123torrenter Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg skal kjøpe nytt OS til den nye maskinen min, Bør jeg satse på Windows 7 Professional eller Ultimate? Hva er eventuelt forskjellene mellom disse? (64 bit) Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 http://www.microsoft.com/windows/windows-7...re/default.aspx Google is the shit again? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 For en vanlig bruker er det i 90% av tilfellene sløs å kjøpe noe annet enn Home Premium. Eneste grunn til å kjøpe Professional eller Ultimate er om du må kjøre Windows XP-modus. Det finnes klart flere funksjoner, men da kan du laste ned programmer som gjør samme nytte. Kan nevne to eksempler på backup og krypteringsfronten: > Istedet for BitLocker kan du bruke TrueCrypt. > Istedet for full-system Backup kan du bruke Paragon Backup & Recovery 10 Free Lenke til kommentar
123torrenter Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) OK, XP-modus er jo noe som er greit å ha Endret 12. desember 2009 av 123torrenter Lenke til kommentar
123torrenter Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Takk Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Kjøpte og innstalerte Pro. versjonen i går. Veldig fornøyd har ikke vært noe jeg har manglet så langt og kommer nok ikke til og bli det heller Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Windows Professional er godt nok. Ultimate er egentlig akkurat samme som pro, bare at den har bitlocker + noen andre småting som ingen bryr seg om uansett. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Kjøpte Pro versjonen for 1075,- hos NetShop og tror Home, kostet rundt 800 så det er jo ikke farlig store prisforskjellen og hoppe opp til Pro. Ultimate derimot er ikke nødvenig. Kjøp pro sier nå jeg Lenke til kommentar
123torrenter Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Takk for hjelpen alle sammen... det blir nok pro på meg ;D Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 OK, XP-modus er jo noe som er greit å ha Du trenger ikke Pro versjonen for å kjøre XP Mode. Du kan bytte selve skallet til XP Mode fra Windows Virtual PC til VMLite (som også er gratis) og det fungerer på alle Windows 7 versjoner. http://samfunn.myhken.com/?p=974 Så tror Home Premium er den rette for mer enn 90% av privatbrukerene. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Trodde ultimate hadde litt mer Aero funksjoner og sånn også jeg.. Hva er forresten BitLocker? - nvm fant svaret noen poster opp Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Trodde ultimate hadde litt mer Aero funksjoner og sånn også jeg.. Hva er forresten BitLocker? - nvm fant svaret noen poster opp Nope, Windows 7 home Premium har alt av Aero effekter etc. Så det er stort sett kun Bitlocker, språk bytte via update og nettverksdisker via domain og remote desktop som er ekstra i Ultimate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå