Gå til innhold

Spillertråd - Lucas Leiva

Varmo

Anbefalte innlegg

21. Lucas Leiva

_45798079_lucas_leiva_getty.jpg

Navn: Lucas Pezzini Leiva

Draktnummer: 21

Nasjonalitet: Brasil

Fødested: Dourados, Brasil

Posisjon: Midtbanespiller (sentral)

Høyde: 179cm

Overgang: Gremio (£6M)

Kontrakt: 2012

Liverpool debut: 28.08.07 vs Toulouse

Tidligere klubber: Gremio

Informasjon om spilleren: Lucas Leiva ble regnet som en av de store midtbanetalentene i verden da han kom til klubben i forkant av 07/08 sesongen.

Lucas har hatt en blandet karriere på Anfield så langt, han måtte stille bak Alonso og Mascherano i midtbanekøen, men ved skader o.l og i cupkamper fikk han ofte spille. Han presterte ujevnt, og har blitt utsatt for stor kritikk blant mange supportere.

Rafael Benitez har alltid hatt tro og tillit til den unge brasilianeren, og etter Alonso-overgangen, og i forbindelse med skaden til Aquilani har han fått mye spilletid denne sesongen i tospann med Javier Mascherano, noe som ikke har fungert optimalt. Likevel har han gjort flere gode oppvisninger denne sesongen enn tidligere, og han har om ikke annet tatt et lite steg i riktig retning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Mannen skremmer ingen med sin skuddfot, men han HAR faktisk en perle på CV'n.

Men generelt håpløs foran mål, både på langskudd og på hode.

Lenke til kommentar

Mine innlegg,

Jeg simpelthen elsker Lucas. Han er favorittspilleren min utenom Uniteds egne, for ingen gir meg så mye latter å glede som Lucas den ubrukelige.

Setter på litt "show" fra Lucas og Kuyt når jeg er i dårlig humør. De to desidert mest talentløse spillerne med ball jeg noen gang har bevitnet hos et topplag. Lucas får faktisk Gary Neville til å se dødelig ut.

God gutten

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hehe Latias. Men jeg står fortsatt på mitt og sier jeg er sikker på at Aquilani kommer til å bli prioritert sammen med Mascherano når tiden er moden. Lucas kom inn i dag og var vesentlig bedre enn han har vært i det siste. Kan nok også ha sammenheng med at han har spilt mye, og har i de siste kampene hatt litt like tendenser som Kuyt hadde rundt jul.

Regner uansett med at Lucas etterhvert kommer til å få posisjon som backup, hovedsaklig for Mascherano. Og det bør ikke bli så gæli.

Lenke til kommentar

Vel, Lucas har vært relativt grei i år, han er ingen Steven Gerrard, han er ingen Javier Mascherano og ei Xabi Alonso, men han er en mellomting. Pasningene går ikke lenger til nærmeste mann, han vinner taklinger, har fin ro med ballen. Han har også sluttet å lage frispark i farlige posisjoner, selv om det forekommer noen ganger, men det skjer med Mascherano og Gerrard også.

Han er ikke god nok til å være i startelleveren for en topp 4 pr.dags dato, men han har hatt en veldig fin utvikling i år. Fortsetter det, blir han kanskje en konkurent, men han vil for alltid være en back-up på midtbanen i Liverpool, og som det er han mer enn god nok.

Mangel på han må vel være skuddfoten, hurtighet, og en fantastisk pasningsfot, ellers er han litt over middels på det meste. Overblikk er vel heller ikke den største styrken. Men så er han heller ingen kreativ midtbanespiller. Ser ut som om han er en mer ballvinnende midbanespiller.

Lenke til kommentar
Mangel på han må vel være skuddfoten, hurtighet, og en fantastisk pasningsfot, ellers er han litt over middels på det meste. Overblikk er vel heller ikke den største styrken. Men så er han heller ingen kreativ midtbanespiller. Ser ut som om han er en mer ballvinnende midbanespiller.

Derfor kan han ikke spille sammen med Mascherano på midtbanen, så jeg vil si at Lucas burde hovedsaklig bli brukt som backup for Mascherano.

Lenke til kommentar
Herlig mål det der ja.

Haha, morro å se på H&W der, var ikke akkurat høyt press på ballfører.

Akkurat hva jeg tenkte :D

Han har vell 2 mål nå? En defleticon goal mot Chelsea i Cl i fjor?

Tror han duger så lenge det er med en offansiv partner, ala Aquilani. Desverre blir det Masche og Lucas igjenn på Lørdag.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nei?

Lucas slettes ikke verst i går, men utfordringene var da heller ikke til å ta og føle på.

Hvorfor har Lucas fornavnet? Maxi har også sluttet seg til denne mystiske sekten, anyone? Edit: på drakten selvsagt.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Lucas spiller mye bedre i tospann med Gerrard kontra med Masche. Noe som i seg selv er elementært i grunn.

Har flere dårlige kamper enn gode kamper denne sesongen btw.

Lenke til kommentar

Hvorfor har Lucas fornavnet? Maxi har også sluttet seg til denne mystiske sekten, anyone? Edit: på drakten selvsagt.

For å skille seg ut, vil jeg tro.

"Lucas" høres unektelig litt bedre ut enn "Leiva".

Maxi har det sikkert fordi Rodriguez ca tilsvarer det norske etternavnet "Olsen". Nokså vanlig, med andre ord.

Lucas er en spiller som jeg er veldig ambivalent til. Jeg kan elske ham ett øyeblikk og hate ham det neste. Men som nevnt, viser det seg at han spiller bedre i tospann med Gerrard enn med Masch, noe som kan ha noe med at Lucas og Masch er veldig like spillertyper, og det kan bli litt ensformig med mye ryddegutter og lite flair på banen...

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...