Gå til innhold

Sony DSC-W270 - bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at de har et kamera som heter Sony Cyber-Shot W290, der eneste forskjellen som jeg klarer å se er at W270 har litt større LCD-skjerm. Dette kameraet koster en 1000-lapp mindre... Er skjermen verdt det? Ser også at de har en del avanserte kompaktkamera som du kan få for rundt 3000 kroner. Er disse bedre kjøp?

Kort og godt: hva er det beste kjøpet man kan få for ca 3000 kroner?

Lenke til kommentar
Hei

Har kjøpt dette kameraet. Elkjøp har jo 30 dagers returgaranti, og akter å levere det tilbake hvis det ikke er et godt kjøp. Er det noen som har noen innspill til dette kameraet? Er det et godt kjøp, eller kan jeg få noe bedre til samme beløp?

Har du forsøkt å ta bilder med kameraet?

...

Hvorfor tviler du på ditt eget valg?

Bruk 19 minutter på å se filmen "The paradox of choice", og lev lykkeligere resten av livet.

Lenke til kommentar
Hei

Har kjøpt dette kameraet. Elkjøp har jo 30 dagers returgaranti, og akter å levere det tilbake hvis det ikke er et godt kjøp. Er det noen som har noen innspill til dette kameraet? Er det et godt kjøp, eller kan jeg få noe bedre til samme beløp?

Har du forsøkt å ta bilder med kameraet?

...

Hvorfor tviler du på ditt eget valg?

Bruk 19 minutter på å se filmen "The paradox of choice", og lev lykkeligere resten av livet.

Ja, du sier noe.... :) Men er ikke mange av oss sånn at vi ofte er usikker - og gjerne vil ha noe som er bedre...??? :)

Lenke til kommentar

I dette tilfellet ville jeg nok byttet inn kameraet til noe annet.

Til samme prisklasse og rangert:

1. Panasonic TZ7 (Best på bilde og video, men noe tykkere. Fått toppkarakterer over alt.)

2. Panasonic ZX1 (Har denne selv og meget fornøyd da jeg trengte noe kompakt og tar gode bilder, eneste ulempen er at den ikke er noe god på video når det er lite lys)

3. Sony WX1 (Bruker Sonys minnekort i stedet for SD, bildekvaliten varierer litt og videokvalitet meget bra. Den er også mest kompakt av disse 3.)

Lenke til kommentar
I dette tilfellet ville jeg nok byttet inn kameraet til noe annet.

Til samme prisklasse og rangert:

1. Panasonic TZ7 (Best på bilde og video, men noe tykkere. Fått toppkarakterer over alt.)

2. Panasonic ZX1 (Har denne selv og meget fornøyd da jeg trengte noe kompakt og tar gode bilder, eneste ulempen er at den ikke er noe god på video når det er lite lys)

3. Sony WX1 (Bruker Sonys minnekort i stedet for SD, bildekvaliten varierer litt og videokvalitet meget bra. Den er også mest kompakt av disse 3.)

Har vurdert kamera nr. 2, men begynner å helle mot Canon PowerShot SX20 IS Har fått forståelse for at dette er et bra kamera - litt større enn det jeg hadde tenkt, men samtidig får jeg mer kamera for pengene. Får det greit i veska slik at det er lett å ta med seg, samtidig som det gir gode bilder.

Endret av Monna
Lenke til kommentar
Ut fra denne testen scorer bildekvaliteten dessverre bare 3.5 av 5.

For 3500kr ville valgene mine vært:

1. Canon powershot S90

2. Panasonic TZ7

3. Panasonic DMC-LX3

Alle disse er kompaktkamera, men jeg trooor jeg har bestemt meg for et avansert kompaktkamera (tror jeg det heter...). Etter å ha funnet denne siden: www.alatest.no, så håper jeg at har bestemt meg for dette kameraet. Og det har IKKE vært et lett valg... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...