Gå til innhold

Spillertråd - Sotirios Kyrgiakos

Varmo

Anbefalte innlegg

16. Sotirios Kyrgiakos

S.Kyrgiakos.jpg

Navn: Sotirios Kyrgiakos

Draktnummer: 16

Nasjonalitet: Hellas

Fødested: Trikala, Hellas

Posisjon: Midtstopper

Høyde: 192cm

Overgang: AEK Athen (£1,5M)

Kontrakt: 2011

Liverpool debut: 29.08.09 vs Bolton

Tidligere klubber: AEK Athen, Panathinaikos, Agios Nikolaos, Rangers, Eintracht Frankfurt

Informasjon om spilleren: Kyrgiakos ble hentet inn mot slutten av overgangsvinduet i forkant av 09/10 sesongen. Han var tiltenkt jobben som et 4. valg i midtforsvaret etter at legenden Sami Hyypia takket for seg.

Den store grekeren har startet fem kamper for Liverpool. Han er stor og sterk, med et fortrinn i duellspillet. Men har allerede blitt avslørt som temposvak ved flere anledninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smågal du er evig negativ . Jeg hadde heller sett at vi beholdt Hyypia,spesielt når han gjør de så bra i Tyskland.

Kyrgiakos har faktisk IKKE gjort seg bort når han har fått sjansen, han er dessverre litt treg men de er jp Hyypia også .

Kyrgiakos er jo omtrent den eneste som kjemper brukbart i luftdueller foruten Hyypia som har forsvunnet

Lenke til kommentar

Alle ville beholde Hyypia, men Hyypia ville bort fordi han følte han hadde mer å gi, og ville spille mer.

Og ikke sammenlign kyrgiakos med Hyypia på den måte. Hyypia kompenserte dårlig fart med eksepsjonell plasseringsevne og kløkt. Kyrgiakos har blitt avslørt på alle mulige måter når han har spilt. Vunnet et par hode-dueller men ikke like hodesterk vi hadde forhåpninger om.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helt enig, 2 gode kamper på rad gitt. Men han vart nesten syndebukk ved flere anledninger. Crouch i feltet da han kanskje skulle hatt straffe og tilbakespillet til Reina. Men han brøt spillet flere ganger, konge på hodet og viser seg fra en heeeelt annen side. Meget godt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skandaløs dårlig. Var det virkelig nødvendig å brenne £1.5 på denne karen?

Flotte sko da. Det skal han ha.

Vet du allerede har av for denne, men en tanke slo meg i dag.

"alle" hudflettet Rafa for dette kjøpet. Men hvor mange kamper har ikke Carra spilt høyreback nå, og som vanlig har plastikk dansken vert ute med skade. Hva skulle vi egentlig gjort uten Kyrre? Kunne selvfølgelig tatt in Ayala, men det hadde neppe blitt det samme, det har vi vell egentlig sett eksempler på allerede.

Vi har mange midtstoppere, men det ser ut som det trengs.

Anyways, tabbe og literespektfult å ikke gi Hyypiä ny kontrakt.

Lenke til kommentar

Vi hadde Kelly, San jose og Ayala i bakhånd. Nå ble jo Kelly skadet da, men det kunne ikke vi forutse. Riktig det du sier om Hyypia, kunne gitt han livskontrakt for min del, spille så lenge han selv følte for.

Jeg var jævlig skeptisk til £1.5m for en Greker som kun er kjent her på forumet for han gålla mot Norge to ganger i en kamp.

Dessuten starta Kyrre dårlig(3 første eller noe) og da fikk jeg blod på tann. Men slik han har spilt seg opp nå den siste tiden er intet annet en imponerende.

e: Hadde ikke Kelly blitt skadet, og vi ikke hadde kjøpt Kyrre, så kunne vi han vært i same situasjon som Evans i United. Viser allerede klasse og får spilt en god del, men ikke for masse for alderen.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...