Gå til innhold

Spillertråd - Abou Diaby

andre3028

Anbefalte innlegg

2. Abou Diaby

gun__1254833897_player_diaby.jpg

Fullt navn: Vassiriki Abou Diaby

Draktnummer: 2

Nasjonalitet: Frankrike

Fødselsdato: 11. mai 1986 (23 år)

Fødested: Paris, Frankrike

Posisjon: Midtbane

Høyde: 1.88 m

Overgang: January 13, 2006, fra Auxerre for omlag 2 millioner pund

Kontrakt: Ukjent

Arsenal-debut: Everton (B), Premier League, Januar 21, 2006 (0-1 tap).

Tidligere klubber: PSG, Auxerre.

“There are similarities,” sa Arsène Wenger når han sammenliknet Abou Diaby til Patrick Vieira. “They are the same stature, the same size and have the similar style.”

Han startet karrieren i den franske klubben AJ Auxerre. 12. Januar 2006 kom han til Arsenal etter å ha takket nei til en overgang Arsenals London rival Chelsea. Han debuterte 21. Januar 2006 og i april samme året scoret han sitt første mål da Arsenal vant 5 – 1 over Aston Villa. I sin første sesong i London pådro Diaby seg en alvorlig skade, da han knakk benet etter å ha blitt taklet av Smith. Han var ute i over 8 måneder men spilte sin første kamp igjen i Carling cupen januar 2007 mot Liverpool.

I 2009-10 sesongen startet Diaby på benken men en rygg skade på Denilson tillot ham til å starte i første 11’en. Sammen med Alex Song skapte han en suksessfull partnerskap og scoret 4 mål før han fikk en skade mot Wolves. Han fikk sitt 6 mål mot Aston Villa 27 december 2009 der arsenal vant 3 – 0. De siste kampene har han imponert stort, han er en stor og sterk figur på midtbanen som dribler seg igjennom forsvaret og skaper sjanser for Arsenal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig! HAr begynt å bli glad i Diaby, har egentlig tenkt å mekke egen tråd om ham en gang i desember. Men fikk aldri tid, godt at noen gjør det. DEt har Diaby gjort seg fortjent til.

Diaby har vært fantastisk i de siste kampene, håper at han fortsetter med det!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det jeg liker med Diaby er ballfølelsen han har. Evnen til å holde på ballen og vinne tilbake ballen. Det er som om han har klister på beina. Du ser han ofte vinne tilbake baller selv når han ligger nede, for så å reise seg opp og komme seg forbi motstanderen. Han har rett og slett rå teknikk!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ahh! Jeg elsker målet mot Pool i år. Herlig, spesielt feiringa. :)

Diaby er et jævla beist, i form så river han i stykker all motstand. Han kommer til å bli viktig i år.

Er det forresten noen andre enn meg som syns at det er mer gøy å se på Diaby drible enn de fleste andre. Ser ut som om han flyter en halv meter over baken når han går, se feks løpet mot United i år rett etter han scorte selvmål. N-Y-D-E-L-I-G :love:

Lenke til kommentar

Enig, han er EN SYK MANN. Ballen sitter som lim på føttene hans - selv når han går ned i bakken har han en tendens til å beholde ballen og reise seg opp. Målet mot liverpool var fantastisk, jeg var så heldig og være på emirates den dagen!

Lenke til kommentar

Jepp, enig med folket. Rå ballkontroll :dribble: Gleder meg til å se han i aksjon for Arsenal igjen, satser på at han blir enda bedre i år enn det han var sist sesong.

Haha, tror det er noe med håret hans forresten. Når han begynte å få afro spilte han jævla bra, men når han skinna seg igjen ble han middels.

Men han spilte no bra for Frankriket da :)

Samme med adebayor, god med langt hår men middels med kort.

funny, i begynnelsen av sesongen hata jeg han, nå digger jeg han :D

Endret av andre3028
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...