Thomasehlol Skrevet 24. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2009 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=597032 Vel, det er jo et ganske sinnsykt bilde, er det juks eller ei? Jeg har en anelse om at det er juks, rett og slett fordi jeg tror ulven ville sneket seg igjennom gjerdet og ikke hoppet over... Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 24. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2009 Nja vet ikke det, før når det ble gått manngard etter ulv bandt de tau mellom trærne for å lede ulven mot feller/jegere! De mente ulven ikke ville gå under tauet!?! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 24. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2009 Bildet er jo skikkelig stilig. Om det er en tam ulv eller ikke får andre avgjøre. Men dette viser jo at foto er ganske alvorlige saker, iallefall om en tar bilder av noe en sier er ville dyr. Lenke til kommentar
mellow_d Skrevet 25. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2009 Nå er ikke jeg no rovdyr ekspert, men ville også tro att ulven ville sneket seg gjennom/under gjerdet, vil jo lage en del lyd å hoppe over å lande på bakken, selv sovende sau ville merket det. men uansett så er det et veldig bra bilde... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2009 Spørsmålet er vel om ulven er på jakt elle ikke. Hvis den har det travelt med å komme seg vekk, så tror jeg gjerne at den hopper over gjerder eller mer. I såfall er vel spørsmålet - hva har skremt ulven? Tom Lenke til kommentar
ozone Skrevet 25. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2009 Ulven er nok på vei vekk i en fart! Den ville nok ikke hoppet over gjerdet hvis hensikten var å snike seg inn for en matbit. Men et kjempebilde er det uansett om det er arrangert eller ikke. Hvem av oss her kan si vi kunne gjort dette bildet arrangert engang! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2009 Om det er en tam eller vill ulv, hvem bryr seg, det er et bra bilde og vellfortjent seier. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 25. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2009 Tja, siden konkurransen vel har spesifikke regler om at dyret skal være ett villt dyr - så har det vel strengt tatt noe å bety som fotografen har brukt ett spesialtrent tamt dyr ? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2009 noen som har link til reglene? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2009 Reglene: http://www.nhm.ac.uk/visit-us/whats-on/tem...entry/Rules.jsp Det eg fant om emnet: No live baiting is allowed. Images of captive animals must be declared. The judges will take preference to images taken in free and wild conditions. Pictures of animals being restrained in any way, or animal models or any other animals being exploited for profit may not be entered (except for the One Earth Award). Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 25. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2009 Bilde er veldig tøft og pent gjennomført, og tamulv tror jeg det er. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Hvis man ser på ørene så er de rettet forover og ulver har hele konsentrasjon rette mot et punkt,akkurat som om den blir tilbud en leke eller jakter på noe i bevegelse. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Her trenger vi litt CSI-teknologi tenker jeg. Sjekke ut refleksjoner i øynene Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Her trenger vi litt CSI-teknologi tenker jeg. Sjekke ut refleksjoner i øynene Har allerede gjort det,refleksjonene viser at bildet er tatt i et studio på New York zoo og det er 7 personer til stede,og at butleren er den skyldige Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 En hvilken som helst ulv (av et normalt sprekt kaliber eller bedre) med et offer fremfor seg ville tatt den veien som bruker kortest tid. I dette tilfellet tar det kortere tid å hoppe over porten enn å åle seg gjennom den. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg satt også et lite spørsmålstegn ved bildet. Hvem tør å stå 10 cm unna en ulv i full fart / flukt, uten å vite hva den kommer til å gjøre når den får et relativt kraftig flash slengt mot seg? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Er enig i det, Andreasfe. Hvis det er fake, så er det like gjerne åte som tam ulv. Men det kan være at en gjeng kaniner som holder til i nærheten. Tom Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Greia her var vel at ulven hadde likhetstrekk som en tamulv i nærheten. Når skulle herrene med forstørrelsesglass og frakk komme til en konklusjon? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg satt også et lite spørsmålstegn ved bildet. Hvem tør å stå 10 cm unna en ulv i full fart / flukt, uten å vite hva den kommer til å gjøre når den får et relativt kraftig flash slengt mot seg? Blitsen er trigget idet ulven passer porten (trigget av at den bryter en IR stråle). Forsøk viser også at ville dyr, generelt sett, ikke lar seg påvrke av blits. Tom Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Aha, det visste jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå