invalid_user Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 15. Denílson Fullt navn: Denílson Pereira Neves Draktnummer: 15 Nasjonalitet: Brasil Fødselsdato: 16.2.1988 Fødested: São Paulo, Brasil Posisjon: Sentral/defensiv midtbane Høyde: 1.80 m Overgang: São Paulo (£3,500,000) Kontrakt: Ukjent Arsenal-debut: 24. oktober 2006, W.B.A. B, Carling Cup, (2-0 seier) Tidligere klubber: São Paulo Sommeren 2006 plukket Arsène Wenger unge Denílson ut av obskuritet. Han ble hentet for om lag £3.5m fra São Paulo, hvor han stort sett var en backupspiller. Wenger beskrev ham som "noe mellom Gilberto (Silva) og Tomáš Rosický", noe som betød at han er i stand til å utføre både defensive og offensive oppgaver på banen. Han var riktignok en backup-/rotasjonspiller i sine første to sesonger som Arsenalspiller. På grunn av skader på sentrale spillere, blant annet Fàbregas, i 2008/09-sesongen ble Denílson plutselig et førstevalg på laget, sammen med Alexandre Song. Mange Arsenalfans var misfornøyde med deres prestasjoner, men den opplevelsen har bidratt til at begge har blitt bedre spillere. Begge er viktige bidragsytere i dagens Arsenal-lag, men skader har hindret Denílson i å få så mye spilletid som han skulle ønsket denne sesongen. Lenke til kommentar
fox Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Er det på tide selge fyren? Ja, det tror jeg. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Kødder du? Han er jo vår fremtidige visekaptein, når Almunia legger opp. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Den%C3%ADlson_Pereira_Neves He is also famous for being absolutely shit at football, which is rather ironic, considering he is a footballer. Råtnere fotballspiller har ikke spilt i Arsenal siden Pascal Cygan. Ut med dødkjøttet. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Denilson er ett år yngre enn Song, og i samme situasjon som Song var i for rundt et år siden. Hvem vet, kanskje Denilson også plutselig slår igjennom, og blir verdensklasse? Men jeg tviler nok på at det kommer til å skje, da han enda har til gode å vise et snev av talent. Endret 31. januar 2010 av GoreGalore Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Aldri hatt helt sansen for Denilson. Offensivt blir det ofte upresise pasninger, mens deffensivt blir han for svak i kroppen. Har sett ganske ofte at han greier så vidt å få tak i ballen, men ettersom han ikke er sterk nok så detter han ofte over ende, så med mindre dommeren enkelte ganger blåser frispark blir det klart vei videre for motspillerne. Kan kanskje fungere som en skytemaskin som skyter via andres bein og i mål, men ellers må han virkelig skjerpe seg Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hvis Denilson slår igjennom (som Song) skal jeg personlig kutte av meg kuken og legge det ut på youtube. Faen ikke om han slår igjennom... Tottenham neste... Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 SELG DEN FORBANNA KAKKERLAKKEN! MAKAN TIL RUSTEN MIDTBANESPILLER SIDEN 1969 SKAL MAN LENGTE LENGE ETTER! Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hvis Denilson slår igjennom (som Song) skal jeg personlig kutte av meg kuken og legge det ut på youtube. Faen ikke om han slår igjennom... Tottenham neste... Som bookmaker vil jeg anslå at sjansen for at han skal få et Song-aktig gjennombrudd er på rundt 1/25000. Så du trenger ikke være veldig nervøs. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg la merke til hvordan Denilson var et av våre aller største problem under kampen mot ManUtd. Han har ikke den samme pasningskvaliteten som alle de andre har og da brytes det ofte på pasninger som kommer fra ham. 2-0 (var det kanskje 3-0?) målet var et direkte resultat av dette. Han sender ofte pasninger til spillere som er omringtet av 25 motstandere samtidig som han omtrent skyter pasningen i bena på medspillere. Det er ikke slik man gjør det når man står 5 meter i fra. Defensivt klarer han seg helt middelmådig. Selg, selg, selg, selg, selg. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Det var Denilson som mistet ballen i forkant av 0-3, da alle bortsett fra Clichy var på Uniteds halvdel. Ble så forbanna på ham i det øyeblikket at det ikke er mulig. Og på 0-2 var det vel han som ikke fulgte løpet til Rooney. Han har vist average basisferdigheter, mangel av styrke og tempo, samt ekstremt dårlig arbeidsmoral. På dette stadiet virker det svært tvilsomt at han etablerer seg som en bidragsytende spiller for oss. Dessverre virker det også som at Wenger har blind tro på gutten. Lenke til kommentar
fox Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Ikke glem hans sikring før det ble 0-1, det var elendig sikring Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Clichy/Nasri og Almunia har mye mer skyld i det målet enn Denilson IMO. Skjønner ikke hvordan to spillere feilet i å stoppe Nani i den situasjonen. Og så står de og ser på når han er forbi dem. Man kan si hva man vil om Denilsons sikringsarbeid, men man må nesten forvente at to spillere samarbeider litt bedre i den situasjonen. Syns egentlig at Clichy har fått ufortjent lite refs etter kampen, for han var rett og slett en hårreisende dårlig førsteomgang. Gang på gang kom Nani seg forbi og fikk lagt til fra vår venstreside. KAn huske 2-3 situasjoner der United kunne scoret fra lave innlegg fra den kanten. Når man kommer så nærme får man også et lite psykologisk overtak som resulterer i flere sjanser. Lenke til kommentar
fox Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Ja, Clichy og Nasri dreit seg ut der. Og det gjorde Denilson nemlig også. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Uff, stakkars Denilson da. Nå er det kanskje på tide å gi han litt skryt for en gangs skyld: Angående Barcelona kampen på emirates: Denilson Outstanding. Despite, or perhaps because of, missing the opening half hour, Denilson was Arsenal's best player and it was noticeable that once he had come on to position himself in front of the Gunners' hitherto-underprotected defence, Barcelona rarely found a way of playing through midfield and the two goals they scored were from long passes out of defence. The Brazilian's 80% passing success rate shouldn't go unmentioned either. fra football365: http://www.football365.com/story/0,17033,8742_6068424,00.html Endret 1. april 2010 av Urmaker Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Denilson er helt klart veldig mye bedre mot sider som er mindre fysiske. Så i CL pleier han vanligvis å spille veldig bra mot tekniske sider. Dessverre så blir han for spe i Premier League. Lenke til kommentar
Rosicky_Gunner Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Denilson er helt klart veldig mye bedre mot sider som er mindre fysiske. Så i CL pleier han vanligvis å spille veldig bra mot tekniske sider. Dessverre så blir han for spe i Premier League. http://www.youtube.com/watch?v=_a3gLL0ZvSg Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Han hadde en god kamp mot West Ham, men nå stilte West Ham langt ifra toppet lag, samtidig som Denilson spilte på midtbanen ved siden av Song og ikke DM (det var forøvrig DM jeg mente han var altfor spe til å spille). Og på vidoen der kan jeg ikke akkurat se Denilson vinne så mange fysiske dueller, som en DM må gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå