steen_jadd Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Det er tid for å starte opp en ny SuperCup ettersom den forrige er ferdigspilt. Den nye cupen vil bli spilte med samme reglement og oppsett som den forrige. Cupen starter opp så snart vi er 16 påmeldte. Flere brukere var under forrige cup innom og hørte om det var mulighet for å melde seg på. Jeg håper alle dere meldere dere på. Alle nye brukere er velkomne til å delta Venligst oppgi både ønsket lag og PSN når dere melder dere på Hall of Fame: 1. Steen Jådd: SuperCup II, IV, VI & XI 2. Tc47: SuperCup I, III & X 3. TeeJaySunde: SuperCup VIII & IX 4. Aunron: SuperCup V 5. Kriss: SuperCup VII Seedingsystem er fortsatt gjeldene og blir regnet ut på bakgrunn av prestasjonene i de siste fem turneringene: Reglene er de samme som forrige cup. Jeg ber nye deltakere om å lese gjennom: Et lag gjennom hele turneringen. Kampene spilles rangert. Om spillerne ikke lykkes i å møtes på denne måten skal kampen spilles via BAP metoden. Om forbindelsen blir brutt under en kamp så skal en ny kamp "arrangeres". Det vil si at en ikke begynner å spille før tiden og resultatet er det samme som da forrige kamp ble brutt. Det gis en kamp karantene for rødt kort. Spillerne er selv avsvarlige for å rapportere om røde kort. 16 lag deltar og det spilles 4 grupper hvor alle lag møtes to ganger. De to beste lagene går videre. Om to lag har lik poengsum avgjøres avansement på innbyrdes oppgjør og deretter eventuelt målforskjell. Om en spiller trekker seg i gruppespillet strykes alle spilte kamper mot denne spilleren. Om det står likt i en knock-out kamp spilles en tredje kamp med eventuelle ekstraomganger. I finalen spilles kun en kamp. Det deles ut seedingspoeng. Seedingen blir basert på de 5 siste spilte turneringene. Det er ikke pålagt å spille bronsefinale. Men om spillerne selv ønsker er dette mulig og det deles ut 15 seedingspoeng. Guide i hvordan sette opp spilløkt: Vanlig utfordring: 1. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSER i hovedmenyen. 2. Velg deretter ONLINE SPILLMODUSER. 3. Velg så OPPSETT AV FIFA 09-KAMP. 4. Gå inn på ONLINELOBBYER. 5. Du befinner deg nå i en meny hvor du kan filtrere ut hvilken motstand du ønsker å møte. Trykk R1 og L1 for å bla i menyen. Bla til du finner menyen LANDET MITT #1. 6. Du vil nå kunne se de andre spillerne som befinner seg i den valgte lobbyen. Finn motstanderen din på listen og trykk X når markøren er på motstanderens navn. 7. Velg INVITER TIL SPILL. 8. Velg instillinger, i denne cupen spiller vi Rangert. Fullfør ved å trykke på INVITER TIL SPILL. 9. Den som setter opp spillet vil nå befinne seg inne på menyen hvor en velger lag. 10. Den som er blitt utfordret befinner seg ennå inne i lobbyen. Denne spilleren vil nå kunne se et ikon av et lyn ved siden av navnet til motstanderen. Lynet betyr at denne personen har utfordret deg. Trykk X når markøren markerer motstanderens navn. 11. Godta invitasjonen og spill. Be A Pro metoden (BAP metoden): 1. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSER i hovedmenyen. 2. Velg deretter BAP: ONLINELAGSPILL. 3. Velg SETT OPP ØKT. 4. Du må nå velge innstillinger for kampen. Det er ikke mulig å spille rangert. Ellers skal alle instillingene stå slik som dem allerede er satt opp. Det kan være lurt å velge en spesifikk arena, slik at motstanderen din kan finne deg ved å søke på samme stadion. Fullfør ved å trykke på OPPRETT SPILLØKT. 5. Det skal nå velges lag. Dette gjøres ved å trykke på trekant. Det kan hende det må skiftes drakter. Det gjøres ved å trykke på firkant. Det er viktig å passe på at ingen andre spillere klarer å lure seg med inn i kampen. Spilløkten som er opprettet er nemlig åpen for alle. 6. For at den andre skal finne spilløkten så velger denne personen EGENDEFINERT KAMP inne i BAP menyen. 7. Her velger spilleren hvilke spilløkter som det skal søkes etter. Det er viktig å søke etter kamper på samme arena som kampen er satt opp på. Si f.eks. at den som har satt opp økten har valgt Old Trafford. Da vil du ikke finne motstanderen din hvis han har valgt å sette opp en spilløkt med Anfield som arena! Når du er ferdig her så trykker du på SØK. 8. Finn motstanderen din sitt navn under "Vertens Online-ID" og trykk X når markøren markerer den rette spilløkten. 9. Når dere har valgt ferdig lag og drakter og ingen andre er inne i spilløkten kan dere begge trykke X. 10. Dere setter opp taktikk og lag som vanlig. 