vesleengen Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 hei! som mange veit kjøpte nextgentel hele adsl konseptet til tele2, kundene inkludert.. jeg var kunde hos tele2 og er nå blitt flyttet over til nextgentel, men nå i det siste, fra sånn ca den uka jeg fikk vite at jeg nå var blitt kunde hos nextgentel har hastigheten på nettet mitt vert utrolig ustabilt. fra tele2 hadde jeg 4Mbts, som var rimelig konstant og med minimalt med problemer, men bare den sista uka har jeg hatt problemer med å komme over 1Mbts (testet med utallige målere) ringte nextgentel den 22 des. men der kom jeg til 3 forskjellige kundebehandlere som verken fant mitt abb. i systemet sitt eller kunne forklare hastighetstapet... satt å funderte på at det er høy belastning på terminalen her jeg bor nå som alle sitter hjemme i jula, men da jeg hadde tele2 var det ingen slike problem rundt disse tidene.. annen ting jeg har lagt merke til er at jeg heller ikke har mottatt noen regninger fra verken tele2 eller nextgentel på snart 3mnd, selv om jeg har mnd. betaling og har enda fasttlf hos tele2 som har blitt brukt en del i det siste.. så hva syntes folk jeg skal gjøre, eller har folk noen meninger om nextgentel som ISP? alt jeg har hørt om dem er at de er bra, så lenge ting fungerer Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 hei! som mange veit kjøpte nextgentel hele adsl konseptet til tele2, kundene inkludert.. jeg var kunde hos tele2 og er nå blitt flyttet over til nextgentel, men nå i det siste, fra sånn ca den uka jeg fikk vite at jeg nå var blitt kunde hos nextgentel har hastigheten på nettet mitt vert utrolig ustabilt. fra tele2 hadde jeg 4Mbts, som var rimelig konstant og med minimalt med problemer, men bare den sista uka har jeg hatt problemer med å komme over 1Mbts (testet med utallige målere) ringte nextgentel den 22 des. men der kom jeg til 3 forskjellige kundebehandlere som verken fant mitt abb. i systemet sitt eller kunne forklare hastighetstapet... satt å funderte på at det er høy belastning på terminalen her jeg bor nå som alle sitter hjemme i jula, men da jeg hadde tele2 var det ingen slike problem rundt disse tidene.. annen ting jeg har lagt merke til er at jeg heller ikke har mottatt noen regninger fra verken tele2 eller nextgentel på snart 3mnd, selv om jeg har mnd. betaling og har enda fasttlf hos tele2 som har blitt brukt en del i det siste.. så hva syntes folk jeg skal gjøre, eller har folk noen meninger om nextgentel som ISP? alt jeg har hørt om dem er at de er bra, så lenge ting fungerer Jeg ville nok ventet og gitt det litt tid, ca 1 uke eller to til.. jeg har jo Canal digital 15 Mbit linje.. mamma kjører faen meg på 300 KBS og jeg toppen 7... aldri kommet opp I 15 før.. ikke høyere enn 10.. så kjenner meg igjen Lenke til kommentar
Don Spiff Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Jeg har samme opplegget som trådstarter, dvs 6mbits linje fra Tele2 som nå er NGT. Hastigheten min og går litt opp og ned men holder seg imellom 5,5 - 7mbit. Men når jeg skal f.eks. spille online, det være seg WoW/MW2 eller bare ett enkelt flash-spill så har jeg en ping/latency som ville fått nissen til å sett ut som gamle-erik sjøl. Dog en sjelden dag innimellom er alt som det skal være både på hastighets-siden og ping/latency-siden. Sånn er det blitt her hos meg etter bytte fra Tele2 men hadde aldri det problemet før overgangen. Har ikke kontaktet NGT enda da jeg har mer enn nok å stri med i juletider. Endret 31. desember 2009 av Don Spiff Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 sliter også med pingen... kan sitte stabilt i et par timer med TF2 med under 80ping for så ha lange perioder med over 800 skal kontakte NGT etter nyttår.. Lenke til kommentar
Apx Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hei. Sliter med samme problem. Har ping helt oppe i 400ms i perioder. Hastigheten er ligger på rundt 5mbit selv om jeg har 12mbit linje. Jeg har tatt kontakt med kundeservice og venter fortsatt på svar... Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har alle dere som har problemer fått kundenummer hos ngt? Vet at det er en del overføringer som må gjøres med så store overtak og at det ofte er en periode i mellom "kjøpet" og den faktiske overtagelsen. Så det kan godt hende dere forsatt er knyttet til Tele2 om dere ikke er overført enda. Har dere fått tilsendt ny router? Men dere forteller at dere får en høy latency i ny og ne, hvilke forhold? 400ms ping er jo mye, flere folk på samme nett? Selv har jeg ingen problemer med hverken hastighet eller ping. Lenke til kommentar
branick Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Det er mange som er misfornøyde med NGT her forstår jeg, og det er merkelig å lese så mange tråder som er det stikk motsatte av hva jeg har opplevd. Jeg har også hatt diverse restarter av modem, ustabil linje, osv osv en gang iblandt, men jeg ringer bare inn på supporten, spør om å få snakke med *sensurert* som jeg har snakket med hver gang, og så er problemet løst. Aldri tatt meg mer enn 10 minutter faktisk. Slet med for mye støy på linjen før jul, og dette irriterte meg siden jeg spiller en del MW2 online, men det er vanskelig med ustabil linje. Ringer da bare inn, sier at jeg vil ha utført en sjekk, og så får jeg vite om støyen er over eller under grenseverdiene som er akseptable i systemet. Rett før jul ble støyen for høy, så de sendte meg bare nytt modem så jeg fikk nytt fridagene i julen med mer MW2. Fikk med returlapp til det gamle modemet også. Til dere som sliter med for høy ping på linjen, så mistenker jeg at det er for mye støy på linjen, dvs at hastigheten de har stilt inn på din linje er stilt høyere enn hva marginene klarer å behandle på en god måte. Be de prøve en 24t test hvor de skrur ned hastigheten litt for å se om det bedrer problemet. Har forøvrig 4,2/0,7 linje, så er ikke noe å skryte av, men bor nesten 3700 meter fra sentralen :/ -Øivind- Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Du kan ikke gi navnet da? Så vi andre som sliter med servicen kan snakke med en som klarer å løse noe i løpet av 10 min. Hver gang vi har ringt har vi snakket i over 20 min og ender med at vi går drit lei og legger på. 1 Lenke til kommentar
jocke Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Om man bruker mye tid i tlf med NGT, bruk 55 52 79 79. Så slipper du få skyhøy regning (spesielt om man ringer fra mobil). Lenke til kommentar
Don Spiff Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Jeg har ikke fått kundenr hos NGT enda så det er mulig jeg ligger i denne overføringsbolken av kunder da med andre ord. Betaler fremdeles til Tele2 ihvertfall. Men IP adressen jeg får fra ISP stammer fra NGT har jeg funnet ut. Mine foreldre har fått kundenr hos NGT siden de også hadde Tele2 og de har samme problem som nevnt her, men de har ikke fått tilsendt noe nytt utstyr av noe slag. de bruker ett speedtouch modem og en router ved siden av (samme opplegg som hos meg). Jeg har stort sett hatt ping fra 300 - 800 på det verste faktisk etter denne overføringsperioden. Når det gjelder periodene jeg har høy ping så virker det som det er helt vilkårlig. Jeg har 4 maskiner på samme nett her hjemme men de 2 av dem blir kun brukt internt i nettverket (server+mediacenter). Endret 2. januar 2010 av Don Spiff Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Canal digital fikser alt! Aldri trøbbel.. Mitt råd er å bytte til canal digital! Edit: Jeg betaler for 25/2,5mb med dobbel retur hastighet (altså 5mb/s opp) Jeg kan sikkert få bedre hastighet på andre servere, men testa jessheim serveren å jeg bor i Tromsø.. Da vil jeg si det er bra. Endret 14. januar 2010 av SLiks Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 ikke alle kan få CD... jeg kan ikke det.. testet litt til, og ping har vert noe mer stabil i dag... hadde et par spikes på 200+ men betydelig forbedring.. mangler dog enda ca 1mbts på hastighet, og upload er bare latterlig... har bare 1/4 hastighet der.. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hmm merkelig, hvordan er oppsettet hos dere? Trådløst eller kablet? CD har likeså problemer med overbooking på sine noder (min erfaring), dog dette varierer etter hvor man bor. Selv bor jeg ganske nære sentralen på en VDSL2 linje som aldri har gitt problemer. Vet ikke om ngt har tatt over utstyret til Tele2, regner nesten med det da de har tatt over alle kundene, så kan jo hende at dette utstyret er i ferd med å kobles til NGT sitt eget internnett. Tipper alle dere har resatt routerene helt? Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Canal digital fikser alt! Aldri trøbbel.. Mitt råd er å bytte til canal digital! Edit: Jeg betaler for 25/2,5mb med dobbel retur hastighet (altså 5mb/s opp) Jeg kan sikkert få bedre hastighet på andre servere, men testa jessheim serveren å jeg bor i Tromsø.. Da vil jeg si det er bra. Hvor mye betaler du måneden? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Forøvrig Nextgentel lijen til mine foreldre hvor jeg er nå: Vanlig 6mbit adsl linje Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Nextgentel: Abb: http://nextgentel.com/privat/bredband/next2/ Next 2: 20000/1000 Lenke til kommentar
Don Spiff Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Slik ser det ut hos meg akkurat nå... en "drøm" å spille og surfe i... Mens før idag hadde jeg 0ms Jitter, 42ms ping og 6.50Mb/s Download Edit: samme test dagen etter på samme maskin uten å ha restartet noe som helst: Endret 3. januar 2010 av Don Spiff Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Canal digital fikser alt! Aldri trøbbel.. Mitt råd er å bytte til canal digital! Edit: Jeg betaler for 25/2,5mb med dobbel retur hastighet (altså 5mb/s opp) Jeg kan sikkert få bedre hastighet på andre servere, men testa jessheim serveren å jeg bor i Tromsø.. Da vil jeg si det er bra. Hvor mye betaler du måneden? Jeg betaler 600 og noe i mnd. Litt mye kanskje, men canal-digital har det siste året økt hastigheten på linjen min 2 ganger, så jeg er meget fornøyd. Først var det 20/1,8Mb så ble det 25/1,8Mb og nå er det 25/2,5Mb. Når det kommer til trafikk, så merker jeg ikke forskjell på dag/natt, om du ser bort fra enkelte servere som er veldig belastet enkelte deler av døgnet, men dog er ikke det canal digital som har skylda for det. Ellers så har omentrent alle naboene CD så må si jeg tror de har noen gode skap hær i strøket.. Grunnen til at opp-hastigheten til CD ikke er høyere er at dette går gjennom COAX, noe som egentlig bare er beregnet for enveis trafikk fra grunn av. Jeg kunne bytta til fiber for lenge siden, men jeg venter til Canal-Digital bygger ut eget fibernett her hvor jeg bor. De jobber med saken nå. Endret 2. januar 2010 av SLiks Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Dette er dritt fra next gentel Betaler 670 kr i måneden med linje tilleg blir det omlag 700 kr. Du ser farten vi får på innlegget over. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Dette er dritt fra next gentel Betaler 670 kr i måneden med linje tilleg blir det omlag 700 kr. Du ser farten vi får på innlegget over. Betaler 624,-/mnd Jeg tror ikke problemet ditt ligger hos next gentel. Jeg ville sjekka opp routern osv. Hvilken hastighet er det du egentlig skal ha? Er det fiber? Jeg må si pingen var litt vell dårlig dersom det er fiber.. Jeg har jo minst 10 ganger lengre avstand til serveren enn deg og bedre ping med kabel:S Har i tillegg 2 pcer kobla til og den ene er på trådløs nett.. Edit: Sjekka den ene linken din, å det ser ut som det er ADSL det er snakk om.. Dette er noe jeg vil fraråde de aller fleste, da hastigheter over ADSL (Telefon nett) vil variere VELDIG, og man får som oftes mye mindre enn man betaler for. Ut hastigheten til telefon nett er enda mer begrenset enn den er over COAX og download er veldig avhengi av trafikk og god tilkobling. Latensen på telefonlinjer er også veldig avstands begrenset, og du kan ofte merke at pingen går rett til værs når du bruker mye nettkapasitet.. Endret 2. januar 2010 av SLiks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå