Gå til innhold

[Løst]HDMI, men lyd til høytallerne? (delvis løst)


Anbefalte innlegg

Min far med lyd erfaring og meg (lyd n00b) sliter litt her..

 

Jeg fikk dette til jul HB354BS , fikk testet den i dag med en blu ray film, både bildet og lyden er fantastisk.

 

Her kommer problemet:

 

Jeg har enn Nintendo Wii (har mulighet til å koble med enten Component eller Composite) og en Xbox-360 (mulighet til å koble med enten HDMI, Component eller Composite).

 

Disse 2 maskinene ønsker jeg å koble opp slik at lyden kommer fra høytallerne og bassen, problemet er at meg og min far ikke får det til, vi har prøvd 2-3 forskjellige måter å koble på, men det blir i grunn bare gjetting.

 

Noen som har vært i lignende situasjon som kan hjelpe?

 

Før jeg fikk det oppsettet til jul, så hadde jeg en forterker med 2 høytalere, og her var det jo mye mer "rett fram", eneste var at jeg måtte bytte på lydkablene mellom 360 og Wii, og det var jo forsåvidt greit.

 

VIKITG: Jeg vil helst at 360 skal kobles som HDMI, bildekvalitet er for god til å kastes vekk, hvis det ikke går med det oppsettet jeg har, så får jeg heller få lyd ut av TV'en..

 

Tusen takk for hjelp!

Endret av amir90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det enkleste er vel bare å koble en kabel fra lydutgangen på tven inn i en av inngangene i det nye settet ditt. Det hadde visst en analog og to digitale innganger.

Dette tror jeg vi allerde har prøvd, men vi prøver igjen!

 

HDMI fra Xbox til settet, og videre fra settet til TV. blir vel som en vanlig Surroundforsterker dette da?

dette har vi også prøvd, vi får verken bilde eller lyd på denne måten!

Lenke til kommentar
Etter du har gjort det som står i tråden jeg henviste til, slår du på både dvd-spiller og Xbox. Deretter trykker du på "Input"-knappen på fjernkontrollen, helt til du kommer til Xbox-menyen :)

 

Med denne metoden fungerte Wii perfekt (idiotisk å ha tuner og ordet input på samme knapp, er ikke rart at meg og min far ikke brukte denne knapen :dontgetit: )

Koblet wii som component på TV, men lydkablene var gjennom Blu ray spilleren, valgte AUX som input og da fungerte lyden og bildet helt fint!

 

Men desverre fungerte det ikke med 360, koblet fra xbox til blu ray på HDMI 1, så var hdmi kable fra Blu Ray spiller (HDMI out selvsagt) til TV'en.

Velger HDMI 1 som input, og får verken bildet eller lyd, xbox reager dog, den startet spillet hører jeg. Prøvde å koble direkte fra xbox til tven og da fungerte både lyd og bilde, så det er ikke no galt med ledningen.

Prøvde å slå av xboxen, slå av Blu Ray spiller bare, og slått av begge to, fungerer ikke på noen av situasjonene.

 

Noe som jeg syns er veldig dumt ettersom jeg vil både bra bildekvalitet (HDMI) og lyd fra oppsettet mitt, hvis det ikke fins en løsning for dette, må jeg enten ofre bildekvalitet (gå fra HDMI til Component) eller lydkvalitet (lyd og bilde gjennom TV).

 

Huff Huff!

 

Lyd fra Xbox 360 kan gjøres på følgende måter.

 

Komposittkabel = Stereolyd (hvit og rød plugg)

Komponentkabel = Stereolyd (hvit og rød plugg), eller surroundlyd (optisk kabel),

HDMI = Surroundlyd (via HDMI) eller surroundlyd via optisk ved hjelp av en slik kabel som jeg selv har kjøpt og bruker :)

 

Fint forklart det der, men tror jeg ikke jeg trenger å kjøpe ekstra kabler, iallefall ikke en multi-kabel! :D Burde jo fungerer som GoreGalore har forklart her! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...