11. Når dere kommer til neste meny skal dere velge spiller(e). Her er det viktig at begge velger ALLE. Da vil dere styre hele laget, i stedet for èn enkelt spiller. 12. Hvis noen har problemer med kameravinkel og menyer på skjermen så kan dette forandres i instillinger. Dette er ikke noe vanskelig å forandre på og kan endres permanent i hovedmenyen (anbefales!). Påmeldte: 1. Steen_jadd (Manchester United) 2. Kriss_94 (England) 3. Cyconia91 (Tottenham) 4. Grandi0sa1 (Valencia) 5. LunaticFanatic (Real Madrid) 6. Autzen89 (Manchester United) 7. Gjarum (Inter Milan) 8. Nextlivee (Frankrike) 9. Hamit47 (Barcelona) 10. Man_utd100 (Spania) 11. Persfival (Chelsea) 12. Trust47 (Barcelona) 13. Fontastic (Real Madrid) 14. Z1ndr3 (Spania) 15. Aunron (Frankrike) 16. Jgiggs (Manchester United) Gruppene: Fristen for å spille ferdig kvarfinalene er lørdag 30/01 kl. 23:59. Endret 24. januar 2010 av steen_jadd Lenke til kommentar
Cyclonia Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg er med PSN: Cyclonia91 Lag: Tottenham Lenke til kommentar
Grandi0sa Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Blir gjerne med! Grandi0sa1 - Valencia C.F (nicket skrives med ett 0-tall) Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 LunaticFanatic Real Madrid Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 PSN:Autzen89 Lag: Man Utd. Håper jeg skal klare å komme videre fra gruppespillet denne gangen også. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Melder meg på for moro skyld, akkurat fått ps3, så jeg er ikke så rutinert ennå PSN: Gjarum Lag: Inter Milan Lenke til kommentar
nextlivee Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 nextlivee - Frankrike , kan være at jeg bytter til Porto... Lenke til kommentar
Mr Wonderful Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Er gjerne med:D Psn: Hamit47 Lag: Barcelona Lenke til kommentar
Latias Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Kan være med da, selv om jeg ikke kommer særlig langt. :!: PSN: man_utd100 Lag: Spania Lenke til kommentar
PSV Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg skal være med denne gangen også, fortsatt Chelsea. PSN: Persfival (bytter til nytt om jeg rekker å få istand det nye til før turneringen starter, hvis ikke spiller jeg under dette.) Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Oi, dette ble jo ikke linket til i forrige tråd. Tenkte jeg bare skulle sjekke her og her var den jo. PSN: trust47 Lag: Barca Får håpe at en evt. finale ikke må spilles som forrige gang uten noe form for skikkelig fotball; rett og slett bare lag-fotball. Og der betyr det ikke "lag" som i lagspill, men lag på engelsk. "Læg". Endret 9. januar 2010 av tc47 Lenke til kommentar
steen_jadd Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Oi, dette ble jo ikke linket til i forrige tråd. Tenkte jeg bare skulle sjekke her og her var den jo. Det glemte jeg helt ut. Bra du sier ifra, så skal jeg gjøre det med en gang Beklager at jeg glemte det ut. Hvis cupen skulle bli full i løpet av relativt kort tid som følger av at jeg glemte å poste link så får jeg heller godta at vi blir litt flere enn 16 stk. Da vil vi få et par grupper med 5. stk. Håper ikke at det er noen "faste" spillere som ikke får bli med pga. at jeg glemte å poste link. Endret 9. januar 2010 av steen_jadd Lenke til kommentar
Saiyaman Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 PSN: Fontastic Lag: Real Madrid Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg er med som Spania denne gangen. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg er med! Så vidt jeg fikk det med meg. Spiller med enten Frankrike eller Villa. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Jgiggs - Manchester United Back to business, in it to win it EDIT: Håper på en av de store gutta tidlig. Endret 9. januar 2010 av Wisbatov Lenke til kommentar
steen_jadd Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Da var cupen full, og gruppene vil bli trukket i løpet av kort tid. Forresten gøy at noen gamle kjenninger er tilbake i SuperCupen Lenke til kommentar
steen_jadd Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Gruppene er trukket Fristen for å spille ferdig kampene i gruppespillet er satt til lørdag 23/01 kl. 23:59. Lykke til! Til alle i gruppe D: Jeg kan spille allerede i kveld, og sikkert i hele morgen. Det avhenger naturligvis at FIFA serveren blir stabil igjen. Har vært helt umulig å fått koblet seg til i dag. Endret 9. januar 2010 av steen_jadd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå