k-ryeng Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Retningslinjer for tråden - Det kan postes bilder fra 1-31. januar i denne tråden, og tråden vil være sticky i denne perioden. - Den om poster bildet må selv være fotografen bak bildet. - Det er ingen krav til når bildet er tatt, men det bør være noe du holder på med for tiden. - Det er ingen krav til kvaliteten til bildene, men det bør primært være bilder du er stolt av eller tror at andre har glede av å se. - Det er lov å legge ut bildeserier med inntil fem bilder. - Det er ikke lov å legge ut mer enn to bilder/bildeserier hver dag. - Det skal være maksimalt et bilde/bildeserie per post, men du kan poste flere bilder i perioden. - For bildeserier skal det være en klar sammenheng mellom bildene. I tvilstilfeller kan moderatorer splitte bildene til flere poster, eventuelt etter en dialog med fotografen. - Det skal være maksimalt 1280 piksler på lengste side. - Skriv gjerne noen ord om bildet du legger ut. - Legg gjerne ved EXIF-informasjon, slik at andre brukere slipper å sjekke ut dette selv. - Det er lov å kommentere bilder, men fullverdig bildekritikk skal fortsatt skje i bildekritikken. - Bilder kan kommenteres når som helst, også etter utgangen av desember. Disse retningslinjene er ikke endelige, og kan bli endret underveis i perioden. Les dem derfor nøye før du legger ut bilder, selv om du har lest dette innlegget tidligere! Diskusjon rundt disse retningslinjene skal ikke foregå i denne tråden, og vil bli slettet uten forvarsel. Det er åpnet for diskusjon i denne tråden. Tidligere tråder: Akambrukernes bilder - desember 2009 Akambrukernes bilder - november 2009 Akambrukernes bilder - oktober 2009 Akambrukernes bilder - september 2009 Akambrukernes bilder - august 2009 Akambrukernes bilder - juli 2009 Akambrukernes bilder - juni 2009 Akambrukernes bilder - april/mai 2009 Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Første bilde tatt i år som ikke er nyttårsrelatert fra meg 50mm, f/2.2, 1/200, ISO100, Flash Fired Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 En serie fra nyttår. Bildene er tatt i Åmsosen i Vats. Rogaland. (EXIF under hvert bilde.) ISO100, 11-16@16mm f2,8 - 8sec ISO100, 11-16@16mm f8 - 8sec ISO100, 11-16@16mm f8 - 10sec ISO100, 11-16@16mm f8 - 10sec ISO100, 11-16@16mm f8 - 15sec 1 Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Ikke fra i år, men "fremkalt" nå.. Ikke langt unna Morgedal, Telemark. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Herlige varme farger på det kattebildet, arthoz. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Eg har blitt litt hekta på svart og kvit landskaps/natur bilder i det siste. Klikkbart Endret 2. januar 2010 av Eksistensiel Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Et fra i ettermiddag, måtte nesten dra ræva mi uti snøen en liten tur. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Et par fra en skitur på årets første dag - elva så ut til å ha stoppet helt opp. Godt nytt år, forresten! Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 "after the fire", ett portrett og et "random". Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Herlige varme farger på det kattebildet, arthoz. Takk takk, fint å høre det er slik jeg ville ha det, er usikker på nye skjermen min enda Eg har blitt litt hekta på svart og kvit landskaps/natur bilder i det siste.[bilde /] Klikkbart Forståelig for det er meget lekkert =) Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Var en tur innom frognerpakren og møtte noen kompiser, ble ett snapshot. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det er vinter på Helgeland. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Dagens bilde fra juletreet - selv om det ikke ser sånn ut. Subspace: Frozen Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Her er compositten jeg tok 30 des, siden jeg har jobbet på dette i flere dager nå så poster jeg det her. Desember tråden er såååå 2009 Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Brann like oppi bakken her, så kommer med en serie fra det, alle bildene er tatt i naturlig lys med min Sigma 50mm. Aller fleste bildene er rett fra kamera uten å ordne på noe (utenom den lille turen gjennom lightroom og export til jpg da) De 45 andre bildene jeg uploada finner man på min side: http://img.haxx.no/first_steps/fire Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Lenge siden jeg har vist noe i disse trådene nå. Her er et fra nyttårsturen til fjells: EXIF: 70-300VR @ 210 mm, ISO 200, 1/800 sek, f/6.3 Edit: @Maranello: Flotte fyrverkeribilder! @Simon Aldra: Det første portrettet var meget bra! Det klart beste jeg har sett av fattern (?) så langt. Der har du også en passe dose vignettering (i motsetning til et par av de andre). @ZoDz: Dritkult! Endret 3. januar 2010 av arnold_layne Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 @Simon Aldra: Det første portrettet var meget bra! Det klart beste jeg har sett av fattern (?) så langt. Der har du også en passe dose vignettering (i motsetning til et par av de andre). Takk, og joda, det er fattern. Men for mye vignettering blir det aldri.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Dansker og fyrverkeri. Det er 1) mye av det, 2) seriøst mye av det, 3) sendt opp midt i gata*) og 4) ganske så mye uvettig bruk av det. Kanskje ikke så spennende, men det var det jeg fikk til fra vinduskarmen uten stativ**). Nydelig her med batteriet plassert ved taxiholdeplassen midt mellom filene i en ganske så traffikert gate, og det er også fint med banen på det sendt i bakgrunnen der, rett ved de parkerte bilene. Fikk også noen bilder hvor de "leker" med nødbluss.. *) Joda, mens bilene kjører, rett under luftledningene, som jo gatebelysningen henger i. ..Og så fint at man heller ikke rydder opp igjen etterpå, heller ikke sjampisflaskene mellom kjørebanene - er risikosport å kjøre i Køben ved nyttår!! **) Nyttårsaften på rikshospitalet er ellers ikke helt højdaren som det kanskje kunne høres ut som å være.. Lenke til kommentar
Alexnor Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) @ZoDz: Det ble jo bare utrolig tøft. Endret 3. januar 2010 av Aleksandros Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå