Vizla Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Forsøkt å grave litt rundt, men finner lite. Problemstillingen er som følger: Etter BIOS-reset MÅ jeg sette inn en Muskin ES2-8500 for og få start på beistet. ( Rated 5-5-5-15 @ 2.1V ) Da må jeg gå inn i BIOS, sette rV til 2.1V, skru av maskinen for så å kunne sette inn 2xXP28000 1GB ( Rated 4-5-4-11 @ 2.1V ) samt 2xXP2-8000 2GB ( Rated 5-5-5-18 @ 2.1V ) Hvis jeg prøver å bruke noen av de brikkene ved en BIOS-reset får jeg kun POST-fail med svart skjerm. I tillegg hender det nå oftere og oftere at jeg må kjøre reset etter at maskinen har stått av en stund selvom klokken utført har vist seg stabil i MemTest, LinTest, OCCT og Prime95. Alle de 4 nevnte brikkene har kjørt MemTest i godt over 24 timer både med clock og uten, alt pass. En liten notis som skjedde akuratt: Hvis jeg lar PC'en stå å kjøre ( ingen POST ) 2-3 minutter for så og restarte får jeg POST. Har forsøkt BIOS-oppdatering men det hjalp kun på det rett over, at den starter etter 2-3 minutter "oppvarming". Forslag ? Endret 6. desember 2009 av Vizla Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Forsøkt å grave litt rundt, men finner lite. Problemstillingen er som følger:Etter BIOS-reset MÅ jeg sette inn en Muskin ES2-8500 for og få start på beistet. ( Rated 5-5-5-15 @ 2.1V ) Da må jeg gå inn i BIOS, sette rV til 2.1V, skru av maskinen for så å kunne sette inn 2xXP28000 1GB ( Rated 4-5-4-11 @ 2.1V ) samt 2xXP2-8000 2GB ( Rated 5-5-5-18 @ 2.1V ) Hvis jeg prøver å bruke noen av de brikkene ved en BIOS-reset får jeg kun POST-fail med svart skjerm. I tillegg hender det nå oftere og oftere at jeg må kjøre reset etter at maskinen har stått av en stund selvom klokken utført har vist seg stabil i MemTest, LinTest, OCCT og Prime95. Alle de 4 nevnte brikkene har kjørt MemTest i godt over 24 timer både med clock og uten, alt pass. En liten notis som skjedde akuratt: Hvis jeg lar PC'en stå å kjøre ( ingen POST ) 2-3 minutter for så og restarte får jeg POST. Har forsøkt BIOS-oppdatering men det hjalp kun på det rett over, at den starter etter 2-3 minutter "oppvarming". Forslag ? Prøve å sette timings manuellt kanskje. Start med slakk timing. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Har ikke testet det etter oppdatering, så skal prøve i kveld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå