Thor Håkonsen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 En gekkojuvenil denne gang (en baby altså) - ca 5 cm lang fra snute til haletipp. Arten er Rhacodactylus ciliatus EXIF 150mm f/13 1/125 ISO400 (glemte å skru den ned fra sist gang) Nikon macroblitser (R1C1) Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Steikje ta! Dette var nydelig Har forøvrig ingenting å bemerke... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Den grønne bakgrunnen fungerer veldig bra. Jeg er fristet til å si du kunne blendet ned litt for å fått litt mer DOF i forgrunnen, men når du allerede er nede på f/13 er det vel ikke så mye å gå på Jeg liker også plasseringen av dyret i rammen. Ser ut til at blitsen(e?) gir litt for mye lys, slik at detaljer på framføttene og halsen blir utbrent, det ville jeg prøvd å unngått. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Takk for tilbakemelding! Jo, jeg kunne nok hatt litt mer dybde i bildet - men, det ville selvsagt gått litt ut over bakgrunnen. Når det gjelder utbrent - så kan jeg virkelig ikke se at noe er utbrent - verken i halsen eller på føttene ? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Nei, ikke direkte utbrent, men litt for lyst, etter min mening Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Ser ut til at blitsen(e?) gir litt for mye lys, slik at detaljer på framføttene og halsen blir utbrent, det ville jeg prøvd å unngått. Lite detaljer på hals og føtter skyldes nok smal DOF, og ikke for mye lys. Eksponeringen sitter som den skal, men jeg er enig i at litt større dybdeskarphet sannsynligvis hadde gjort seg. Ellers syns jeg bildet er fin-fint... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Haha, du gir deg ikke ISO'n som du selv nevner er for høy, prøvd med støyfjerning? Har du prøvd å gjøre bakgrunnen mer uskarp med photoshop? Fjern de små blitsrefleksene Ellers, nudelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå