lokzy Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hei til alle aktive medlemmer av dette fantastiske forumet. I det siste har jeg hatt en del små problemer med pcn som jeg bygde i september i år, den fungerte helt perfekt til jeg nylig begynte å få noen problemer som jeg selv ikke har klart å løse. Men først litt generell informasjon om pcn før jeg stiller spm, tenkte det kunne være lurt. Os - Windows 7 ultimate ( evalueringsversjon , har gjort noen instillinger så jeg kan beholde den en stund ) Prosessor – i5 Minne – 4 gb Hovedkort - GIGABYTE GA-P55-UD3 P55 S-1156 ATX harddisk - 500 gb skjermkort - ati radeon hd 4800 series psu – 750 wat D-link DWA 140 Wireless n usb adapter Så over til mine problemer som jeg ikke klarer å løse uten hjelp : 1.I det siste har pcn min brukt ufattelig lang tid på å slå seg av, ligger sikkert på 30 min, dette har gjort at jeg har slått den av manuelt ved enten å trykke på av knappen til strømforsyninga eller pcn sin «påknapp» Når jeg skal slå den av får jeg også beskjed om at jeg må tvinge avsluttning for bakgrunnsprogrammer som fortsatt kjører, noe jeg ikke forstår for jeg slår dem av før jeg avslutter.. Trodde først dette problemet kom av et register problem så jeg prøvde med litt register clean og det fungerte en kort stund så var problemet tilbake. Etter å ha startet opp pcn igjen etter å ha avsluttet pcn på feil måte får jeg av og til beskjed om å velge om jeg vil starte pcn opp i sikkerhetsmodus, med nettverkstilgang eller lignende, eller bare med vanlige instillinger, jeg har valgt den sist nevnte de 2 gangene dette har skjedd. Når jeg da kommer inn på skrivebordet får jeg en error beskjed som sier noe om Bluescreen. På grunn av denne beskjeden lastet jeg ned Bluescreen View for å prøve å få en anelse om hva som var galt, evnt hvilken driver som ikke var oppdatert. Da fikk jeg dette til svar : 1.Utifra dette klarte jeg ikke å gjøre noe spesielt etter som jeg ikke forstod hva de ulike tallene betydde. Så derfra gikk jeg på google og søkte på det eneste som gav mening «driver_power_state_failure» Men til ingen nytte. 2.Har også prøvd å oppdatere ulike drivere f.eks D-link DWA 140 Wireless n usb adapter etter som jeg har hatt problemer med å koble meg på det tråløse nettverket hjemme. Men siden jeg ikke vet hvilken driver som gjør at jeg har disse problemen står jeg fast, har lastet ned Driver Detective som jeg har brukt tidligere men nå ikke lengre har lisens til, den sa at jeg manglet 25 drivere, halvparten tror jeg, siden jeg ikke har driver detective lisens kan jeg ikke laste ned drivere via programmet, derfor prøvde jeg å oppdatere driverne som driver detective sa var galt ved å bruke windows sin innelagte programvare i windows 7 som er laget for å holde drivere oppdatert. Dette programmet sa at jeg hadde den nyeste versjonen av alt. Med andre ord står jeg fast. Takk for alle slags tips og hjelp jeg kan få, valgte å skrive en omfattende rapport om observasjonene mine for å gjøre det lettere forstå problemet. Evnt, kan formatering være løsningen ? Ps : Disse problemene hadde jeg ikke i starten når begynte å bruke pcn noen mnd siden. Lenke til kommentar
vivivivi Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Heisann, har hatt det samme problemet før. Og i mitt tilfelle så prøvde jeg først å oppdatere alle drivere samt fjerne alt extra ustyr (dvs usb stuff som kortleser/printers osv). Hadde ingen effekt hos meg, så testa jeg en reinstallasjoin av hele windows, noe som fortsatt ikke hjalp noe. Det som var feilen hos meg var rett å slett at harddisk måtte byttes ut. Bare noen få pointers ihvertfall, lykke til med feilsøkning Lenke til kommentar
lokzy Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Heisann, har hatt det samme problemet før. Og i mitt tilfelle så prøvde jeg først å oppdatere alle drivere samt fjerne alt extra ustyr (dvs usb stuff som kortleser/printers osv). Hadde ingen effekt hos meg, så testa jeg en reinstallasjoin av hele windows, noe som fortsatt ikke hjalp noe. Det som var feilen hos meg var rett å slett at harddisk måtte byttes ut. Bare noen få pointers ihvertfall, lykke til med feilsøkning Hei, takk for at du kom med noen tips til hvordan jeg kan løse dette problemet ! Prøvde faktisk i dag og kjøre en register clean for å se om det ble noe bedre og nå har jeg løst problemet med at pcn bruker lang tid på å slå seg av, ihvertfall for nå. Om det er usb som er grunnen til problemene mine kan det bare være D-link DWA 140 Wireless n usb adapter etter som det er den eneste usb'n ( extra utstyret jeg har ) Har sett mer på hva BlueScreenView sier og den leder til 2 filer : halmacpi.dll og ntkrnlpa.exe som begge er lokalisert i c:/widows/system32 , vet ikke om dette er relevant eller rett informasjon ifra meg.. Skal prøve å få oppdatert alle driverne selv om windows sier jeg har alle i nyeste versjon, og testet ut det med usb ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå