Gå til innhold

Kan ikke reparere eller gjenopprette (ksecpkg.sys problem?) (Windows 7 Pro)


Anbefalte innlegg

Har en Asus EEE 1101HA som jeg aldri har hatt noe problemer med. Men når jeg skulle ta vekk skjermspareren for et par timer siden var det ingen ting som funket. Rart. Så jeg bare holdt inne på- knappen og skrudde av pcen på den måten. Og oppstart funket så ikke. Den gikk igjenom automatisk reparering mellom 5 og 10 ganger. Så etter å ha feilet gang på gang i repareringen så greide den ikke å reparere lengre (feilmelding/krasj). Kjørte så en test for minnelekasje og den gikk feilfritt. Så da var det bare "system recovery" igjen. Den starter men etterhvert så kommer det feilmelding igjen... Den feiler i å extract'e c/windows/system32/drivers/ksecpkg.sys. Feil 0x80070017. Så jeg søker opp både feilmelding og ksecpkg.sys. Og slik jeg skjønner det så kan den filen være et virus. Kan ikke huske at jeg har vært på noen farlige sider eller blitt advart mot det, og MS Security Essentials har vært oppdatert og kjørt jevnlig. Ingen maskinvare- eller programvare endringer den siste tiden heller. Så jeg tenkte at jeg kanskje skulle kjøre opp pcen i linux og fjerne den filen kanskje. Kan det være til hjelp? Alle instalasjonsfiler skal ligge på egen partisjon på pcen foresten, var slik pcen kom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...