Dotten Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hei! Da har vi så smått startet arbeidet med å oppgradere forumet til ny programvare, kalt IPB3. Akkurat når vi bytter over er ikke avklart enda, men det er kjørt opp testforum hvor da våre utviklere, med mads i spissen, står på for å få et forum med mye nytt, og helst uten at noe av det gode med det gamle forsvinner. Vi kommer tilbake med mer informasjon underveis. Dine ønsker for IPB3 kan du gi her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1118438 For twitter-brukerne der ute kan det jo være en fordel å følge mads på http://twitter.com/forberg. Enda mer spennende nytt er at på nyåret starter arbeidet med den nye forsiden for fullt etter å ha vært lenge på planleggins- og kartlegginsstadiet. Dette har dessverre blitt utsatt litt vel mye, men nå begynner resursene å bli fristilt. Det er bare til å glede seg Lenke til kommentar
Latias Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Gleder meg til å følge med videre. *mine innlegg* Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg har startet en egen tråd som går på forslag til hvordan Mine innlegg og Favoritter kan utvikles videre ved å slå sammen til en funksjon. Fint om folk kommer med innspill til løsninger, tar opp potensielle problemer som må løses, hva som skal være mulig osv. På den måten kan det bli mye enklere for noen å utvikle dette for utviklere når de helt klart vet hvordan det de skal lage skal fungere. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jaggu på tide det skjer noe, bra at prosessene er igangsatt. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Ah, herlig! Dette blir bra! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 For de som vil følge utviklingen: http://upgrade.diskusjon.no/ Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Personlig sa liker jeg slik forumet er na. Kan ikke si jeg ble sa veldig imponert over upgrade.diskusjon.no sin look. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Designet blir nok ikke veldig forskjellig. Det som er nå er standardskinnet til IPB3, men akkurat som med dagens forumprogramvare kommer det nok en hel del skins å velge mellom. De er bare ikke ferdig integrerte, du kan se at et Diskusjon.no -skin er under arbeid allerede hvis du trykker på rullgardinmenyen Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Håper det også blir satt av til å oversette til norwegian, slik som det er gjort per i dag. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Fins allerede norske språkfiler. Ikke helt sikker på hvor gjennomførte de er, men på TSPs testinstallasjon er norsken helt ok hvertfall. Grei nok til å slippe den på norsk. Eventuelle feil blir nok rapportert inn og fikset ganske fort Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Ja, selvsagt. Språkpakker. Det hadde jeg helt glemt. Bra! Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Sånn som det ser ut no på upgraden er det bedre med den gamle... Liker ikkje sånn moderne design... Gammelt er kvalitet, nytt er forvirrende (såklart man vender seg til det etter kvart, eks: facebook) Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Det er ikke designet som skal forandres. De har bare ikke fått laget noen av skinnene til IPB3 enda. Les det hernil skrev noen poster over deg: Designet blir nok ikke veldig forskjellig. Det som er nå er standardskinnet til IPB3, men akkurat som med dagens forumprogramvare kommer det nok en hel del skins å velge mellom. De er bare ikke ferdig integrerte, du kan se at et Diskusjon.no -skin er under arbeid allerede hvis du trykker på rullgardinmenyen Forøvrig bra med oppgradering. Alltid fint med nye funksjoner. Endret 7. desember 2009 av trygveaa Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Huffda, jeg blir alltid litt engstelig ifb. med slikt hehe. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hva blir fordelene med denne oppgraderingen? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Generelt bedre ytelse og flyt. Programvaren er skrevet på nytt fra bunnen så eventuelle bugs i nåværende versjon vil sannsynligvis være borte. Nye funksjoner er blant annet en overhaling av moderatorpanelet og forhåpentligvis får vi gjennom en del av ønskene her Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Det ser jeg meget frem til da tregheten på forumsidene har vært en lidelse lenge. Synes det allerede virker mer snappy, men det kan være placebo hehe. Endret 9. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Det er nok placebo for ingenting har endret seg på dagens installasjon Lenke til kommentar
Latias Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Er flyttingen av "Innlegget er endret av..." en del av oppgraderingen? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Det er nok placebo for ingenting har endret seg på dagens installasjon Eller bare tid på døgnet og mengde trafikk. Noe må ha vært iverksatt dog for det var mye rart som skjedde her i går kveld. Endret 9. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå