Gå til innhold

Regissørvote: Quentin Tarantino

thesinner

Hvilken film mener du er best?  

125 stemmer

1. 1. Hvilken film mener du er best?

• My Best Friend's Birthday (1987)
      0
    • Reservoir Dogs (1992)
      25
    • Pulp Fiction (1994)
      69
    • Four Rooms (1995)
      1
    • Jackie Brown (1997)
      1
    • Kill Bill: Vol. 1 (2003)
      3
    • Kill Bill: Vol. 2 (2004)
      2
    • Grindhouse: Death Proof (2007)
      0
    • Inglourious Basterds (2009)
      24
  2. 2. Hvor mange av filmene har du sett?

• My Best Friend's Birthday (1987)
      4
    • Reservoir Dogs (1992)
      83
    • Pulp Fiction (1994)
      84
    • Four Rooms (1995)
      20
    • Jackie Brown (1997)
      56
    • Kill Bill: Vol. 1 (2003)
      88
    • Kill Bill: Vol. 2 (2004)
      89
    • Grindhouse: Death Proof (2007)
      54
    • Inglourious Basterds (2009)
      78

Anbefalte innlegg

quentintarantino.jpg

Quentin Tarantino's filmer har blitt mye diskutert og mange har sett alle eller de fleste verkene hans. Han er en av mange gode regissører som passer i en regissørvote synes jeg. Håper det blir laget flere av disse trådene, jeg har mange andre regissører på lur, kommer sikkert en vote eller to til etterhvert.

Jeg valgte å ta med Four Rooms som han har regissert sammen med 3 andre regissører, men ikke Sin City, som han har gjesteregissert litt, men i mindre grad kan kalles hans film. Regner med dette er ok for de fleste, hvis ikke får de skrike ut.

Endret av thesinner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk litt vansker med å bestemme meg her og har ikke stemt ennå. Både Reservoir Dogs, Pulp Fiction og Kill Bill filmene samlet kniver om stemmen. Reservoir Dogs har den beste musikken, og kanskje de beste enkeltscenene. Pulp Fiction kommer jeg aldri til å glemme, men er mer lei av den enn de andre. Kill Bill er mer sprudlende og spennende og føles mer som et eventyr jeg aldri blir lei av.

Lenke til kommentar

Pulp og Resevoir er udødelige klassikere. 5/5

Jackie Brown har jeg gitt 2 forsøk, men aldri klart å fullføre. na/5

Kill Bill-filmene er stilistisk stilige og underholdende, men jeg er ikke så glad i all samuraislakten i Vol 1. De kunne også blitt sammensveisa til en helaftens film, mye unødvendig som kunne blitt kutta i vol 2. 4/5

Death Proof funket kun når Kurt Russel var med. 2/5

Inglorious Basterds var et comeback. Artig historierevisjonisme, men Tarantino kunne trimmet ned enkelte scener. 4/5

Mitt inntrykk er at fyren vet hva han vil, men ikke alltid vet hva han skal kutte vekk.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Siden jeg allerede har stemt, så kan jeg ikke stemme på den nye pollen, hehe. :p
Jeg veit, ikke jeg heller, men har bedt moderatorne om å se på det, regner med de får fikset det.

Edit:

Jeg må lage hele avstemningen på nytt hvis alle skal få mulighet til å huke av for hvilke de har sett også... Regner med folk ikke er keen på dette så lar den være. Hvis folk vil resette hele greia får de si fra så får vi se om jeg gjør det allikevel. Anbefaler hvertfall at folk som lager nye regissørvotes inkluderer en liknende poll hvor man kan huke av for hvilke filmer man har sett samtidig som man stemmer på beste film.

Endret av thesinner
Lenke til kommentar

Reservoir Dogs 10/10

Pulp Fiction 10/10

Inglourious Basterds 10/10

Kill Bill vol.1 7/10

Kill Bill vol.2 6/10

Jackie Brown er det for lenge siden jeg har sett, husker ikke noe særlig av den. Uansett går min stemme til Reservoir Dogs, selv om det like så gjerne kunne blitt en av de to andre 10'erne.

Lenke til kommentar

Han har ikke lagd en god film siden Jackie Brown syntes jeg. Nå lager han bare sine egene versjoner av gamle filmer som allerede var dårlige og det gjør han visst til et geni. Nei, jeg syntes han burde gå tilbake og lage noen flere orginale filmer før han begynner på oppfølgere til Kill Bill og Inglorious Basterds.

Lenke til kommentar
Han har ikke lagd en god film siden Jackie Brown syntes jeg. Nå lager han bare sine egene versjoner av gamle filmer som allerede var dårlige og det gjør han visst til et geni. Nei, jeg syntes han burde gå tilbake og lage noen flere orginale filmer før han begynner på oppfølgere til Kill Bill og Inglorious Basterds.

Jackie Brown er en hyllest til blaxploitationsjangeren, så der sprengte jeg bobla di.

Lenke til kommentar

Jackie Brown er en hyllest til blaxploitationsjangeren, så der sprengte jeg bobla di.

Det er fortsatt en god film. Mye bedere enn alt som kom etter.

Lenke til kommentar
[...]

Kill Bill-filmene er stilistisk stilige og underholdende, men jeg er ikke så glad i all samuraislakten i Vol 1. De kunne også blitt sammensveisa til en helaftens film, mye unødvendig som kunne blitt kutta i vol 2. 4/5

[...]

Inglorious Basterds var et comeback. Artig historierevisjonisme, men Tarantino kunne trimmet ned enkelte scener. 4/5

Mitt inntrykk er at fyren vet hva han vil, men ikke alltid vet hva han skal kutte vekk.

Med tanke på vold? Basterds hadde ikke vært den samme uten volden, det samme gjelder vel egentlig alle filmene hans.

Eksempler: (spoiler av Basterds og Pulp)

Aww man i just shot marvin in the face, eller når Hitler ble skutt i fillebiter!

Endret av Obi von Knobi
Lenke til kommentar

Jeg syntes Grindhouse: Death Proof var veldig morsom jeg, selv om det ikke er min yndling. Sær, sannsynlig dialog og crazy oppbygging. "Slutter" midt inni, så noe helt annet. Er ikke glad i vold, men GUD så deilig det var når de jentene sparka dritten ut av ham gubben på slutten. Hele filmen bygde opp om den scenen. Føler at Grindhouse: Death Proof greide å overbevise meg om at mennesker synes vold er moro, ble litt kvalm av meg selv ;)

Fun Fact: I Norge veit de fleste hvem Tarantino er, men i USA regnes det som kultfilm og bare for spesielt interesserte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...