Gå til innhold

Kamptråd - West Ham vs Manchester United

Latias

West Ham - Man Utd  

43 stemmer

1. 1. Uniteds beste?

• Kuszczak
      3
    • Fletcher
      0
    • Neville
      0
    • Brown
      0
    • Evra
      0
    • Anderson
      4
    • Scholes
      11
    • Gibson
      4
    • Valencia
      10
    • Rooney
      1
    • Giggs
      8
    • Carrick (innbytter)
      0
    • Berbatov (innbytter)
      0
    • Owen (innbytter)
      2
  2. 2. Hva synes du om kampen?

• Fornøyd.
      32
    • Misfornøyd.
      3
    • Grei gjennomkjøring.
      6
    • Så ikke kampen.
      2

Anbefalte innlegg

b_43.png VS b_12.png

Premier League

05-12-2009 Kl. 16:00 @ Boleyn Ground/Upton Park

Vises på: canalplussport1k.png

giggs1_02_516x305_26892a.jpg

----------------------------------------------------

Etter to relativt lette PL-kamper, går turen til Upton Park og en knalltøff bortekamp. West Ham har hatt en begredelig sesongstart, og 17. plass (rett over nedrykksstreken) var nok ikke i Zolas planer før sesongen. Men kampene på Upton Park er alltid vanskelige. I februar avgjorde United en knepen kamp, og det er de rødes eneste borteseier på de tre siste forsøkene.

På de to siste møtene mellom klubbene i desember, har West Ham vunnet begge. Får vi se en slik opptreden igjen denne desemberen fra londonklubben i desperat poengjakt?

Dommer:

0,,1~4773788,00.jpg

Peter Walton. Mannen fra Northamptonshire har dømt United en gang tidligere i sesongen, og det var mot Wolverhampton i ligacupen. Han sørget for at Fabio fikk en tidlig dusj, da sistnevnte felte en spiller som bakerste mann. På ni PL-kamper har han delt ut 23 gule kort, og har sendt en mann i dusjen.

Innbyrdes oppgjør:

westhammanutd.png

WEST HAM

Junior%20Stanislas.jpeg

Laget trengte sårt tre poeng mot Burnley, og vartet opp med festfotball. De ledet hele 5-0, men deretter oppstod det problemer i forsvaret, noe som kan sies å være hovedgrunnen til den skuffende plasseringen på tabellen. På hjemmebane greide de å slippe inn tre mål mot et bortesvakt Burnley-lag, som i tillegg var langt nede etter å ha fått fem mål mot seg.

West Ham har en fin statistikk mot United på Upton Park, og vil nok gjerne holde den. Så langt har laget hatt en ganske skuffende sesong, og tre seiere på 14 kamper er neppe noe verken fansen eller Zola er fornøyd med. West Ham har nok gjerne lyst til å vise hva de er gode for, og da er en hjemmekamp mot United absolutt ikke et dårlig sted å starte.

Selv om laget ligger på en begredelig 17. plass, så har de faktisk scoret drøssevis av mål. West Ham ligger på 6. plass over flest scorede mål i PL denne sesongen, og har for eksempel like mange mål som Manchester City. De har også bare seks mål mindre enn United. En ting som kan berolige United-forsvarerne: Målmaskinen Carlton Cole går glipp av denne kampen, og West Ham blir kraftig forsvekket offensivt.

Troppen:

Ingen foreløpig.

Se opp for:

Junior Stanislas

0,,12562~7031624,00.jpg

Hadde en fin kamp mot Burnley, og har ett mål og hele fire assists på de tre siste kampene. Kom inn for Mark Noble, og har absolutt imponert i alle de tre seneste PL-kampene. En mann i form, og kan fort bli en trussel for United-forsvaret.

Skadesituasjon:

Carlton Cole er definitivt ute, sammen med Dean Ashton, Boa Morte og Calum Davenport. Matthew Upson og Valon Behrami er usikre til kampen.

Mulig lagoppstilling:

Green

Spector - Gabbidon - Da Costa - Ilunga

Stanislas - Noble - Parker - Collison

Hines - Franco

MANCHESTER UNITED

darron-gibson-001.jpg

Kommer til å endre nesten hele laget etter at unggutta fikk prøvd seg mot Spurs. De to siste PL-kampene har endt med hele sju mål, og United er nok interessert i å score flere mål mot londonlaget. Rooney viste forrige helg at han fortsatt kan score mål, noe som er en stor bonus for United.

Alt annet enn en seier er ikke godt nok i denne kampen. Skal man vinne PL, er det nettopp slike tøffe kamper som må vinnes. Det er nok Fergusons mannskap ganske klar over, og det vil også være en stor fordel for United at Ferguson er tilbake etter sin karantene.

Troppen:

th_Netherlands.png Edwin van der Sar

England.png Ben Foster

Poland.png Tomasz Kuszczak

England.png Gary Neville

Brazil.png Rafael

England.png Wes Brown

Serbia.png Nemanja Vidic

France.png Patrice Evra

Ecuador.png Antonio Valencia

Scotland.png Darren Fletcher

England.png Paul Scholes

England.png Michael Carrick

Brazil.png Anderson

Portugal.png Nani

Wales.png Ryan Giggs

South_Korea.png Ji-Sung Park

France.png Gabriel Obertan

England.png Wayne Rooney

Bulgaria.png Dimitar Berbatov

England.png Michael Owen

England.png Danny Welbeck

Italy.png Federico Macheda

Se opp for:

Wayne Rooney

Wayne-Rooney-Manchester-U-001.jpg

Hat-trick mot Portsmouth, noe som kun økte selvtilliten hans. Hvis Upson ikke blir klar, så kan han fort finne på å leke med West Ham-forsvaret.

Skadesituasjon:

Rio Ferdinand, O'Shea, Evans, Fabio og Owen Hargreaves (sjokk) er definitivt ute. Van der Sar er usikker til kampen.

Mulig lagoppstilling:

van der Sar

Neville - Brown - Vidic - Evra

Valencia - Fletcher - Carrick - Giggs

Rooney - Berbatov

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spent på denne kampen, sjølv om at eg dessverre ikkje får sett den. Håpar og trur vi skal klare å hale i land sigeren også, men eg føler på meg at det blir ein vanskeleg kamp. Litt typisk at det blir ein fantastisk kamp av United og ein betydeleg siger, no når eg må jobbe, men isåfall skal eg unne oss alle akkurat det.

Håper det blir Rooney - Berba på topp ja. Berba må få spelt litt, og med Roon sikkert litt ivrig etter tre mål sist helg, så hadde det vore kjekt om dei kunne slå til saman igjen.

Lenke til kommentar

Injury update from Mike Phelan - Rio Ferdinand still out, as is Jonny Evans (calf) and John O'Shea (dead leg). Edwin van der Sar is back training and available for the trip to West Ham on Saturday.

Mulig vi får sjå Sar igjen i morgon. Ellers har jo Kuz stått greit dei to siste kampane, så om det blir han som står, så er det neppe krise.

Lenke til kommentar

Jeg HATER å spille på Upton Park.

Vi hadde to jævlige tap der i 06/07 og 07/08. 1-0 og 2-1 henholdsvis. Ronaldo brant straffe på stillingen 1-0 i 07/08.

I fjor da vi endelig klarte å vinne der (1-0 sir Ryan), så var jeg på et mentalt stadie at jeg trodde hjertet mitt skulle slutte å slå, jeg var så livredd, jeg fikk seriøst hjertebank for å miste de livsviktige poengene.

Ergo, det blir en tøff kamp, og jeg tror det blir en poengdeling, dessverre.

Lenke til kommentar
Flotters, Latias. Sett opp sannsynlige 11 for hvert lag da?

Litt vanskelig å sette opp en ellever, når man ikke har tilgang til troppene. Skal gjøre det nå. ;)

and John O'Shea (dead leg)

Er dette det samme som at foten sover? :D

Foten sover vel ikke i flere uker, så kan umulig være det. :p

Lenke til kommentar

West Ham United:

Mulig lagoppstilling:

Green

Spector - Gabbidon - Da Costa - Ilunga

Stanislas - Noble - Parker - Collison

Hines - Franco

Benken: Kurucz, Faubert, Tomkins, Kovac, Diamanti, Nouble

Muligheter for at Faubert tar høyrebacken, eller Tomkins som tar over enten høyreback eller en midtstopperplass. Noble kan være ute med virus, om det er tilfellet vil høyst sannsynlig Kovac ta plassen hans på midtbanen. Diamanti er tilbake og kan starte som en hengende spiss istedenfor Hines. Var noen rykter om skader på Hines, men ikke noe mer rapport på han utover det.

Jimenez, Upson og Behrami er definitivt ute etter å ha vært usikre. Carlton Cole ute i flere uker. Langtidsskadde er Ashton, Boa Morte og Davenport. Behrami, Upson og Cole are alle nøkkelspillere for West Ham og vi lider av å mangle dem.

Verdt å merke seg er at West Ham har en mye bedre målforskjell enn det tabellposisjonen tilsier(-2, Hull har -14 to plasser foran) og har bare tapt 1 kamp med mer enn 1 mål. Det var 3-1 mot Man City. West Ham pleier også å prestere ekstra godt mot nettopp Man Utd og vant for 2 og 3 år siden og gikk på et knepent tap ifjor etter å ha hatt ganske god kontroll på kampen. Forsvaret er allikevel veldig skrøpelig og om Man Utd holder nullen bakover er det ganske sannsynlig at de tar med seg 3 poeng.

Lykke til.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Alltid vanskelig å finne troppen til West Ham. Vil tippe at de jeg listet opp + benken er de som kommer til å ha noe med kampen å gjøre. Kieron Dyer er også en mulighet da, kanskje til og med Daprela?

Vil tippe:

Robert Green

Peter Kurucz

Marek Stech

Jonathan Spector

Daniel Gabbidon

Manuel Da Costa

Herita Ilunga

Julien Faubert

James Tomkins

Fabio Daprela

Robert Kovac

Junior Stanislas

Mark Noble

Scott Parker

Jack Collison

Kieron Dyer

Zavon Hines

Guillermo Franco

Alessandro Diamanti

Frank Nouble

Er ikke så veldig mye å velge mellom her egentlig. Ganske sikker tropp det der. Kan være Noble er ute med virus. Da vil i så fall Kovac ta plassen hans på midtbanen. Folk å se opp for er som sagt Junior Stanislas. Jack Collison er i form for tiden og nykommerne Diamanti og Franco har vist at de kan være med å bidra også. Scott Parker er på jakt etter plass i VM-troppen og er også i form.

Lenke til kommentar
Jeg HATER å spille på Upton Park.

Vi hadde to jævlige tap der i 06/07 og 07/08. 1-0 og 2-1 henholdsvis. Ronaldo brant straffe på stillingen 1-0 i 07/08.

I fjor da vi endelig klarte å vinne der (1-0 sir Ryan), så var jeg på et mentalt stadie at jeg trodde hjertet mitt skulle slutte å slå, jeg var så livredd, jeg fikk seriøst hjertebank for å miste de livsviktige poengene.

Ergo, det blir en tøff kamp, og jeg tror det blir en poengdeling, dessverre.

Dean Ashton. Den jævla scooter-lookaliken gir meg magesår hver gang han er på banen.

jeg tror dette er en uavgjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...