E320CDI Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg driver med å lage sånn ark med lønnsberegning på excel. Jeg får lønn med skattetrekk fra tabellen 7100. Jeg vet ikke hvordan jeg kan få innført den i excel, slik at jeg kan nøyaktig regne ut hvor mye lønn jeg får. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Last ned trekktabellen fra http://www.skatteetaten.no/no/Bibliotek/Ta...0-skattetabell/ Regner med at du har månedslønn, så du kan slette alle rader som har en annen kode enn "1" i kolonne B. Likeledes kan du slette alle rader med "1" i kolonne C, da de gjelder pensjon. Nå kan du slette kolonne A, B og C, og står igjen med trekkgrunnlag i kolonne A og skattetrekk i kolonne B. Legg denne tabellen i et eget ark i boken der du vil regne ut utbetalt lønn. Bruk funksjonen VLOOKUP (eller FINN.RAD om du har norsk excel) til å beregne skattetrekket. Eksempel der du har trekkgrunnlaget i A1 og tabellen i Sheet2!A1:B799 =VLOOKUP(100*INT(A1/100);Sheet2!$A$1:$B$799;2) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå