Gå til innhold

Oppgradering av maskin, SSD+i5?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke lest meg opp på hardware siden sommerferien, så jeg lurer på et par ting:

AMD/Intel mtp bang for the bucks?

Hva er forskjellen på HX650/620

Er Corsair H50 like bra som alle skal ha det til?

Hva ville dere oppgradert i denne maskinen, brukes hovedsaklig til nettsurfing, skolearbeid, enkel redigering og litt spilling (og da ikke krav om høyest grafikk). Pris er egentlig ikke et tema, men siden kravene mine er såpass lave er det ikke nødvendig med high end hardware:

Antec p182

NorthQ 550w

Sys.disk 500gb Samsung

HD4830 IceQ

Asus P5N-e sli

Intel Q6600

Dell 2209Wa + LG 19" i dual-screen

Tanken min var å beholde P182 og 2209Wa, bytte til SSD og i5 samt en GPU med stille aftermarked-kjøler og Corsair HX650/620. i tillegg vureder jeg å bytte ut Lg19" til firdel for en til 2209wa.

Takker!

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres litt meningsløst å oppgradere for din del, det virker som den nåværende riggen fungerer ypperlig?

Forskjellen mellom HX650 og HX620 er vel minimale (For innmat spørr duSmirnoff), dog skal visstnok HX650 være kaldere den eldre versjonen. HX650 tar over for HX620 som etterhvert blir faset ut.

Eneste komponentet som virkelig er forsvarlig for en oppgradering til ditt bruk, vil være en SSD-disk (Regner med du vet hva du skal gå for her).

Hadde jeg vært i din posisjon så ville jeg også vurdert å bytte ut kabinettet, ene og alene fordi det er et kjedelig kabinett. Et mer spenstig kabinett, i form av et Silverstone Fortress er å anbefale.

Hvis du er litt allergisk mot støy, så ville jeg ikke direkte anbefalt en Corsair H50, den er stillegående, men støyer mer enn viftesusen som de fleste lavtgående CPU-kjølerne gir fra seg (F.eks True + Nexus 600-700 Rpm).

Oppgradering av Hk+Cpu+Ram virker meningsløst... :)

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i at en oppgradering av HK+CPU+RAM er relativt meningsløst. Men Hk er så gjennombugget at det er skummelt, og når jeg likevel må ha nytt HK var tanken at det var like greit å ta alt i samme slengen..

Så Noctua er å foretrekke foran H50 mtp støy? Har en xigmatech Achillies liggende, men den bruker phus-pins så jeg får alergisk reaksjon med en gang jeg nærmer meg den :) Fins det bakplate til den?

Har 4gb RAM

Lenke til kommentar
Er forsåvidt enig i at en oppgradering av HK+CPU+RAM er relativt meningsløst. Men Hk er så gjennombugget at det er skummelt, og når jeg likevel må ha nytt HK var tanken at det var like greit å ta alt i samme slengen..

Så Noctua er å foretrekke foran H50 mtp støy? Har en xigmatech Achillies liggende, men den bruker phus-pins så jeg får alergisk reaksjon med en gang jeg nærmer meg den :) Fins det bakplate til den?

Har 4gb RAM

Skal du over på nytt hovedkort må du bytte ut cpu og ram, pga ddr-3. Da blir det fort 5k for liten ytelsesforskjell.

Skal selv ha ny prosessorvifte og står mellom H50 og Noctua. Jeg tror nok Noctua er et bedre valg ettersom du kan enkelt stille på vifte hastigheten. Den laveste rpmen skal visstnok være nesten helt lydløst samtidig som den er bedre enn stockkjøler. I følge tester så var det lite som imponerte ved H50 utenom størrelsen. Den er ikke veldig stille og den gir ikke veldig lave temperaturer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...