wasn't ready. If I play Sunday, I will be ready as well and Manchester United is the sort of big game you'd love to come back into.

"Is this a chance to become the number one striker? That is my plan. Is it achievable? Of course.

"Why am I so confident? It is simple. I am a good player. I've always had that belief. People ask me every time we speak 'why are you like that?' and that's just the way it is.

Liker innstillingen hans! :D Håper han får sitt gjennombrudd så som vi trenger ham.

Lenke til kommentar

Han har i hvert fall en merkelig måte å snakke på. Han stiller spørsmål til seg selv for så å svare på dem. En såkalt "question talker". En litt irriterende egenskap må jeg si. Ellers tror jeg det kan bli bra med Nicky mot United. Da han kom innpå mot Villa ble med en gang vingene mye mer involverte. Vi får rett og slett en helt annen dimensjon i spillet vårt med han på banen.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Sagna og Clichy bør ta ekstra trening, på innlegg fra kanten. Jeg veit ikke om jeg skal le eller gråte når vi har to på vårt lag i selveste Premier League, kan ikke slå et skikkelig innlegg fra kanten.

Er det de får betalt for?

Jeg prøver altså si at det er egentlig litt meningløst å ha Bendtner, selv om jeg elsker fyren, når vi har Sagna og Clichy.

Endret av Fox
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...