Carridin Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) ...Og nå som jeg hadde peilet ut et kjøp av det allerede-eksisterende 70-200 f/2.8 IS - objektivet deres til min nye EOS 7D. Nytt objektiv Noen som har noen velkvalifiserte gjetninger angående hva det nye objektivet kommer til å koste? Endret 5. januar 2010 av F-stop Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Noen som har noen velkvalifiserte gjetninger angående hva det nye objektivet kommer til å koste? Sørsmålet er om det er mere, eller mye mere enn det gamle Lenke til kommentar
Carridin Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Vel, med en en forbedret IS, autofokumsmotor, introduksjonen av fluor-element m.m., lukter det dyrere...ihvertfall i begynnelsen...Usikker på om jeg tør å kjøpe nå, eller vente. Noen som har erfart bruken av 70-200 f/2.8 IS på Can Eos 7D? Blir bildene SÅ mye mykere på crop-kamera i forhold til full-frame? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Noen som har noen velkvalifiserte gjetninger angående hva det nye objektivet kommer til å koste? Sørsmålet er om det er mere, eller mye mere enn det gamle At det havner på over 20.000 vil ikke overraske meg. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Prisen er ikke endelig fastsatt i Norge ennå, men blir ca 25 000,- veiledende i følge Canon på pressekonferansen i dag, men jeg gjør regning med at butikkprisen om ikke så lenge vil komme ned mot dagens nivå på versjon 1. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Antatt utsalgspris er ca 26.000.- men vil nok synke ned mot den gamle etterhvert. Edit:Aetius var raskere. Endret 5. januar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) At det havner på over 20.000 vil ikke overraske meg. Akam mumler noe om 25.000,- i artiklen deres. Detter nok noe ned etter en stund. edit: Pokkers så treg jeg var ikveld da ... Endret 5. januar 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 etterlengtet? Var det noe feil med den forrige versjonen? Lenke til kommentar
Carridin Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 etterlengtet? Var det noe feil med den forrige versjonen? Ikke direkte noen feil, men rom noen for forbedringer. Både IS (4-trinn), autofokusbiten (for å matche de nye, gode autofokussystemene til EOS-1D MARK IV og EOS 7D), nærgrense og værtetting blir forbedret nå. Jeg tror at vi som vurderer å handle 70-200 IS f/2.8 versjon 1 nå kan ha god samvittighet med dette. Disse er lette å selge brukt igjen senere, dog til en kanskje enda mer redusert pris pga den nye varianten som kommer. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Noen som har erfart bruken av 70-200 f/2.8 IS på Can Eos 7D? Blir bildene SÅ mye mykere på crop-kamera i forhold til full-frame? Hvorfor skulle de bli mykere (jeg antar du mener det motsatte av skarpere)? Crop utnytter jo bare den midterste delen av bildesirkelen, de aller fleste objektiver er skarpest i midten, og blir mindre skarpe ut mot kantene, så jeg skulle tro de ble skarpere enn på fullformat... det er i hvertfall en kjent sak at Nikons gamle 70-200 2.8VR gjør seg bedre på crop enn fullframe. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Hvorfor skulle de bli mykere (jeg antar du mener det motsatte av skarpere)? Crop utnytter jo bare den midterste delen av bildesirkelen, de aller fleste objektiver er skarpest i midten, og blir mindre skarpe ut mot kantene, så jeg skulle tro de ble skarpere enn på fullformat... Dersom oppløsningen til sensoren er høyere enn oppløsningsevnen til objektivet kan dette såvidt jeg forstår få uheldige konsekvenser for skarpheten (pga interpoleringen?). De fleste fullformatkameraer har en lavere oppløsning enn crop-kameraene (til tross for flere megapiksler) og kan i mange tilfeller være en "bedre match" for optikken. To av de objektivene jeg tok med meg fra D300 til D700 oppleves i hvert fall skarpere i senter på fullformat (85/1.4 og 70-300 VR). Det er sikkert andre her som kan forklare dette bedre enn meg. NB. Jeg vet ingenting om oppløsningsevnen til EF 70-200, jeg uttaler meg helt generelt... det er i hvertfall en kjent sak at Nikons gamle 70-200 2.8VR gjør seg bedre på crop enn fullframe. Dette har med vignettering og hjørneskarphet å gjøre - ikke skarphet generelt. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Forsåvidt. Men da er det jo mer ett problem med den i overkant høye pikseltettheten på 7D, enn bare det faktum at det har cropsensor. Lenke til kommentar
Carridin Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Oppløsningsevnen til 70-200 f 2.8 skal visstnok være god, men det spørs om ikke MKII har noen klare forbedringer her. Den har jo blitt laget mye med blant annet EOS 7 og EOS 1D mark IV sine nye fokussystemer i tankene. Jeg er ihvertfall i ingen tvil om at det nye objektivet kommer til å bli knakende godt, spesielt også nå som OL er rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Vi får vente og se når tester foreligger . Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Spørs om man får solgt den første versjon på bruktmarkedet, nå som den andre snart kommer ut? Dersom vedkommende ønsker å bruke bruktkjøp-pengene som økonomisk hjelp til å kjøpe versjon 2. Jeg planlegger ikke å bytte ut den første versjonen, da jeg nettop kjøpte den. Men det kan jo være godt å se litt av fremtiden. For alt vi vet så kan jo den nye versjonen være "super skarp" på crop (1,6 og 1,3). Slik Nikon sin første versjon var. Hva tror dere? Bør man selge nå eller vente på testene først. EDIT: På foto.no ser jeg blant annet 2 utgaver av den første versjonen (med og uten is), som har blitt lagt ut for salg i dag. hehe Endret 7. januar 2010 av stonhans Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Får nok solgt dem, men vil tro at selgerne må rime seg litt på prisen . Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Og jeg som nettop kjøpte meg 1. gen av dette objektivet... Men på en annen side, jeg tror ikke det hadde vært like aktuelt om jeg måtte hivd på 8000,- ekstra for Mark II utgaven... Lenke til kommentar
Spook Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Dette er jo kjempegode nyheter, først og fremst for de som er ute etter et godt kjøp på en brukt 70-200mm f/2.8 IS. Det er jo et glimrende objektiv som ikke blir dårligere av at det nå lanseres i en versjon 2. Det gjelder å ikke hive seg på de som nå legges ut på bruktmarkedet, vent heller til en stund etter at det nye objektivet er i salg. Da har nok prisen på versjon 2 falt til ned mot gatepris på dagens versjon - og bruktprisen på versjon 1 vil garantert falle en god del. Lenke til kommentar
Merida Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Er klar over at denne tråden handler om det nye Canon objektivet. Tenkte litt på vist koster 25-26 tusen, er det da like greit å kjøpe Sigma 120-300mm F2.8 EX DG APO HSM som koster omtrent det samme som canons sitt men tilleg får litt mer brennvidde? Er klar over at Sigmaen veier 2,6kg, men tenker kansje mest på bildekvalitet og brennvidde...noen som føler for å si noen ord om forskjellene på desse to objektivene? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Litt vanskelig da 70-200 f/2.8 IS II ble offentelig for noen dager siden,tror ikke det har noen betydning og sammenligne den med den gamle utgaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå