r0zie Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hei. Tenkte jeg skulle dele for å få litt andre synspunkt før jeg gjør noe mer.. Har en laptop (HP) som jeg kjøpte på komplett for litt under 2 år siden. Har vært kunde hos komplett ganske lenge, og har handlet så å si alt datautstyr der eller via norek.. Fikk problem med laptopen med blåskjerm osv, prøvde å systemgjennoprette fabrikkinstillinger men fikk blåskjerm under gjennoprettingen, så jeg bestemte meg for å sende en mail til komplett. Fylte ut returskjema og fikk sendt den inn uten noe om og men. (bra) Det tok litt lang tid før jeg hørte noe mer, men fikk omsider laptopen i retur. Oppdaget da at laderen manglet. Ringte opp komplett for å høre whatsup. Dette var på en fredag og klokken var kanskje litt over 3, siden jeg var akkurat komt hjem fra jobb. De hadde vinlotteri (...) så han jeg pratet med måtte sende en sms om hva som hadde skjedd med laderen. Påpekte også at det manglet en sånn gummiknott som skal dekke skruene de bruker for å åpne pc for å bytte komponent osv, flisespikkeri, i know - men jævlig irriterende. Så også at dekselet under pcen som dekker det jeg tror blir brukt til dockings stasjon manglet, og blir enda mer irritert. Fikk ikke testa pc siden den var tok for strøm og jeg ikke hadde lader, så jeg tenkte jeg fikk bare vente å se. Fikk en sms at laderen var sunket i jorden, og jeg kunne ta kontakt med HP Support for å få tak i gummiknotter til skruene, men de skulle sende ny lader. Etter LANG tid hadde jeg enda ikke fått noen lader, og sendte mail til komplett og spurte om den var sendt. Fikk ikke svar. Noen uker senere, på lillejulaften når jeg kom hjem til mine foreldre, så jeg at det lå en pakke til meg der fra komplett, da viste det seg at den hadde blitt sendt dit, selv om jeg ikke har bodd der på et par år nå.. Greit nok, men irriterende og unødvendig.. Kom tilbake til heimen 2 uker senere, og var spendt på å teste om PC funkerte. Det gjorde den i noen timer, og fikk så samme problem mens jeg drev på å installerte apps osv som jeg bruker. PC får blåskjerm, gjentatte ganger, og jeg prøver meg på en fabrikkgjennopretting. Sitter nå å skriver på pcen, men merker allerede at den er ustabil.. Kresjet og fikk blåskjerm et par ganger mens den drev på å opprettet skrivebord osv. Er også en haug med program som kresjer i hytt å pine her nå.. Så på pakkseddelen jeg fikk med pcen at HK og HDD ble byttet. Mistenker de burde byttet skjermkort og, samt at pcen ikke har blitt testet skikkelig med program som memtest osv, bare at de har sjekket om den skrur seg på, og så er det GG og send tilbake.. Alt i alt syns jeg det er jævlig slurvete av komplett, og får lite lyst å handle mer PC som kan være avhengig av support senere.. Meninger? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg har alltid fått super support hos komplett, kanskje fordi jeg er bedriftskunde, hvem vet. Mulig du bare var uheldig med valg av konsulent? Uansett har jeg alltid fått følelsen av at folk som sitter i telefonsupport ofte er hyggeligere og mindre arrogante enn de som svarer deg på mail. Jeg ville ringt komplett å forklart hendelsen og hørt hva de har å si. Lenke til kommentar
tha_man Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Du virker litt slakk, du må kommunisere mer! Det er du som må følge opp når de svikter, når du lar det gå "Lang tid" før du får noen lader i det hele tatt så bør det blinke et signal om at noe må gjøres. E-post er og kommer aldri til å bli noen erstattning for talt kommunikasjon... Det er i din interesse å gi klar beskjed når du føler at du ikke har blitt behandlet riktig. Når selger for vite om dette pleier de alltid å iverksette ekstratiltak slik at du får den behandlingen du fortjener og oppnår like stor kundetilfredstillet som andre. Du kan ikke forvente at de skal forbedre seg når du ikke gir beskjed om dette. Komplett forsjellsbehandler ikke bedrifter kontra privatpersoner, ettersom de er avhengige av begge kundegruppene for å overleve. