invalid_user Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 27. Emmanuel Eboué Fullt navn: Emmanuel Eboué Draktnummer: 27 Nasjonalitet: Elfenbenskysten Fødselsdato: 4.6.1983 Fødested: Abidjan, Elfenbenskysten Posisjon: Høyreback, høyrekant Høyde: 1.78 m Overgang: Beveren (£500,000) Kontrakt: Ukjent Arsenal-debut: 29. januar 2005, Stoke City H, FA Cup, (2-1 seier) Tidligere klubber: ASEC Mimosas, K.S.K. Beveren Emmanuel Eboué er produkt av det kjente ASEC-akademiet og har forflyttet seg, via felles samarbeidsklubb Beveren, til Arsenal. Han debuterte i ligaen da han kom inn for en skadet Lauren mot Liverpool på Anfield. Laurens skade viste seg å være alvorlig og Emmanuel beholdt plassen sin ut sesongen. Han tok del i Arsenals imponerende forsvarsprestasjoner på veien til Champions League-finalen på Stade de France. Eboué skapte riktignok kontrovers da han filmet seg til et frispark som ble konvertert til mål i den kampen. Han har siden da opparbeidet et rykte som en usportslig spiller etter en rekke hendelser. Det siste året har han dog tatt store steg for å bli kvitt det ryktet. Han er for tiden andrevalg på høyrebacken bak Bacary Sagna, men i blant figurerer han også på høyrevingen. Han blir også omtalt som en humørspreder uten like av sine lagkamerater. Lenke til kommentar
fox Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Denne spilleren har jeg alltid hatt sans for, humørspreder og en klovn etter Lehmann forlot oss. Ellers gjør han jo en brukbar jobb for oss, klager aldri og en annerledes spiller enn de andre spillere vi har i klubben vår. Godt at han har fått en egen tråd Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Høydepunkter fra Sunderland-kampen: http://www.youtube.com/watch?v=fhwefBd1rAQ Jeg har alltid likt Eboue, så det er fantastisk at han endelig har begynt å finne formen! Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 La meg gjette, Eboue spiller en god kamp mot Sunderland og alle har fått ny tro på han. Don't get your hopes up lads. Jeg ser en rekke skuffende kamper fra Eboue komme nå. Han har aldri vært en spiller som kan utgjøre en forskjell uansett. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Han har alltid vært strålende på høyrebacken, men på vingen er han ikke noe særlig. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 La meg gjette, Eboue spiller en god kamp mot Sunderland og alle har fått ny tro på han. Don't get your hopes up lads. Jeg ser en rekke skuffende kamper fra Eboue komme nå. Han har aldri vært en spiller som kan utgjøre en forskjell uansett. Eboue har da alltid vært en kanon god potet for oss, han har bare måttet lukke vekk grisespillet. Noe han nå har gjort. Jeg vil ikke ha han fast i startoppstillingen, men om jeg ser han i startoppstillingen i en kamp gjør det meg ingenting. Blir faktisk glad om han tar over for Sagna i kamper som mot Sunderland, ettersom Sagna ikke eier et fnug av offensive gener i seg. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Eboue har da alltid vært en kanon god potet for oss, han har bare måttet lukke vekk grisespillet. Noe han nå har gjort. Jeg vil ikke ha han fast i startoppstillingen, men om jeg ser han i startoppstillingen i en kamp gjør det meg ingenting. Blir faktisk glad om han tar over for Sagna i kamper som mot Sunderland, ettersom Sagna ikke eier et fnug av offensive gener i seg. Hva Eboue har gjort i Arsenal som fortjener å bli kalt knall god må du nesten fortelle meg. Jeg ser det ihvertfall ikke. Sagna er en vesentlig bedre back, det bør være klart. Jeg vil heller ha den defensive tryggheten som Sagna gir enn det lille uromomentet som Eboue er offensivt. For han er ikke mer enn det. Det er uhyre sjelden Eboue faktisk skaper noe. Lurer også på hvorfor Sagna ikke har offensive gener i seg, da han står høyere på banen enn 90% av backene i ligaen. Det kan også være greit å ha en spiller i forsvarsrekka som ikke bare vil bombe framover, for de har vi nok av. Alle unntatt Sagna i fireren er alt for offensive. De er tross alt forsvarsspillere. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Eboue har aldri utmerket seg slikt, bortsett fra det ryktet han fikk som usportslig spiller, som han nå har omtrent fått av seg igjen. Jeg er enig i at Sagna er bedre back, men som jeg sa tidligere så kan det passe fint med Eboue mot svakere lag, ettersom Sagna ikke leverer offensivt. Han står kanskje høyt i banen, men han leverer svært lite sluttprodukt, elendige innlegg. (Noe som også¨kan skyldes at vi har få hodesterke og høye spillere på laget) Og der er Eboue bedre imo. Dessuten har Eboue vært god for oss denne sesongen. Siste delen med forsvarsfireren er jeg enig i, merket det ganske bra mot United. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Er det ikke lov å glede seg over en spillers gode prestasjoner? Det er ingen her som lanserer Eboué som en messias eller førstevalg på backen/vingen. Han er en utmerket backup-spiller etter min mening, og han har aldri klaget over for lite spilletid og lignende. Lenke til kommentar
fox Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hvor lenge har han igjen i kontrakten sin? Han har gjort seg fortjent til å fornye kontrakten sin Som en kompis av meg sa igår, det er ingen andre spillere i Arsenal som setter pris på Arsenal høyere enn Eboue. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå