Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]HP Pavilion DV6000 sluttet å funke

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med et artig problem.

Satt opp en trådløs router hos en bekjent, og skulle skru på trådløs for å se omk alt funket som det skulle.

Først fant jeg ut at HP wierless assistant ikke fungerte som den skulle, met det mener jeg at programmet ikke ville starte, og sjekket på task manager/processes om maskinen kjørte prosessen, noe som den ikke gjorde.

jeg fyrte opp run og tastet inn ncpa.cpl for å se om WLAN var slått av, og der fant jeg ikke noe WLAN, kun LAN.

Jeg sjekket før dette om WLAN radio var slått på maskinen, noe den var.

Automatisk sjekket jeg også om drivere var installert, og der manglet drivere for WLAN. Jeg hørte med min bekjent og fikk høre at WLAN funket senest dagen før helt fint på jobbens nett.

Jeg kjørte Vista restore v/startup og fremdeles var ikke driverne installert.

Da klikket vi oss inn på HP sine hjemmesider og lastet ned WLAN drivere for HP Pavilion DV60001.

Driverne ble ferdig installert og maskinen spurte om omstart, da maskinen skal startes opp igjen henger maskinen, jeg hører harddisken kjører, men maskinen stopper og starter harddisken på nytt, er snakk om 3-4 sek etter maskinen slåes på.

Skjermen slår seg heller ikke på.

Det kommer ingen pipe lyder som indikerer feil på hovedkort, ram, skjermkort eller andre deler på maskinen.

Noen som har innspill om hva som kan ha gått istykker?

Har googlet litt og ser ut som det kan være feil på HK på DV6000 serien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter med et artig problem.

Satt opp en trådløs router hos en bekjent, og skulle skru på trådløs for å se omk alt funket som det skulle.

Først fant jeg ut at HP wierless assistant ikke fungerte som den skulle, met det mener jeg at programmet ikke ville starte, og sjekket på task manager/processes om maskinen kjørte prosessen, noe som den ikke gjorde.

jeg fyrte opp run og tastet inn ncpa.cpl for å se om WLAN var slått av, og der fant jeg ikke noe WLAN, kun LAN.

Jeg sjekket før dette om WLAN radio var slått på maskinen, noe den var.

Automatisk sjekket jeg også om drivere var installert, og der manglet drivere for WLAN. Jeg hørte med min bekjent og fikk høre at WLAN funket senest dagen før helt fint på jobbens nett.

Jeg kjørte Vista restore v/startup og fremdeles var ikke driverne installert.

Da klikket vi oss inn på HP sine hjemmesider og lastet ned WLAN drivere for HP Pavilion DV60001.

Driverne ble ferdig installert og maskinen spurte om omstart, da maskinen skal startes opp igjen henger maskinen, jeg hører harddisken kjører, men maskinen stopper og starter harddisken på nytt, er snakk om 3-4 sek etter maskinen slåes på.

Skjermen slår seg heller ikke på.

Det kommer ingen pipe lyder som indikerer feil på hovedkort, ram, skjermkort eller andre deler på maskinen.

Noen som har innspill om hva som kan ha gått istykker?

Har googlet litt og ser ut som det kan være feil på HK på DV6000 serien.

Hallo!

Jo, du kan prøve å fyre opp pcen, gå så direkte på F8 ved oppstart- velg sikker modus.

Trykk enter.

Logg inn som adm om nødvendig.

GÅ inn i kontrollpanel, system, maskinvare, egenskaper og finn hardwaren/driverne som du har installert på HP. Se om det står et gult utropstegn på driverne? Mulig du har dobbelt opp med drivere. Slett alt og installer på nytt i vanlig modus.

Ps: Mulig du kan lese manualen til HP, og der finne ut nøyaktig hvordan du går frem for å installere driverne på HP.

Her er driverne for HPdv6000 og Vista 32 bit:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...product=1842155

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Vanskelig når han ikke har bilde på skjermen...

DV6000 har en feil på hovedkortet som resulterer i beep-code som varsler defekt skjermkort.

Uten denne beep-coden er det ikke den kjente feilen ved denne serien.

Forresten har også DV6000 et kjent problem med det trådløse nettverkskortet.

Lenke til kommentar
Vanskelig når han ikke har bilde på skjermen...

DV6000 har en feil på hovedkortet som resulterer i beep-code som varsler defekt skjermkort.

Uten denne beep-coden er det ikke den kjente feilen ved denne serien.

Forresten har også DV6000 et kjent problem med det trådløse nettverkskortet.

Javel, han får svart over det hele. Har du noen knapp på HP, som kan holdes inne mens du slår på?

Eller shift + F10? Jeg har ikke en slik HP, men de som eier en slik vet sikkert hvordan man kommer til recovery?

Vennligst

BmOnline

ps: Ok, eksentron

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...