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Enig med tha_man, skal du ha noe gjort så bør du ringe. Det er utrolig forskjell. Merker fort om du snakker med noen som vil hjelpe deg eller en sløvpeis som ikke kan en døyt (og da holder du deg unna disse i fremtiden). Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Komplett forsjellsbehandler ikke bedrifter kontra privatpersoner, ettersom de er avhengige av begge kundegruppene for å overleve. Nåja, å miste en bedrift ville vært et hardere spark i leggen enn å miste én potensiell privatperson - min erfaring rundt dette er at så klart skal begge grupper behandles bra, men bedrifter generelt bør en være ekstra obs på. Har også merket mye til dette når jeg har handlet som privatperson, og som bedrift. Mulig dette er tilfeldigheter, men det er nå uansett min erfaring. Lenke til kommentar
tha_man Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Komplett forsjellsbehandler ikke bedrifter kontra privatpersoner, ettersom de er avhengige av begge kundegruppene for å overleve. Nåja, å miste en bedrift ville vært et hardere spark i leggen enn å miste én potensiell privatperson - min erfaring rundt dette er at så klart skal begge grupper behandles bra, men bedrifter generelt bør en være ekstra obs på. Har også merket mye til dette når jeg har handlet som privatperson, og som bedrift. Mulig dette er tilfeldigheter, men det er nå uansett min erfaring. I Marketing & Sales faget, er det har det lenge vært kjent at hvis en bedrift gjør en dårlig jobb med en privatperson slik at han føler dårlig support og avslutter sitt kundeforhold, ødelegger det i slik stor grad at man mister 16 potensielle kunder. Men litt forsjellsbehandling er greit men ikke de store sprikene. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 pratet med en nå, fikk beskjed om å forespørre ny retur.. noen som vet hvor mange forsøk forhandler har på å reparere før man kan heve kjøpet? Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 pratet med en nå, fikk beskjed om å forespørre ny retur.. noen som vet hvor mange forsøk forhandler har på å reparere før man kan heve kjøpet? Har 3 forsøk, da kan du heve kjøpet å få penger igjen:) Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 pratet med en nå, fikk beskjed om å forespørre ny retur.. noen som vet hvor mange forsøk forhandler har på å reparere før man kan heve kjøpet? Har 3 forsøk, da kan du heve kjøpet å få penger igjen:) Stemmer. Gjorde dette med en mobiltelefon en gang. Lenke til kommentar
zalderach Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 3 ganger med samme feil. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 har fått pc tilbake fra rep nå, fikk med et dokument med testresultat på 18 timer, samt en defekt minnebrikke som hadde blitt byttet ut med en ny en.. ser ut som de bare ikke testa første gangen.. husket å sende med laderen og Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Godt det ordnet seg. Jeg sier ikke at Komplett er feilfri, men slike feil kan skje hos alle. Egentlig burde de informert om at man kun skal sende med varen uten noe tilbehør, slik som f.eks butikker gjør. Komnplett har vel og en ris og ros-tjeneste. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg skulle sende med lader.. Merka at dekselet som manglet tidligere var på plass nå også faktisk, imponerende..! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 "Jarmo" har totalt plassert 195 ordre hos Komplett.no. Utdrag fra min konto. Har aldri hatt noen problemer med Komplett, hverken med reklamasjon, DOA eller garantisaker. Har vel ca. 10-15 slike saker der totalt. Kan også nevne at jeg har minst like mange bestillinger hos andre leverandører, aldri hatt noen problemer heller med disse. Alt har ordnet seg greit. Dog har Posten karvet noe, DOA fra fabrikken osv. som leverandører ikke kan belastes for. Nå skal jeg ikke forsvare håndtering av mine saker hos komplett kontra din sak men en hyggelig stemming i tlf/mail gjør ofte et underverk her i livet Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå