baguett Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Før brukte jeg en VGA til VGA kabel fra pcen til tven, sammen med en minijack 3,5 mm til minijack 3,5 mm fra pc til tv og det funka bra. Men etter jeg kjøpte en DVI-D til HDMI kabel (hdmi på tv, dvi-d på pc) så får jeg ikke lyd via minijack kabelen. Spørsmålet er altså hvordan jeg får lyd i tv høytalerne. Har et bilde av tven min bakfra http://i50.tinypic.com/smttvo.jpg Der det står PC IN AUDIO har jeg bukt minijack kabelen, og jeg bruker den øverste HDMI inngangen. (ignorer vga kabel) Du kan lese denne Tråden får å se hvilke kabler jeg har til disposisjon God jul, og håper på raskt svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg syntes det ser svært logisk ut: Det står "DVI IN (HDMI 2)" over et sett med phonoplugger merket "AUDIO". Altså må du bruke HDMI 2 inngangen sammen med denne. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Evt om du bruker adapteren fra dvi-hdmi som fulgte med skjermkortet, og en hdmikabel, så skal du få lyd gjennom hdmi, mulig at du skal få det nå, bare at det ikke er aktivert i windows. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg syntes det ser svært logisk ut: Det står "DVI IN (HDMI 2)" over et sett med phonoplugger merket "AUDIO". Altså må du bruke HDMI 2 inngangen sammen med denne. Ja...snodig at det ikkje er mogeleg å tenke seg fram til sånt sjølv. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 har ikke slike kabler da .-.-. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg har nå fatt tak i en minijack - phono kabel : http://www.fotovideo.no/img/cache/m/o/n/mo...817732727_0.jpg Men får fortsatt ikke lyd, hjelp ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Kva merke og modell er TV-en? Lenke til kommentar
baguett Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Her er et bilde av modellnr osv, fordi det ble så mye og skrive http://img196.imageshack.us/i/serienummer.jpg/ Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Bare for å gjenta dette som er sagt i tråden, du har koblet deg inn i hdmi2, og så phono-kablene inn i kontaktene som det står DVI in(hdmi 2) audio rundt Lenke til kommentar
baguett Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Bare for å gjenta dette som er sagt i tråden, du har koblet deg inn i hdmi2, og så phono-kablene inn i kontaktene som det står DVI in(hdmi 2) audio rundt Det er det jeg har gjort, men funker ikke. Ikke noen lyd instillinger elns jeg må fixe nei ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Sjekke at du har koblet den i riktig utgang på pcen, sjekket at pcen er stillt inn til å sende ut lyd gjennom den uutgangen osv. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg fant den samme kabelen som jeg har skaffa meg http://www.eplehuset.no/produkt/418_monste...ck-til-rca.aspx Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Sjekke at du har koblet den i riktig utgang på pcen, sjekket at pcen er stillt inn til å sende ut lyd gjennom den uutgangen osv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) 1: Test utgangen på PC-en gjennom kabelen du har kjøpt. Plugg phonokabelen i eit eller anna. Gjerne AV IN bak på TV-en, og skru TV-en over til AV. 2: Sjekk at alt er kopla som vist på vedlagt bilete. 3: Gå i menyen og sjå om "TV Speaker" er slått på. 4: Gå i menyen og sjå om du finn ein innstilling for HDMI 2 og lyd. Må kanskje velge om den skal bruke HDMI-inngangen eller phonoinngangen. Funker det ikkje, finn ein person med betre teknisk innsikt og spør om h*n kan hjelpe deg. Endret 23. januar 2010 av Zeph Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hvis du har et skjermkort som støtter lyd over DVI/HDMI, så trenger du bare å endre på standard avspillingsenhet i windows. Hvilket OS og skjermkort har du? Lenke til kommentar
baguett Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Hvis du har et skjermkort som støtter lyd over DVI/HDMI, så trenger du bare å endre på standard avspillingsenhet i windows. Hvilket OS og skjermkort har du? Har win7 ultimate 32bit og xfx GeForce 8800GT 512mb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå