Gå til innhold

Finnes det noen som får nrk nett tv til å fungere?

rolax

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri opplevd at noen har fått nrk nett tv til å fungere. Og det er en periode over flere år. Men er det noen her som får sett noe som helst der? Hva er trikset?

(Siden vi betaler såpass mye penger kunne de godt ha investert i en velfungerende internettside:b)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe bedre for oss som bruker Linux-distribusjoner skal jeg hilse og si!

Men opp til høyre på NRKs nett-tv-sider finnes det en link til «innstillinger». Prøv deg frem der. Kanskje det fungerer med innstillingene for Mac?

Fungerer her med FIrefox og Ubuntu. Tror jeg måtte laste ned noe Moonlight-støtte som kom opp automastisk på nett-tv-sidene.

Og ja - er enig i at NRK kunne ha brukt pengene på en noe annen måte enn dette!

Lenke til kommentar

Hei:-)

Jeg har også lenge hatt problemer med NRK web-tv. Jeg har etter lang tids testing, og div annet, funnet en løsning som ihvertfall fungerer fint hos meg (foreløpig?)

Åpne win mp, gå på innstillinger og endre porter til 8000 - 8010. Dette er porter som ofte benyttes til privat ftp osv. Kjører også Google DNS (8.8.8.8) og (8.8.4.4)

Etter at jeg åpna disse og dermed "routa" kun nrk (stengt for alt annet)denne veien så kan jeg endelig se programmer uten stadig bufring, desync på lyd/bilde osv.

Håper dette kan hjelpe også deg, Lykke til!

Spec: WMP 12.0

Win 7.0 Ultimate

Stig

Endret av HTC-User
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har heller ikke problemer. Jeg bruker Win XP og media player.

Moonlight på linux derimot resulterte i dårlig ytelse, så der brukte jeg VLC og en plugin til firefox som heter MediaPlayerConnectivity.

Etter å ha installert denne pluginen så åpnet jeg bare streamen i VLC (husker ikke helt om jeg åpnet den i fra firefox, eller om jeg kopierte lenken). Uansett så burde denne løsningen også fungere i Windows da disse programmene denne plugin fungerer på begge plattformene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...