Gå til innhold

Dexter - Sesong 5 (USA) - Generell diskusjon (Spoiler i tråden!)


Anbefalte innlegg

Siden man allerede vet at det kommer hvertfall én sesong til av Dexter, så tenkte jeg at man kunne så smått begynne å diskutere her hvordan man tror at serien kommer til å starte opp igjen.

  • I denne tråden kommer vi til å diskuetere hva som skjer i sesong 5 i USA. Dersom du fortsatt ikke har sett sesong 4, eller venter på at denne skal bli ferdig i Norge. Burde du derfor ikke lese noe av det som står i denne tråden. Stopp da lesingen her!
  • Ønsker du å diskutere sesong 4: Sjekk denne tråden.

 

 

 

Kopiert fra tråd om sesong 4:

"What is Dexter going to do next season? How is Dexter going to explain why Trinity killed Rita? Is Dexter going to hide how Rita died. How is he going to hide the Kyle Butler thing? Will the Trinitys family keep Dexters secret? What is going to happen next season? Love this show!"

 

Norsk:

"Hva kommer Dexter til å gjøre neste sesong? Hvordan kommer Dexter til å forklare hvorfor Trinity drepte Rita? Kommer Dexter til å prøve å skjule hvordan Rita Døde? Hvordan kommer han til å forklare "Kyle Butler" identiteten? Kommer Trinity sin familie til å holde på Dexters hemmelighet? Hva kommer til å skje neste sesong? Elsker dette showet!"

 

Skal vi starte spekulasjonene? For øvrig når det gjelder oppstart, regner jeg med at det blir som denne sesongen, altså i slutten av september en gang.

 

Har nå startet ny tråd for sesong 6 for de som vil diskutere/spekulere: HER

Endret av Marbash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hva kommer Dexter til å gjøre neste sesong?

- Gjøre det han kan best, drepe de som fortjener det. Han kommer også til å ta seg av barna, i det minste sin sønn. Tror Debra kommer til å være behjelpelig med det - noe som kan medfølge artige situasjoner (hun kjenner mer til fortiden hans, samt at Dexter må ha bedre alibi for sine "ugjerninger").

 

Eventuelt så kommer han til å sende dem i fosterhjem, men jeg har mer tro på løsningen over.

 

2. Hvordan kommer Dexter til å forklare hvorfor Trinity drepte Rita?

- Kobler en kidnappet gutt til hendelsen og voila - ny syklus.

 

3. Kommer Dexter til å prøve å skjule hvordan Rita Døde?

- Med mindre han gjør som nevnt over, så er det at alternativ, men det er ikke særlig logisk med tanke på at Rita neppe ville forlatt sine barn uten videre grunn.

 

Hvordan kommer han til å forklare "Kyle Butler" identiteten?

- Hvorfor skal han gjøre det?

 

Kommer Trinity sin familie til å holde på Dexters hemmelighet?

- Ja, de har ingenting å tjene på at Dexter blir straffet - han burde fått en belønning.

Hva kommer til å skje neste sesong?

- Den som venter på noe godt.. Har ikke peiling, men Dexter skuffer garantert ikke.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Tror Debra kommer til å finne ut om Dexter i sesong 5.

Ligger i kortene det ja - akkurat som at det lå i kortene at Rita kom til å forsvinne (hadde dog forestilt meg en mindre dramatisk exit).

 

Faktisk hadde jeg ikke sett for meg at hun kom til å forsvinne i det hele tatt jeg, pga. at Dexter og hun ordnet opp igjen seg i mellom, og skulle endelig på bryllupsreise. Men, kommer til å bli utrolig spennende med hva som skjer med Debra og Dexter. Og ikke minst hvordan de tar seg av Astor, Cody og lille Harrison.

 

Hvis jeg skal tippe villt på premiere, så vil jeg tro Søndag 26. september

Lenke til kommentar

Jeg tror Dexter blir mørkere i neste sesong. En mulig løsning er at han eskalerer galskapen og i langt større grad blir kontrollert av sin mørke side. 9 måneder er fryktelig lenge å vente på noe så bra. Setupen for neste sesong er jo helt vanvittig rå. Det er så mye sykt som kan skje nå. Alt kan skje. Det er like før jeg vurderer trikset Cartman brukte da han måtte vente på at Nintendo Wii skulle komme ut.

Lenke til kommentar

Jepp, det lå i kortene at Rita måtte bort. Merket det kom mye frem i siste episode, blant annet når Dexter så familien til Trinity bli ført bort, og Harry sa at det er uungåelig at det samme skjer med Dexters familie. I tillegg sa Dexter at han forhåpentligvis etterhvert kunne bli helt kvitt "the dark passenger".

Disse to ilag, at familien kunne komme til skade sammen med det at familien gjorde han mer menneskelig tror jeg var utløsende faktorer her :yes:

 

I neste sesong tror jeg Debra vil tilbringe mye tid med Dexter for å ta vare på familien hans, og jeg tror hun vil oppdage mer av den mørke siden til Dexter. For det første tror jeg ikke han klarer å spille trist nok selv om kona er død + at Debra vil være mer kritisk til hvordan Dexter oppfører seg, siden hun nå vet om fortiden hans :dribble:

Lenke til kommentar

Dexter blir skuffet gang på gang. I løpet av serien har vi sett flere eksempler på at de han prøver å dele livet sitt med, ender opp døde. Vi har sett dette med både Miguel, Rita og Laila.

 

Her er et intervju med Michael C. Hall og John Lithgow om sesong 4. Michael forteller at den siste hendelsen, Ritas død, kan føre til at Dexter stenger seg mer inne igjen, slik at vi får se han mer lik den han var i sesong 1 og 2. Men han vet ingenting, det er det bare manusforfatterene som vet.

 

Til dere som tror Dexter kommer til å dekke over drapet på Rita ved å lage en ny, kunstig syklus: innebærer dette også en mann og en dame? Kunne blitt interessant.

 

Noiz: Har sett at Dexter har klippet håret sitt ved andre anledninger også, og grodd skjegg. "Dexter"-stilen forblir nok den samme.

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar

Sick sesongavsluting! Jeg tror det må være den beste enkeltepisoden av noen serie jeg noen gang har sett.

 

Jeg er dog uenig i noen av spekulasjonene her. Hvordan kan han rigge det som en ny syklus når Rita er blond, mens alle badekar-jentene før var brunetter? (var de ikke?) Og hvordan skal han forklare tilfeldighetene rundt at Trinity valgte AKKURAT hans kone. Det blir bare for tilfeldig. Han gjør vel som han alltid gjør - lar personen forsvinne.

 

Det jeg ikke skjønner er hvordan Trinity visste om at Dexter ble funnet i en blodpøl som barn? Eller var det bare tilfeldig at gutten satt akkurat der?

 

Ellers er jeg helt enig i at Debra kommer til å finne ut mer og mer av The Dark Passenger i sesong 5.

Lenke til kommentar

Ikke mye å tilføre her. Fortsatt i sjokk etter sesongavslutningen. Ni måneder. Til da har man nok sett igjennom 4 sesonger på nytt. Mine innlegg.

 

http://www.facebook.com/pages/Save-Rita-on...7938739?ref=mf2

 

Latterlig. Elendig for serien i så fall, og hvorfor i all verden skal manusforfatterne bry seg om noe slikt? Nei takk.

Endret av aunmar
Lenke til kommentar

Om han dekker over dette, som eksempelvis selvmord, så rammer han ungene som må leve i tro at mor tok sitt eget liv. Om han ikke dekker over det vil alle lure på hvorfor Dexters dame ble offer for Trinity. Om han får det til å se ut som mord, men ikke av Dexter, så blir det sikkert noen som får mistanke. Som også kan skje om han prøver å få det til å se ut som selvmord.

 

Ikke lett for manusforfatterne dette, men uansett mye juicy man kan bruke der.

 

Det mest kyniske ville vært om Dexter fikk det til å se ut som selvmord.

Lenke til kommentar

Har en teori om at skuespilleren som spiller Rita ikke vil forsvinne helt. Mye mulig at hun vil være engelen hvor Harry er djevelen, altså den gode siden av Dexters samvittighet. Ellers lurer jeg veldig på serien vil bli. Jeg så et godt innlegg på nettet etsteds som illustrerer at manusforfatterne har en enorm jobb foran seg:

 

"The contrast between family life and the dark passenger was brilliant. It was original for a TV criminal of his kind, offered major duplicity, and a lot of suspense. Also, tons of dark humor. We watched Dexter evolve for 4 years, and now, I fear, he has nowhere to go but backwards. I'm just not looking forward to watch...ing him regress, and seeing 3 heartbroken orphans. It will be hard to inject humor into that scenario. Totally depressing. :/ The storytelling was masterful... poetic justice and all that, but if it makes 1/2 the fans miserable, it has sacrificed too much."

 

Håper Ritas død var planlagt og at de har en plan for hvor de vil ta serien videre. Hvis det er snakk om praktiske småting som f.eks at skuespilleren ville bort eller en annen konflikt er jeg genuint redd for hvordan serien skal utvikle seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...