Gå til innhold

Kommentartråd - Gammel cd-spiller blir HTPC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glemte å legge link hit fra prosjekttråden...

En HTPC kan fint klare seg med en god integrert grafikkbrikke med støtte for full HD format og hdcp.

Lyden fra integrert lydbrikke er som regel veldig bra på et moderne hovedkort, så hva skal man da med et fordyrende ad-on kort?

Sjekk ut hva som diskuteres i Mediesenter-PC og HTPC forumet

Her går mye av diskusjonene rundt bruk av mindre/svakere systemer enn dette oppsettet. Jeg tror ikke ytelse blir noe problem her ;)

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

om du skal kjøre digital lyd har lydkort stort sett ikke noe å si. og man kan kjøre det meste av hd videoer rett på decodern til det intrigrerte chipsettet på hovedkortet han har valgt. (med støtte for DXVA i avspiller)

det jeg forestiller meg fremdeles kommer til å bli et problem er kjøling til cpu. det mest elegante hadde kansje blitt å få noen varmerør opp til en utvendig og massiv kjølerille. underklokking og undervolting er også noe jeg ville gjort for å holde varmen på et minimum med maks ytelse.

Lenke til kommentar
Glemte å legge link hit fra prosjekttråden...

En HTPC kan fint klare seg med en god integrert grafikkbrikke med støtte for full HD format og hdcp.

Lyden fra integrert lydbrikke er som regel veldig bra på et moderne hovedkort, så hva skal man da med et fordyrende ad-on kort?

Sjekk ut hva som diskuteres i Mediesenter-PC og HTPC forumet

Her går mye av diskusjonene rundt bruk av mindre/svakere systemer enn dette oppsettet. Jeg tror ikke ytelse blir noe problem her ;)

Det liker jeg å høre:) Skal følge dette projektet;)

Men du kan jo tenke som kjøling av processor, på samme måte som blir brukt på bærbare pcer bare i en større skala`?

Lenke til kommentar

Spennende prosjekt! Skulle gjerne laget noe lignende selv :dribble:

Å fullføre dette prosjektet innså jeg var meningsløst derfor har jeg bestemt meg for å skrote mesteparten av maskinvaren og starte helt fra bunnen av igjen.

Vil det si at du skal kvitte deg med det? :innocent:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Blir vel mest sannsynlig å snekre i sammen en vanlig pc som kan stå i reserve. Hovedkortet og cpu fungerer greit til enkle oppgaver.

Trenger du billig maskinvare burde du sjekke ut demovaremarkedet på komplett.no :)

Verdien på det jeg har er trolig bare 200kr dermed vil postporto på dette være meningsløst...

Lenke til kommentar
Blir vel mest sannsynlig å snekre i sammen en vanlig pc som kan stå i reserve. Hovedkortet og cpu fungerer greit til enkle oppgaver.

Trenger du billig maskinvare burde du sjekke ut demovaremarkedet på komplett.no :)

Verdien på det jeg har er trolig bare 200kr dermed vil postporto på dette være meningsløst...

Takk for tipset, men jeg tror jeg greier meg :)

Om du ser på innkjøpslista i arbeidsloggen til prosjektet mitt (se signatur), vil du kanskje skjønne at jeg er ute etter noe å ha til en enkel reserve-PC/filserver ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...