Trondster Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Brukernavn: Trondster Deltagernivå: Purist Utstyr: Carl Zeiss ZE 1.4/50, 5DmkII. Valgfri tillegsutfordring: Ingen spesiell i år, tror jeg. Vet ikke om det blir noe spesielt tema i år - skal prøve litt mer ut av hva objektivet kan. Full åpning blir direkte stygt på nærgrensen, men hva med full åpning på litt mer avstand, eller litt mer nedblendet på nærgrensen? Ellers glad jeg har både super matte mattskive og liveview, manuell fokus som det er.. Endret 6. desember 2009 av Trondster Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 ..Og siden mellomringer er lov, så må jeg jo prøve det med Zeissen. 1. dag - OMG bunnies! ISO 200, f/11, 25s Kenko 20mm mellomring ..Og hvor store er egentlig disse, tro? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 ..Og hvor store er egentlig disse, tro? Er det ikke slik at forstørring = brennvidde/mellomring(er), sånn ca? dersom du har tatt bilde så nære som mulig, tipper jeg da ca 20mm (fyller ca en tredel av høyden på sensorbrikken, dvs 8mm, da må de ha vært 8mm*(50/20) i utgangspunktet). Eller er jeg på bærtur nå? Artig bilde da Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hmm, dette teppet så kjent ut. Fin oppstilling - ser ut som en munter passiar. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 De er ikke så altfor store, nei - en halvannen centimeter eller så. ..Og jo, mulig teppet ser litt kjent ut for enkelte.. Har ellers gitt opp å få 100% riktige farger på under det taklyset der. Teppet ser egentlig grønt ut, og kaninene har en dyp brunfarge. Blir bare krøll uansett hvordan jeg vrenger og vrir hvitbalansen, selv med kontrollbilder av grå kamerabag.. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 De er ikke så altfor store, nei - en halvannen centimeter eller så. ..Og jo, mulig teppet ser litt kjent ut for enkelte.. Samme teppe som fungerte som hav i oktober? Ser ut som du liker å krype rundt på gulvet å ta bilder. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Var i Tivoli i dag. Mmmh. Det er så Skomakergata! Vintertivoli i Køben anbefales på det varmeste!! Holder ikke med dagsbesøk med fergen - dette skal oppleves på kveldstid! Pannekaker, Lumumba og Æbleskiver! ..Og Gløgg!! Mmmmh. 2. dag - Du grønne glitrende tre.. ISO 1600, f/2.8, 1/50s ..Klarer ikke helt formidle hvor grønt dette treet var - det var lyst opp med grønne lyskastere, og hadde en grønnfarge som må ha vært milevis ute av gamut. Wow. Simpelthen wow. ..Og de hengende pyntesakene var striper med led-lys, som pulserte nedover. Rett og slett en hypnotiserende effekt.. Neste gang skal jeg sørge for at madammen 1) plukker med seg riktig stativ (monopod, ikke gorillapod), og 2) ikke attpåtil legger det igjen hjemme.. Jaja. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Dette var tøft. Men ja, satan så promillegrønt dette treet var da Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Oi! Fantastiske farger ja Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 he he, herlige farger her ja... Flott skarphet og overraskende mye DOF på f/2,8 - ser ut som du klarte deg uten monopoden :-) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Takker, takker! Men - det var en viss kast-prosent, ja.. Vanskelig i mørten, både med håndholdte lukketider og manuell fokusering - ble en del nedblendingsknapp og liveview-sjekking på høy ISO. Edit: For de som er interessert er det et par flere Tivoli-bilder i månedstråden. Endret 9. desember 2009 av Trondster Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Inspirert av andre special effects denne uke, så ble det det motivet her. ..En smiley-skje! 3. dag - Skjeleglad ISO 1600, f/2, 1/80s Litt krøkkete å håndholde, i mer enn en forstand.. Endret 9. desember 2009 av Trondster Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 he he, passe freaky og småskummelt bilde :-) Skulle ønske du hadde flere "punkt-høylys" i bakgrunnen, da hadde du antakeligvis fått enda flere smileys. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Skje for supper med usmak? Tivolibildet var herlig over the top – kan egentlig ikke huske å ha fått samme følelsen noe annet sted enn på Harrods' juleutstillinger, og det sier sitt. Men hva er lumumba? Google vil ha det til å være en kongolesisk politiker som ble myrdet etter militærkuppet i -61, nemlig. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 En smiley-skje var noe det skulle vært mer av i hverdagen. Morsom ide! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Jojo - men den er da komplett ubrukelig som skje! Hadde (åpenbart) to skjeer - en som motiv, og en holdt helt inn mot frontlinsa i objektivet. ..Og lumumba - god kakao med konjakk, brandy eller rom. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 ..Og lumumba - god kakao med konjakk, brandy eller rom. Hvis det er slik synet blir etter et par lumumba, så tror jeg at jeg står over Apropos lumumba - serveres varm eller kald? Har smakt det en gang og da var den laget av den sjoko-melken som du finner over alt i Danmark (gul og bruk etikket). Fristet ikke til gjentagelse. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Cocio er ikke i kategorien god kakao.. Edit: Lumumba serveres varm. ..Og skal lages av skikkelige råvarer. Endret 10. desember 2009 av Trondster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Cocio er ikke i kategorien god kakao.. Det ante meg Edit: Lumumba serveres varm. ..Og skal lages av skikkelige råvarer. Hmm. Da er det verdt å prøves. Rom eller cognac ? Ville tro at rom passer bra. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) ..Og lumumba - god kakao med konjakk, brandy ellerog rom. Kreativt og morsomt med smileskjeblender. Siden det teppet ditt normalt fungerer som hav, går jeg ut i fra at bunny-bildet symboliserer Kapp Kanin. Endret 10. desember 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå