Gå til innhold

Er det på tide å oppgradere SnowDog's bildetråd?


  

126 stemmer

  1. 1. Er en oppgradering av bildetråden en god idé?

    • Ja
      97
    • Nei
      18
    • Ingen formening
      11


Anbefalte innlegg

Det har vært litt snakk internt om det kan være en idé å oppgradere SnowDOG_s bildetråd til versjon 3 med en førstepost som stadfester de nye reglene helt fra starten av. Siden ting som for eksempel pedobear-bilder som før var bannlyst nå er tillatt vil det kunne åpne for en del flere postere og "alle" vil få med seg at reglene er endret (og forhåpentligvis lese dem).

 

Argumentene imot er at brukerne, ikke bare de som deltar aktivt, men også de som følger med fra utsiden, vil bli nødt til å gjøre ting som å poste i tråden, abonnere på nytt, oppdatere bokmerker etc. Alternativet er bare å endre førsteposten i nåværende tråd og poste et innlegg om at endringer er foretatt. Jeg frykter at folk ikke vil få med seg dette. Dog må man spørre seg om det er nødvendig at alle får med seg de nye reglene når endringen er av den liberale arten fremfor en innstramning av tillatte emner. Brukere risikerer ikke å brenne seg på å poste bilder som før var tillatt og på den måten bryte reglene, men i mine øyne kan det være at man mister potensielle poster.

 

Så, hva tror dere? Hadde det vært en god idé å oppdatere snøhunden vår litt? Tråden vil selvfølgelig beholde navnet :) Husk at et begrunnet innlegg veier mer enn et svar i pollen!

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikkje heilt poenget med å lage ein heilt ny tråd.

 

Det vil uansett etter ei tid bli nødvendig å oppdatere første posten likevell. Når v.3 blir lang så er det ikkje mange som sjekker første posten lengre.

 

Slik eg ser det så er det beste argumentet for å lage ein ny tråd at du då får rydda opp litt. Er mange av dei første postane der bilda har falt ut eller blitt erstatta med andre typer error meldingar.

Lenke til kommentar
Jeg er for å oppdatere tråden. Men synes ikke dere skal lage en helt ny tråd. Det beste ville vært å redigere den som er nå, sånn at ikke alle de tusen bildene forsvinnner.
Ser ikkje heilt poenget med å lage ein heilt ny tråd.

 

Det vil uansett etter ei tid bli nødvendig å oppdatere første posten likevell. Når v.3 blir lang så er det ikkje mange som sjekker første posten lengre.

 

Slik eg ser det så er det beste argumentet for å lage ein ny tråd at du då får rydda opp litt. Er mange av dei første postane der bilda har falt ut eller blitt erstatta med andre typer error meldingar.

Bildene vil fortsatt være der de alltid har vært. Link til den gamle tråden (og den før der) vil selvfølgelig havne i førstepost. Endringene blir i det som blir postet fra og med førsteposten i den nye tråden. Den eneste måten bilder forsvinner er ved såkalt linkråte. Gamle linker fører rett og slett ikke frem lenger for filer blir flyttet og slettet. Dette har vært et problem på forumet på grunn av begrenset vedleggsplass, men nå har vi tross alt fått tildelt 1gb med plass hver noe som fører til at man ikke rydder opp og sletter ting der i like stor grad. Bilder på eksterne servere kan vi dessverre ikke gjøre noe med. Alternativet er jo å tvinge folk til å laste opp bilder som vedlegg, men tror ikke det er noen god løsning.

 

Tror dere ikke folk vil lese førsteposten første gang de går inn på tråden? At man ikke leser førsteposten etter å ha deltatt i en tråd i et par år er vel ganske opplagt, men hva med første gang man besøker en ny tråd? Det er i grunn en del av argumentasjonen min. En ny tråd vil føre til at "alle" leser førstepost med regler :)

Lenke til kommentar
Man kan ikke garantere at alle som poster i den nye tråden har lest reglene - så man må bli flinkere å informere disse personene om de nye reglene.

Hvordan vil du foreslå å gjøre det da? :)

 

Saken er den at mange besøker tråden gjennom mine innlegg og andre kanaler uten å bevege seg i humor-kategorien og de vil dermed ikke se en regelboks øverst. Førsteposten i en 500-siders gammel tråd vil heller ikke bli lest særlig ofte av andre enn brukere som besøker den for første gang. Sier ikke at det er annerledes med en ny tråd, men da vil alle det være større sjanse for at alle "vane-brukerne" leser førsteposten og dermed får med seg de nye reglene. Eller?

Lenke til kommentar
Alternativet er jo å tvinge folk til å laste opp bilder som vedlegg, men tror ikke det er noen god løsning.

Absolutt ikke en god løsning. Det gjør det bare tungvindt. Men dog, det gjør jo at bildene blir værende. Evt kan man gå gjennom tråden en gang i halvåret og slette poster med utgåtte bilder.

 

Er absolutt for en ny tråd. Og SnowDog burde være med, bare fordi det altid har vært det. Er liksom den 'offisielle' humorbildetråden her.

Lenke til kommentar
Det har vært litt snakk internt om det kan være en idé å oppgradere SnowDOG_s bildetråd til versjon 3 med en førstepost som stadfester de nye reglene helt fra starten av.

 

Svært så kåte dere er på å tukle med bildetråden da? Hva er problemet med å oppdatere reglene i førstepost i denne tråden istedenfor?

 

Du sier at du frykter at folk ikke vil få med seg reglene i førstepost i denne tråden. Men, du er vel klar over at bildetråden er så aktiv at den gjerne øker med et par sider hver dag? Da er det ineffektivt å skrape denne tråden bare for at førstepost skal synes i noen timer.

 

Det må da gå an å ordne til slik at f.eks. reglene kommer på toppen av hver side istedenfor?

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Mine argumenter for opprettelse av en ny tråd er presentert lenger opp :)

 

Har ikke du for vane å lese førsteposten i en tråd første gang du klikker på den? Uavhengig av om tråden er på flere sider?

 

Rettelse: når jeg sa "kan dere ikke bare oppdatere reglene i denne tråden istedenfir", mente jeg den eksisterende bildetråden.

 

Og, jo. Jeg pleier å kikke på førstepost i en tråd før jeg poster, derav mitt forslag om å redigere førstepost i den eksisterende bildetråden.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...